2026-08-01, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
SD har visat att de inte klarar av att navigera i närheten av makten. De har blivit totalt uppfyllda av eget begär och det går före att leverera det de lovat. SD kastade kroniskt sjuka och långtidsarbetslösa framför bussen för att behaga M. SD var störst av alla partier i Tidö men låter sig rövknullas av alla de andra. Allt SD blev lovade av Tidö-gänget skulle göras längre fram men har nu flyttats till nästa mandatperiod. Då hade det ju blivit nya förhandlingar med nya utfästelser. SD är likt en svag individ den som ger allt för att få vara med de stygga pojkarna men får just inget själv. Jimmie har fått kraftig skattesänkning på sin 2 miljonerslön men hur många av arbetarna kan säga detsamma utan allt är uppätit av prishöjningar?

Om "arbetarna" längtar tillbaka till Miljömupparnas 30 kronor/liter-bensin så kan jag inte göra något åt det. Just nu säger Annika Hirvonen i miljöpartiet att migrationsminister Johan Forssel är omänsklig som inte vill ta hit någon av de som invaderar Spanien. Är du sugen på att få den häxan som migrationsminister, KamratBög?
Citera
2026-08-01, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordmuser
Vill dom vara riktigt fula och vinna röster så kan dom (M?) gå ut med att "vi kommer titta på cannabisfrågan" om vi vinner valet. Men jag kanske bara önsketänker nu.

Jag tror (tyvärr) att det är så. Det är ingen större fråga i valet och trots att MUF är lite öppna för det där kommer inte moderpartiet att lyssna
Citera
2026-08-01, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Om "arbetarna" längtar tillbaka till Miljömupparnas 30 kronor/liter-bensin så kan jag inte göra något åt det. Just nu säger Annika Hirvonen i miljöpartiet att migrationsminister Johan Forssel är omänsklig som inte vill ta hit någon av de som invaderar Spanien. Är du sugen på att få den häxan som migrationsminister, KamratBög?
Eftersom Tidö gjort oss arbetslösa kvittar det vad bensinen kostar. Vi kör så lite ändå i den mån vi överhuvudtaget har något längre att köra. Inte blev vi arbetslösa bara utan nu även fråntagna den lilla ersättning vi fick i a-kassa och sedan aktivitetsstöd. Detta är Tidö som föraktar äldre svenskar för att det nya folket ska ha arbete. Unga subventionerar de redan med halva lönen sedan Alliansens dagar. Om man nu ska spara pengar, varför betalar staten då unga upp till 28 år halva lönen med skattepengar? Vad kallar sedan SD-representanten mig för på detta forum, vad han föraktar en tidigare väljare som nu förstår vad SD värdegrund är?
Citera
2026-08-01, 20:53
Medlem
Citat:
Eftersom Tidö gjort oss arbetslösa kvittar det vad bensinen kostar. Vi kör så lite ändå i den mån vi överhuvudtaget har något längre att köra. Inte blev vi arbetslösa bara utan nu även fråntagna den lilla ersättning vi fick i a-kassa och sedan aktivitetsstöd. Detta är Tidö som föraktar äldre svenskar för att det nya folket ska ha arbete. Unga subventionerar de redan med halva lönen sedan Alliansens dagar. Om man nu ska spara pengar, varför betalar staten då unga upp till 28 år halva lönen med skattepengar? Vad kallar sedan SD-representanten mig för på detta forum, vad han föraktar en tidigare väljare som nu förstår vad SD värdegrund är?

Högern och nationalister brukar säga att vänstern diskriminerar unga eftersom vänstern vill göra det dyrt för unga att bo och skaffa barn.
Citera
2026-08-01, 20:54
Medlem
Citat:
Klipp dig och skaffa ett jobb.
Citera
2026-08-01, 21:49
Medlem
Citat:

Tidös väljare står för arbetslinjen, inte den lata bidragslinjen. Det är nästan bättre att du röstar direkt på vänstern, eftersom du passar väl in i den typiska profilen för deras kärnväljare.
Citera
2026-08-01, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Tidös väljare står för arbetslinjen, inte den lata bidragslinjen. Det är nästan bättre att du röstar direkt på vänstern, eftersom du passar väl in i den typiska profilen för deras kärnväljare.
Tidös väljare står för att rika ska bli rikare och fattiga fattigare. Jimmie och lille-Uffe fick 6'000-8'000 kr i sänkt skatt nu nyligen i månaden, vad fick du? Snart är de arbetslösa men får behålla samma inkomst ändå. De villkoren har de själv bestämt men samtidigt att vanligt folk ska jagas om de inte lyckas få ett nytt jobb. Snart är det din tur och då förstår du bättre.
Citera
2026-08-01, 22:09
Medlem
Citat:
Tidös väljare står för att rika ska bli rikare och fattiga fattigare. Jimmie och lille-Uffe fick 6'000-8'000 kr i sänkt skatt nu nyligen i månaden, vad fick du? Snart är de arbetslösa men får behålla samma inkomst ändå. De villkoren har de själv bestämt men samtidigt att vanligt folk ska jagas om de inte lyckas få ett nytt jobb. Snart är det din tur och då förstår du bättre.

