2026-08-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Pommes med grillkrydda, är det hemligheten? Vill minnas att det är ett relativt nytt påfund när det kommer till El Maco-menyn, det var inget de hade på 90talet, snarare något som dök upp runt 10talet.

Jo. Säg ca 95 minns jag att det var vartannat år
Citera
2026-08-01, 16:48
Medlem
Parisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Svenskar älskar tacos. Det bor en liten mexikan i svensken. Och det är väl något McD kapitaliserar på.

Det finns absolut inget gemensamt med svenskarnas "tacos" och det man äter i Mexiko
Citera
2026-08-01, 18:46
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Pommes med grillkrydda, är det hemligheten? Vill minnas att det är ett relativt nytt påfund när det kommer till El Maco-menyn, det var inget de hade på 90talet, snarare något som dök upp runt 10talet.

Nej det fanns vid lanseringen 1996 och reklamfilmerna där man just skakade pommes i en påse var förmodligen den största framgångsfaktorn för El Maco. Gick hela tiden på TV och folk pratade om man provat eller inte.

Lite andra tider nu och smaken är verkligen inget speciellt.
Citera
2026-08-01, 18:49
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det är en stabil treplusburgare med lite annorlunda smakpallett jämfört med Donkens vanliga giv. Man blir aldrig exalterad, men heller aldrig besviken.

Det är dålig variation på Donkens kampanjburgare numera, så El Maco piggar upp lite i det trötta.

Men den ska vara i en lite större variant, som nu med Nacho, och inte i en mindre som de körde med för ett tag sedan. Den lilla var inte alls bra.

Men kan de inte ta tillbaka Super McFeast istället?

Ta tillbaka McSumo istället, den var fantastisk
Citera
2026-08-01, 19:35
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ta tillbaka McSumo istället, den var fantastisk

Den har jag inget minne av. Vad bestod den av?

Äter man Big Arch, däremot, blir man snart ett sumo.
Citera
2026-08-01, 19:39
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Den har jag inget minne av. Vad bestod den av?

Äter man Big Arch, däremot, blir man snart ett sumo.

Den lanserades under OS i Nagano tillsammans med McYaki 1998. Den hade en fantastisk pepparrotsdressing.
Citera
2026-08-01, 19:41
Medlem
El Maco har även genomgått flera generationer av förändring genom åren. Ursprungligen var den gjord med samma kött som QP och McFeast. Då var den slafsig och härlig, vilket många här i tråden verkar vända sig ifrån.

Sen var den borta ganska länge och dök upp som "Premium Selection" eller vad det kallas. Då var den ganska torr, tråkig och intetsägande. Efter det dök den upp ganska nyligen med två små Big Mac-kött. Provade aldrig den iterationen så kan inte uttala mig om den.

Nu verkar den vara tillbaka med ett stort kött och nachochips. Har inte provat den heller så vet inte.
Citera
2026-08-01, 20:49
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
El Maco har även genomgått flera generationer av förändring genom åren. Ursprungligen var den gjord med samma kött som QP och McFeast. Då var den slafsig och härlig, vilket många här i tråden verkar vända sig ifrån.

Sen var den borta ganska länge och dök upp som "Premium Selection" eller vad det kallas. Då var den ganska torr, tråkig och intetsägande. Efter det dök den upp ganska nyligen med två små Big Mac-kött. Provade aldrig den iterationen så kan inte uttala mig om den.

Nu verkar den vara tillbaka med ett stort kött och nachochips. Har inte provat den heller så vet inte.

Det är riktigt.

Men alla Donken-burgare var bättre förr. Som du säger har det blivit mer torrt.

De har försökt parera detta med mer dressing, men då rubbas smakbalansen istället.

Under en period utgick alla kampanjburgare från Premium Selection.

Just El Maco var i det formatet ganska bra, och även den nu med nacho är ok.

Men har för mig att ursprungsversionen var att föredra.

Den med två små kött var inget man ville testa mer än en gång.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in