2026-08-03, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Nej, det är inte Tidö som gjorde dig arbetslös. Det är din egen lathet som gör att du skulle tacka nej till jobb som finns.

Vad betyder tvång här? Om man sparkas nära riktåldern måste man:

1) försörja sig själv genom eget sparande, till exempel ISK-sparande eller vanlig sparkonto fram till riktåldern
2) ta de jobb som finns på marknaden fram till riktåldern

Men jag glömde att vänsterfolk inte vill ha sin egen frihet – de måste alltid vara beroende av staten
Vilka jobb har jag tackat nej till? Du är så förtrollad av korkade argument. Du verkar ju inte ens förstå vad jag säger. Dålig politik har gjort mig långtidsarbetslös. Tidö har fler arbetslösa än tidigare regeringar. Om erfarenhet och utbildning gav favör skulle jag arbetat. Det finns inga jobb att få, fråga Arbetsförmedlingen? Är du själv anställd med halva lönen av staten som ung vuxen eller hela lönen som förståndshandikappad?
Citera
2026-08-03, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det finns inga jobb att få, fråga Arbetsförmedlingen?

Endast de som inte vill ha vilket jobb som helst är de som tackar nej till de jobb som finns.

Och snälla, sluta gömma dig och försöka vilseleda folk. Du är en typisk gråsosse som kommer att rösta på S igen 2026, precis som 2022. Inga överraskningar där.

Citat:
Är du själv anställd med halva lönen av staten som ung vuxen eller hela lönen som förståndshandikappad?

Fel. Heltidsarbetande tvåbarnsfamilj, Tidöväljare och lathetens största fiende.
Senast redigerad av liapunov13 2026-08-03 kl. 15:09.
Citera
2026-08-03, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estet88
Ja.
Det bevisar att Tidö Featuring SD enbart var en engångsföreteelse.
M,KD och L var bara ute efter att mjölka SD på deras mandat.
Så fort Tidö fick makten så genomförde och beslutade Tidö omgående högerpolitik på löpande band, medans SDs frågor skulle genomföras långt senare i slutet av mandatperioden och t om efter valet 2026!
Tidö var väl oroliga för att SD skulle genomskåda att dom blivit grundlurade.
Det behöver dom inte vara, SD har inte ens nu fattat att dom enbart är röstboskap.

Tvärtom är nog beslutet om att försämra A-kassan ett av det mest genialiska som gjort inom svensk politik.
Tidö får SD att bryta sitt vallöfte till sina egna väljare och dessutom så drabbar A-kasse försämringen mest SD väljare.
Som grädde på moset så är det enbart SD som helt befogat får ta all kritik för det.

Inte ens Reinfeldt vågade sig på eller hade mandat för att försämra A-kassan.
Men det gjorde Reinfeldts högra hand Ulf Kristersson.
Ofattbart att SD kan lita på honom.

Sd är moderat parti. Åkesson är moderat och fick löneförhöjning. Hur man kan lita på åkesson fattar jag inte. Han har aldrig haft ett jobb. Han gör politik på de andras misslyckande.
Citera
2026-08-03, 15:19
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Försök att sätta dig in i hur de stöden fungerar. För att kunna göra ett implantat måste man först göra en mängd behandlingar som inte är subventionerade alls. Dessa har inte fattigpensionärer råd med och kommer alltså inte heller få några nya tänder. Pengarna går alltså till de redan rika och hjälper inga med dåliga tänder. Typisk M politik stödd av SD.

Kollade semast hos min tandläkare. Och totalpris var 1200:-. Är du vänstervriden?
Citera
2026-08-03, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Kollade semast hos min tandläkare. Och totalpris var 1200:-. Är du vänstervriden?
För vad? Undersökning, röntgen ingår ej i subvention. Detta har inte fattigpensionär råd med och får då inte heller några implantat. Dessutom gäller det bara tänder som syns, inte de man tuggar med.

Citat:
Särskild tandvårdsersättning (tiotandvård): Gäller från det år du fyller 67 år. Du betalar 10 % av referenspriset för många behandlingar, staten täcker 90 % folktandvarden.se.kb.kundo.se+1.

Ingår: kariesbehandling, tandlossning, smärttillstånd, rotfyllningar, tandutdragningar, kronor, broar och implantat för de tio främsta tänderna folktandvarden.se.kb.kundo.se+1.

Ingår inte: undersökningar, röntgen, förebyggande vård, bakre protetik, estetisk tandvård folktandvarden.se.kb.kundo.se+1.

https://www.bing.com/search?q=pension+tandv%C3%A5rd&cvid=3cbd34961e204d 9a9a317b258a2acfff&gs_lcrp=EgRlZGdlKgYIABBFGDkyBgg AEEUYOdIBCTEwMTQzajBqOagCCLACAQ&FORM=ANAB01&PC=LCT S
Citera
2026-08-03, 15:39
Medlem
Citat:
Endast de som inte vill ha vilket jobb som helst är de som tackar nej till de jobb som finns.

