2026-07-31, 19:25
Medlem
Klandalfs avatar
Kan någon förklara vad som är grejen med McDonald's El Maco? Fanskapet har dykt upp via gästspel sen 92-93 nånstans, och svenska folket kan inte få nog. Nu är det tydligen dags igen, denna gång med nachochips inslängda i chimären.

Det är alltså en vanlig McD burgare, med den ohemula gimmicken att den har vidrig fucking tacosås på sig. Jag kan komma på få saker som förstör en hamburgare lika grundligt som tacosås.
Är det en burgare? Är det en taco? Vem vet, oavsett så smakar det skit.

Jag hade missnöjet att testa denna McFrankenstein till burgare för flera år sen, och har sen dess ansett den vara det sämsta fanskap Donken någonsin hittat på.

Kan någon som gillar denna bastard till burgare förklara vad grejen är?
Citera
2026-07-31, 19:29
Avstängd
Straminskys avatar
Svenskar älskar tacos. Det bor en liten mexikan i svensken. Och det är väl något McD kapitaliserar på.
Citera
2026-07-31, 19:45
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Kan någon förklara vad som är grejen med McDonald's El Maco? Fanskapet har dykt upp via gästspel sen 92-93 nånstans, och svenska folket kan inte få nog. Nu är det tydligen dags igen, denna gång med nachochips inslängda i chimären.

Det är alltså en vanlig McD burgare, med den ohemula gimmicken att den har vidrig fucking tacosås på sig. Jag kan komma på få saker som förstör en hamburgare lika grundligt som tacosås.

Jag hade missnöjet att testa denna McFrankenstein till burgare för flera år sen, och har sen dess ansett den vara det sämsta fanskap Donken någonsin hittat på.

Att man lägger pommesen i en påse (med kryddblandning) och skakar om?
Citera
2026-07-31, 19:47
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was

Pommes med grillkrydda, är det hemligheten? Vill minnas att det är ett relativt nytt påfund när det kommer till El Maco-menyn, det var inget de hade på 90talet, snarare något som dök upp runt 10talet.
Citera
2026-07-31, 19:49
Medlem
TheJesuits avatar
Bra spaning! Man skulle ju gissa att det är en storsäljare då den dyker upp, att McD helt enkelt inte kan fasa ut den då den säljer som tusan. Men är det verkligen så? Jag har provat och tycker att den är ett bojsänke, de har andra burgare som är mycket godare!

Kan det i verkligheten vara så att det handlar om dålig fantasi hos McD, att reklampaket och merch redan är färdigt sedan 30 år och inte minst att typ alla i Sverige känner till produkten. Undrar just hur många av denna burgare de lyckas sälja?
Citera
2026-07-31, 19:50
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Pommes med grillkrydda, är det hemligheten? Vill minnas att det är ett relativt nytt påfund när det kommer till El Maco-menyn, det var inget de hade på 90talet, snarare något som dök upp runt 10talet.

Har minnen om "skaka om" i reklampauserna på Bingolotto med en vit bakgrund och en röd fyra, så jo, påsen och grillkryddorna har varit med sedan start.
Citera
2026-07-31, 19:53
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Har minnen om "skaka om" i reklampauserna på Bingolotto med en vit bakgrund och en röd fyra, så jo, påsen och grillkryddorna har varit med sedan start.

Originalreklamen var en bunt mexikanska stråtrövare i en studioöken.

"Hey Paco, vad tänker du på?"

"Jag tänker på en stor hamburgare, med salsa sås"

"Men vem fixar siesta?"

"Det gör han"

"Eeeeeeeeel MAAAACOOOOOOO"

Skaka pommespåsen med krydda kom mycket senare. Typ tredje eller fjärde gästspelet, när de behövde en ny gimmick.
Citera
2026-07-31, 20:02
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Originalreklamen var en bunt mexikanska stråtrövare i en studioöken.

"Hey Paco, vad tänker du på?"

"Jag tänker på en stor hamburgare, med salsa sås"

"Men vem fixar siesta?"

"Det gör han"

"Eeeeeeeeel MAAAACOOOOOOO"

Skaka pommespåsen med krydda kom mycket senare. Typ tredje eller fjärde gästspelet, när de behövde en ny gimmick.

Är hundra på att jag sett "som man skakar om" på tv och flyttade hemifrån 2000 och efter det inte haft tv.
El Maco lanserades 1996 och jag har tydliga minnen av att vi drev med "skaka om" när jag gick i nian, det vill säga 1996.
Citera
2026-07-31, 20:15
Moderator
tobess avatar
Citat:

Fast kryddan kan man ju beställa skilt om man vill.

Jag undrar nog lite samma som TS. El Maco burgaren är en av de sämre burgarna på donken. Kladdig och smakar mestadels av den rätt intetsägande tacosåsen. Tvivlar starkt på på att några nachochips gör det hela bättre, om något antagligen ännu mer slafsigt att äta.
Citera
2026-07-31, 20:26
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

Nu smakar den inte så mycket tacos, så det är egentligen en burgare med en röd+vit sås.
Hade kunnat få ett annat namn
Citera
2026-07-31, 20:29
Medlem
Citat:

Det är inte bara grillkrydda, och nej har funnits sedan den kom hit första gången, att skaka påsen va hela grejen.
Citera
2026-07-31, 20:38
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Nu smakar den inte så mycket tacos, så det är egentligen en burgare med en röd+vit sås.
Hade kunnat få ett annat namn

Du menar tacosås blandat med gräddfil...

Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Det är inte bara grillkrydda, och nej har funnits sedan den kom hit första gången, att skaka påsen va hela grejen.

Ok, jag ger mig konstapeln, det är möjligt att det varit med från början även om det inte var fokus i den första reklamfilmen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in