Hanif Bali har det senaste året talat om själviska boomers som inte vill sälja sitt hus till sina barn eller barnbarn, och därmed gör boomers att unga får svårt att skaffa barn. Och det Hanif Bali säger lyssnar folk på, han har hundratusentals följare på X.
Citera
2026-08-01, 22:30
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Ja, kanske de som bryr sig om välfärden (och att funktionsnedsatta/handikappade svenskar, fd hemlösa och åldringar ska kunna försörja sig på något sätt?)
De man ser jobba på Samhall är ju babbar som inte lyckats hitta något jobb i Sverige. Det är klart jag tycker att det vore bra ifall Samhall förmedlade jobb till äldre, handikappade och hemlösa. Men så ser ju inte verkligheten ut. När man ser Samhall-arbetare så är det ju oftast babbar.
Citera
2026-08-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Hanif Bali har det senaste året talat om själviska boomers som inte vill sälja sitt hus till sina barn eller barnbarn, och därmed gör boomers att unga får svårt att skaffa barn. Och det Hanif Bali säger lyssnar folk på, han har hundratusentals följare på X.
Varför ska unga ha gratis bostad? De får bygga sitt bo likt tidigare generationer gjort. Men vad har det med mig att göra, hade jag haft ett hus att sälja vore livet så mycket enklare? Arbetslinjen säger du, men arbetar Tidö? De lever ju av skattemedel likt jag gör. Skillnaden är att de får mer än en årslön i månaden mot vad jag får och för det betalar de bara en bråkdel i skatt mot vad jag gör.

Tidö är broilers i poltikervärlden, de har aldrig haft ett riktigt arbete i sina liv och vet således inte heller hur de ska forma Sverige fungerande. Skaffa barn gör de inte för de är för upptagna av sig själv och att bli bekräftade. Att ha följare betyder inte att man kan något. Du verkar ju dessutom se upp till ett gatubarn från Iran och det går ju inte ihop med den politik du står för. Men det är väl det nya SD nu att en apa blir nästa partiledare.
Citera
2026-08-01, 23:05
Medlem
Citat:
Tidös väljare står för att rika ska bli rikare och fattiga fattigare.

Är det här vad de sa till dig på det lokala VPK-mötet?

Du borde veta att tack vare Tidöregeringen har alla som arbetar eller har arbetat – till skillnad från dig – fått betydligt mer kvar i plånboken genom sänkt skatt på arbete och pension samt lägre kostnader för bensin, mat och el. Samtidigt har kollektivtrafiken blivit billigare och förskoleavgiften sänkts med 400kr per bard per månad.

Citat:
vad fick du?

Vi är ett gift, arbetande par med två döttrar i förskolan och en bensinbil. Tack vare regeringens politik har vår familj över 7 000 kronor mer kvar i plånboken varje månad. Med vänsterns straffbeskattning skulle vi i stället behöva betala omkring 7 000 kronor mer i skatt per månad.

Citat:
de har aldrig haft ett riktigt arbete i sina liv

endast som parasiterar med skattepengar i Sverige är de som röstar på vänstern och kan inte försörja sig själva
Senast redigerad av liapunov13 2026-08-01 kl. 23:12.
Citera
2026-08-02, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Är det här vad de sa till dig på det lokala VPK-mötet?

Du borde veta att tack vare Tidöregeringen har alla som arbetar eller har arbetat – till skillnad från dig – fått betydligt mer kvar i plånboken genom sänkt skatt på arbete och pension samt lägre kostnader för bensin, mat och el. Samtidigt har kollektivtrafiken blivit billigare och förskoleavgiften sänkts med 400kr per bard per månad.

Vi är ett gift, arbetande par med två döttrar i förskolan och en bensinbil. Tack vare regeringens politik har vår familj över 7 000 kronor mer kvar i plånboken varje månad. Med vänsterns straffbeskattning skulle vi i stället behöva betala omkring 7 000 kronor mer i skatt per månad.

endast som parasiterar med skattepengar i Sverige är de som röstar på vänstern och kan inte försörja sig själva
Så om man har barn på dagis är det okej att leva på skattemedel men inte annars? Du förstår tydligen inte att det där dagiset subventionerar väldigt kraftigt med skattemedel. Ja då förutom politikerna som även lever på skattemedel. Kollektivtrafiken subventioneras även med skattepengar och det verkar tydligen vara okej för dig? Vad betalar ni för övrigt för vård för era tellingar?

Var tror du de pengarna kommer ifrån? Ni har fått skattesänkning med lika mycket som jag fått min ersättning sänkt hitintills. Tycker du att det är en rättvis fördelning? Skattesänkningarna kommer förresten ifrån lån Tidö tagit för framtida generationer. Du har väl inte missat att du snart förlorar allt då svenska folket skickar ut Tidö med röven före. De kommer dock inte få det sämre, men du får det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in