2026-08-01, 06:02
Medlem
Tack för tipset! Då blir det El Maco idag till lunch! 😋
Att den är populär är väl att den bryter rejält mot alla andra hamburgare. Så när den väl dyker upp på menyn så väljer folk den för att folk är trötta på dom andra burgarna. Jag önskar att El Maco fanns konstant på menyn.
Dock så använder jag aldrig grillkrydda till pommes.
Något jag skulle vilja ha tillbaka är klyftpotatisen som dom kört tidigare. Den var riktigt bra också.
Citera
2026-08-01, 07:07
Medlem
Amen på detta!

Testade denna burgare för flera år sedan och det är fortfarande det äckligaste skit jag ätit.
Citera
2026-08-01, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Kan någon förklara vad som är grejen med McDonald's El Maco? Fanskapet har dykt upp via gästspel sen 92-93 nånstans, och svenska folket kan inte få nog. Nu är det tydligen dags igen, denna gång med nachochips inslängda i chimären.

Det är alltså en vanlig McD burgare, med den ohemula gimmicken att den har vidrig fucking tacosås på sig. Jag kan komma på få saker som förstör en hamburgare lika grundligt som tacosås.
Är det en burgare? Är det en taco? Vem vet, oavsett så smakar det skit.

Jag hade missnöjet att testa denna McFrankenstein till burgare för flera år sen, och har sen dess ansett den vara det sämsta fanskap Donken någonsin hittat på.

Kan någon som gillar denna bastard till burgare förklara vad grejen är?

Jag har aldrig ätit den, men den kan väl vara la god.
Citera
2026-08-01, 07:50
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Pommes med grillkrydda, är det hemligheten? Vill minnas att det är ett relativt nytt påfund när det kommer till El Maco-menyn, det var inget de hade på 90talet, snarare något som dök upp runt 10talet.

Jag skakade pommes för fullt på Donken under 90-talet, liksom åt mina hamburgare ur frigolitförpackningar. Är min herre 00-talist, måntro?

/AI
Citera
2026-08-01, 08:16
Medlem
Ja det är obegripligt, smakar skit. Vilka är det som köper och tvingar mcd att ta in den igen.
Citera
2026-08-01, 08:59
Medlem
Jobbade på donken för massa år sen.
Det enda som egentligen är speciellt med deras kampanjburgare är såsen. Brödet är samma som QP/McFeast eller Tasty, köttet likaså. Varje gång det kommer något nytt så är det bara såsen som byts ut, kanske den har tomat eller bacon när den som var innan inte hade det, men i grunden är det same shit.

Nu har jag ingen aning om vad "El Maco" innehåller då det var 100 år sen jag åt där sist och den aldrig var på tapeten när jag jobbade där, men skulle tippa på att det är som en McFeast med såsen utbytt till tacosås. Du kan således äta "El Maco" varje dag i veckan i all evighet om du bara kan få tag i en likvärdig sås.
Citera
2026-08-01, 09:30
Medlem
Studsbolls avatar
Jag tycker El Maco är en vettig burgare jämfört med andra skräpburgare på Donken, men denna versionen med nachochips är oätlig. Skakkryddan kan man klara sig utan.
Citera
2026-08-01, 09:34
Medlem
J.Doessons avatar
Nä jag kan inte förklara vad som är så speciellt med den. Testade den för en massa år sen. Kommer inte ihåg vad jag tyckte om den. Är dock inte så värst förtjust i Donken i överlag. Ska jag äta burgare så väljer jag annat ställe eller gör dom själv hemmavid.
Citera
2026-08-01, 12:56
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Det är min favoritburgare! Alla svenskar älskar taco-smak! Glöm inte den ljuvligt goda tacos-kryddan på pommesarna som är absolut perfekt. Allt matchat men en kall cola och

Jag tar El maco varannan gång och BigMac varannan gång.

En gång för 15 år sedan hade MacDonalds en italiensk burgare, och en gång en Jureskog-burgare. Dessa är de enda som varit bättre än El maco.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-08-01 kl. 13:02.
Citera
2026-08-01, 13:44
Moderator
zanteras avatar
Har ätit den några gånger, den är väl helt OK. Kan väl ändå förstå populariteten med tanke på att "Taco-fredag" i Sverige har blivit någon sorts helig högtid med högre status än Påsk eller Nyårsafton. Då känns väl Max's återkommande Spicy Avokado mer förvånande.
Citera
2026-08-01, 13:49
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Kan någon förklara vad som är grejen med McDonald's El Maco? Fanskapet har dykt upp via gästspel sen 92-93 nånstans, och svenska folket kan inte få nog. Nu är det tydligen dags igen, denna gång med nachochips inslängda i chimären.

Det är alltså en vanlig McD burgare, med den ohemula gimmicken att den har vidrig fucking tacosås på sig. Jag kan komma på få saker som förstör en hamburgare lika grundligt som tacosås.
Är det en burgare? Är det en taco? Vem vet, oavsett så smakar det skit.

Jag hade missnöjet att testa denna McFrankenstein till burgare för flera år sen, och har sen dess ansett den vara det sämsta fanskap Donken någonsin hittat på.

Kan någon som gillar denna bastard till burgare förklara vad grejen är?

Det är en stabil treplusburgare med lite annorlunda smakpallett jämfört med Donkens vanliga giv. Man blir aldrig exalterad, men heller aldrig besviken.

Det är dålig variation på Donkens kampanjburgare numera, så El Maco piggar upp lite i det trötta.

Men den ska vara i en lite större variant, som nu med Nacho, och inte i en mindre som de körde med för ett tag sedan. Den lilla var inte alls bra.

Men kan de inte ta tillbaka Super McFeast istället?
Citera
2026-08-01, 13:52
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkspenat
Jobbade på donken för massa år sen.
Det enda som egentligen är speciellt med deras kampanjburgare är såsen. Brödet är samma som QP/McFeast eller Tasty, köttet likaså. Varje gång det kommer något nytt så är det bara såsen som byts ut, kanske den har tomat eller bacon när den som var innan inte hade det, men i grunden är det same shit.

Nu har jag ingen aning om vad "El Maco" innehåller då det var 100 år sen jag åt där sist och den aldrig var på tapeten när jag jobbade där, men skulle tippa på att det är som en McFeast med såsen utbytt till tacosås. Du kan således äta "El Maco" varje dag i veckan i all evighet om du bara kan få tag i en likvärdig sås.

Det är ett fenomen de senaste 10-15 åren. Före det var det mer variation på kampanjburgarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in