2026-08-01, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag har kommit till slutsatsen att du helt enkelt inte har några egna åsikter.

En gång i tiden för många år sedan fanns det nog en levande individ därinne men den människan kvävde sakta sig själv bakom ett falskt skal, allt för att passa in och bli accepterad.

Och nu är det nog försent. Du vet helt enkelt inte vad du tycker längre, utan kopierar de åsikter som omgivningen säger åt dig är "rätt". När någon ställer dig mot väggen och inte ger dig chansen att luta dig mot en auktoritetsfigur så går allt i baklås för dig. Kvar finns bara rädsla.

Herr bokstavskombination, det är nog precis tvärs on. Att jag inte vill mata dina fördomar betyder inte att jag inte tänker.

Du påvisar motsatsen, så fort det finns något av substans blir du livrädd. För då måste du tänka till och förhålla dig till något du inte lärt dig att upprepa som en tränad papegoja.

Försök att vidga dina horisonter, utmana dig själv ibland.
Citera
2026-08-01, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är inte ironi, det är by design. Sätter vi inte kvinnor på plats så går vi alla under.

Varför denna rädsla för kvinnor? Varför känner du dig så hotad? Skaffa dig lite självkänsla och väx upp.

Eller så kanske du skulle emigrera till Afganistan, du trivs nog bättre där.
Citera
2026-08-01, 13:27
Medlem
AndersPersson99s avatar
Någonting som nästan är lika skrämmande som själva samtyckeslagen, är hur feminister understödda av all media kunde få igenom den utan något motstånd.

Som med så många andra extrema progressiva förskjutningar efter år 2009 så fanns det ingen på andra sidan som opponerade sig. Feministerna lär bara titta på varandra och tänka, "om vi fick igenom det här utan problem, vad kan vi då få igenom?". Tjatsex lär bli olagligt. Oönskade blickar kan räknas som sexuella övergrepp. Dåligt sex kan bli våldtäkt.

Det är ett extremt svek från ynkryggar främst inom moderaterna och "högern" som inte haft stake att stå upp för rättssäkerheten för män. Ulf Kristerssons moderater bör totalt överges av män som inte är syltryggar och komformistiska får. Särskilt när man lägger till övriga woke-initiativ som genomsyrar moderaterna.
Citera
2026-08-01, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Någonting som nästan är lika skrämmande som själva samtyckeslagen, är hur feminister understödda av all media kunde få igenom den utan något motstånd.

Som med så många andra extrema progressiva förskjutningar efter år 2009 så fanns det ingen på andra sidan som opponerade sig. Feministerna lär bara titta på varandra och tänka, "om vi fick igenom det här utan problem, vad kan vi då få igenom?". Tjatsex lär bli olagligt. Oönskade blickar kan räknas som sexuella övergrepp. Dåligt sex kan bli våldtäkt.

Det är ett extremt svek från ynkryggar främst inom moderaterna och "högern" som inte haft stake att stå upp för rättssäkerheten för män. Ulf Kristerssons moderater bör totalt överges av män som inte är syltryggar och komformistiska får. Särskilt när man lägger till övriga woke-initiativ som genomsyrar moderaterna.

Det var efter uppmärksammade friande våldtäktsdomar som lagen om oaktsam våldtäkt drevs igenom. Man behövde en förändring av lagen, så att uppenbara våldtäktsförövare skulle kunna dömas.

Du gör dig löjlig över lagen. Läs några fällande domar istället för att hitta på.

I övrigt kan även du bli våldtagen, då skulle du nog vara glad över lagen.

300-400 män och pojkar anmäler att de blivit våldtagna årligen. Nyss dömdes en man efter att ha tvingat en 15 årig kille till oralsex och sagt förnedrande saker till honom. Risken är statistiskt högre att män/killar blir våldtagna än falskt anmälda för våldtäkt. Fattar inte varför du och andra antifeminister blundar så för risken för att män och killar blir våldtagna.
Citera
2026-08-01, 17:48
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Du påvisar motsatsen, så fort det finns något av substans blir du livrädd. För då måste du tänka till och förhålla dig till något du inte lärt dig att upprepa som en tränad papegoja.

Försök att vidga dina horisonter, utmana dig själv ibland.

Vad exakt är det du vill att jag ska förhålla mig till?
Citera
2026-08-01, 19:40
Medlem
NYZ367s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Dina tre söner riskerar förr att bli våldtagna. 300-400 män/år anmäler att de blivit våldtagna. Rusta dina söner inför risken att bli våldtagna. Då den risken är statistiskt högre för dem än risken för "felaktiga anklagelser".

Tänk på de två unga killar som blev grovt våldtagna när de genade över en kyrkogård...

Om dina söner skulle bli våldtagna, så skulle du nog vara tacksam över att lagen om både våldtäkt och oaktsam våldtäkt finns! Och som sagt var: risken för att de blir våldtagna finns. Och är statistiskt högre än "felaktiga anklagelser".