Och snälla, sluta gömma dig och försöka vilseleda folk. Du är en typisk gråsosse som kommer att rösta på S igen 2026, precis som 2022. Inga överraskningar där.

Berätta vilka jobb jag har tackat nej till? Har ställt upp på allt Arbetsförmedlingen begärt av mig inkl mycket förnedring.
Att häckla väljare ger inga nya röster om du tror det. Det värsta är att du fördömer de som tidigare röstat SD men nu förstått att de inte håller vallöfte!
Citera
2026-08-03, 15:44
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:

Det är pga personer som sig som Tidö kommer att förlora valet.
Citera
2026-08-03, 17:04
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
För vad? Undersökning, röntgen ingår ej i subvention. Detta har inte fattigpensionär råd med och får då inte heller några implantat. Dessutom gäller det bara tänder som syns, inte de man tuggar med.

https://www.bing.com/search?q=pension+tandv%C3%A5rd&cvid=3cbd34961e204d 9a9a317b258a2acfff&gs_lcrp=EgRlZGdlKgYIABBFGDkyBgg AEEUYOdIBCTEwMTQzajBqOagCCLACAQ&FORM=ANAB01&PC=LCT S

Står totalpris i min kommentar. Då är det inkl allt.
Citera
2026-08-03, 18:02
Medlem
Citat:
Det värsta är att du fördömer de som tidigare röstat SD men nu förstått att de inte håller vallöfte!

Nej, det kan inte vara. Du säkert röstade på vänstern år 2022.

Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt

Säger en person som röstade på vänstern år 2022 och kommer rösta igen på vänstern år 2026.

En påminnelse till de som röstade på vänstern 2022: Tidöpartierna räknar inte med dessa väljare för att vinna valet 2026. Det folket kommer alltid att rösta på vänstern. Tidös mål är att vinna tillbaka dem som röstade på Tidöpartierna 2022 – det vill säga folk som anser att Sverige bara mår bra med stram invandring, åtevandring, skärpta straff för kriminella samt låga skatter på arbete, pension, sparande, mat, drivmedel och el, bland annat. Samtidigt sänkt bistånd.

Kort sagt: "Ansträngning ska löna sig, brott ska straffa sig."
Senast redigerad av liapunov13 2026-08-03 kl. 18:10.
Citera
2026-08-03, 18:10
Medlem
Citat:
Tyvärr du är inte tillräcklig smart att förstå hur mycket värre skulle vara med rödgröna röran i makten.

Du gör ingen bra reklam för Tidö om du sätter dig på dina höga hästar och börjar kalla folk för ointelligenta (eller liknande) Ett tips (i all välmening) Använd hellre argument som Du missar flera viktiga detaljer istället för att prata om intelligens.

Citat:
Nej, det är inte Tidö som gjorde dig arbetslös. Det är din egen lathet som gör att du skulle tacka nej till jobb som finns.

Hur vet vi att problemet ligger hos individen du debatterar med?

Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt

Jag är tyvärr böjd att hålla med
Citera
2026-08-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Hur vet vi att problemet ligger hos individen du debatterar med?

Den personen attackerar ständigt Tidöpartierna för saker som de inte bara har lovat, utan som också går emot Tidös egen ideologi. Han attackerar gällande biståndet, trots att Tidöpartierna sänkte biståndet jämfört med vänstern, och vänstern vill höja det igen. Han attackerar gällande statsskulden, trots att vi med Tidöpartierna bara har en statsskuld på 35 % av BNP. Med vänstern var den 37 % av BNP, och han har många, många andra saker emot Tidö.

Vilket är helt naturligt, eftersom han tillhör vänstern. Det är vänsterns jobb att förringa allt bra som Tidöpartierna gör. Vänstern har inte ens själva förstått vilken skada de har orsakat landet under de 80 av 100 år som de har suttit vid makten.

Jag tror att alla förstår att Tidöpartierna inte kan tävla med vänstern när det gäller bidragspolitik. Det är ett spel som är förlorat på förhand, eftersom vänstern kan höja bidragen och samtidigt höja skatterna till nivåer vi inte ens kan föreställa oss. Tidös linje är att prioritera människor som arbetar, har arbetat och vill arbeta.

Jag är personligen väldigt trött på sossar som låtsas vara besvikna Tidöväljare. Det är vidrigt. De försöker inte ens dölja det lite grann genom att skriva åtminstone en positiv sak om Tidö. Hur kan det ens vara så? Alla regeringar gör både bra och dåliga saker, det vet vi alla.
Senast redigerad av liapunov13 2026-08-03 kl. 19:00.
Citera
2026-08-03, 22:51
Medlem
Avfoerings avatar
Citat:
Nej, det kan inte vara. Du säkert röstade på vänstern år 2022.
Dålig svenska där, vatnik!
Senast redigerad av Avfoering 2026-08-03 kl. 22:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in