Du är en söt tomtenisse😊 Mina ungar är alla över 1.90m och kan ta vara på sig?
Allt kan hända med den yngste är 24 år I vår familj är alla vita Svenskar.
Citera
2026-08-01, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Vad exakt är det du vill att jag ska förhålla mig till?

Verkligheten. När du får något med substans börjar du rapa upp intränade floskler.

Men vill gärna "diskutera" substanslösa ingresser.
Citera
2026-08-01, 20:04
Medlem
NYZ367s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NYZ367
Den nya lagen kanske passar för folk som ses via appar? Bjuder man hem någon på sex så kan man knappast säga att sex var oväntat?

Jag tycker synd om mina barn som är födda på 90-talet när kvinnor många år senare sätter dit dom för våldtäkt/ övergrepp och det står ord mot ord och det har gått flera år.

Traumat en ung kille behöver genomlida för en så grov anklagelse är livs förändrande!

Jag vidhåller det jag säger, jag har sovit över hos brudar som jag knullat på fyllan.
Och kvinnor som ringt dagen efter och sagt hela röven var full i sperma ?
Vad hände i går?
Det fanns inte mobiler på 80 och 90-talet så man kunde aldrig ta bilder.
Personligen var inte förevigande min grej.
Citera
2026-08-01, 20:29
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Verkligheten. När du får något med substans börjar du rapa upp intränade floskler.

Men vill gärna "diskutera" substanslösa ingresser.

Vad är det jag skrivit som är intränat? Blandar du ihop mig med någon annan?
Citera
2026-08-01, 22:36
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det var efter uppmärksammade friande våldtäktsdomar som lagen om oaktsam våldtäkt drevs igenom. Man behövde en förändring av lagen, så att uppenbara våldtäktsförövare skulle kunna dömas.

Du gör dig löjlig över lagen. Läs några fällande domar istället för att hitta på.

I övrigt kan även du bli våldtagen, då skulle du nog vara glad över lagen.

300-400 män och pojkar anmäler att de blivit våldtagna årligen. Nyss dömdes en man efter att ha tvingat en 15 årig kille till oralsex och sagt förnedrande saker till honom. Risken är statistiskt högre att män/killar blir våldtagna än falskt anmälda för våldtäkt. Fattar inte varför du och andra antifeminister blundar så för risken för att män och killar blir våldtagna.

Man behövde fler fällande domar, så man lät tumma på rättssäkerheten. Några oskyldigt dömda män har det ansetts vara värt.
Citera
2026-08-01, 23:43
Medlem
Citat:

Om något är väl du en syltrygg Anders. Vad skulle vara manligt med att dra på sig offerkoftan för att du inte kan våldta utan konsekvenser.

Och vad menar du med mäns rättssäkerhet? Samtyckeslagen gäller både män och kvinnor.

Men fortsätt att ömka dig själv när du försöker tjata dig till sex.

För övrigt är Sverige det fjärde rättssäkraste lander i världen.
Citera
2026-08-02, 00:05
Medlem
Citat:
Man behövde fler fällande domar, så man lät tumma på rättssäkerheten. Några oskyldigt dömda män har det ansetts vara värt.

Varför hittar du på saker som inte stämmer med verkligheten?

Det var som jag skriver: flera uppmärksammade våldtäktsärenden som ledde till friande domar, som drev på lagen om oaktsam våldtäkt. Alltså: uppenbara våldtäkter, men friande domar, eftersom lagen om oaktsam våldtäkt då ännu inte fanns.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------

Här har du ett av dessa uppmärksammade fall med friande dom:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/flaskvaldtakten-det-har-har-hant

"I mitten av maj (2013) så friades tre unga killar i samband med en misstänkt våldtäkt som ska ha ägt rum under hösten 2012.Det som gjorde fallet speciellt, och som fick många tittare samt rättsexperter runt om i landet att haja till, var att en vinflaska hade använts för att föra in i flickans underliv.

Ingen av killarna ska ha frågat flickan om hon ville att flaskan skulle föras in i hennes underliv enligt förhöret. Hon beskriver även i förhöret hur hon försökte dra åt sig benen när flaskan skulle användas. Enligt flickan var killen med flaskan hårdhänt samt att hon blödde från underlivet i två dagar efter händelsen.

Tingsrätten i Umeå valde att fria de tre unga killarna helt och tingsrätten anklagades för att ha en ”ålderdomlig bedömning”. Röster lyftes även om att lagstiftningen rörande våldtäkt borde göras om så att Sverige får mer av en samtyckeslagstiftning.
"

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------

Det är fall som detta som har lett fram till lagen om oaktsam våldtäkt. Eller som vissa av er kallar den: "samtyckeslagen". Börja nu ta in detta, så kanske tom. du fattar varför lagen kom till och behövs.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-08-02 kl. 00:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in