2026-08-01, 03:22
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Jag tror tyvärr att det är kört för Sverige. Alldeles för mycket kaozbabbar har getts inträde och är nu svenska medborgare. Dom gillar bidrag och röstar på partier som vill ge dem det. Sverige i sin helhet ger de blanka fan i.
Tidö har ju fortsatt massinvandringen och folkutbytet. Tittar man på invandringstäta områden så röstar de vänster. Så Tidö har ju varit otroligt korkade som låtit vansinnet pågå, som försäkrar dem om att de aldrig kommer vinna igen.

Sedan har Tidö behållit SVT. Alla vet att det är en propagandakanal för vänstern. Ändå har man inte gjort något åt det.

Tidö är ju så korkade som uppenbarligen inte vill regera mer, när de inte gör något alls för att försöka säkra sina chanser att kunna vinna framtida val.

Citat:
Ursprungligen postat av Estet88
Som jag också skrev så borde Samhall byggas ut, för äldre arbetslösa och dom som nu kan hamna på gatan.
Men SD/Tidö har gjort noll för dom som nu kommer drabbas.
Hade dom gjort det så hade A-kasse frågan inte varit så omdebatterad.
Vem bryr sig om Samhall? Det har ju förvandlats till ett ställe där babbar kan jobba, som konkurrerar ut lågbegåvade svenskar som tidigare jobbade där.

Citat:
Ursprungligen postat av Hannity
Vem tyckte det var så mycket bättre på Magda, Standhäll och Mogges tid att man vill ha dessa klåpare tillbaka vid makten? Lägg därtill Miljöpartiets katatrofala energi- och migrationspolitik. Helt otroligt att så många vill återgå till det. Skärpning, kära svenskar!
1. Tidö har fortsatt importera nya svenskar från Afrika och Mellanöstern, som röstar vänster.
2. Tidö och framförallt SD har svikit i många frågor. Kärnväljarna har därför tröttnat och har tappat förtroende för Tidö.
3. Du skriver "skärpning, kära svenskar". Men det är ju ett folkutbyte som pågår. Snart kommer svensken vara minoritet, så det är ju naturligt att de svenskvänliga partierna val för val minskar i inflytande, ju större andel nysvenskar som Sverige ersätts med.
4. L var korkade som valde en muslim till partiledare. De har saboterat för sig själva och nu åker de ur riksdagen. Dåligt för Tidö som då tappar röster.
Citera
2026-08-01, 06:01
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Tidö har ju fortsatt massinvandringen och folkutbytet. Tittar man på invandringstäta områden så röstar de vänster. Så Tidö har ju varit otroligt korkade som låtit vansinnet pågå, som försäkrar dem om att de aldrig kommer vinna igen.

Sedan har Tidö behållit SVT. Alla vet att det är en propagandakanal för vänstern. Ändå har man inte gjort något åt det.

Tidö är ju så korkade som uppenbarligen inte vill regera mer, när de inte gör något alls för att försöka säkra sina chanser att kunna vinna framtida val.

Vem bryr sig om Samhall? Det har ju förvandlats till ett ställe där babbar kan jobba, som konkurrerar ut lågbegåvade svenskar som tidigare jobbade där.

1. Tidö har fortsatt importera nya svenskar från Afrika och Mellanöstern, som röstar vänster.
2. Tidö och framförallt SD har svikit i många frågor. Kärnväljarna har därför tröttnat och har tappat förtroende för Tidö.
3. Du skriver "skärpning, kära svenskar". Men det är ju ett folkutbyte som pågår. Snart kommer svensken vara minoritet, så det är ju naturligt att de svenskvänliga partierna val för val minskar i inflytande, ju större andel nysvenskar som Sverige ersätts med.
4. L var korkade som valde en muslim till partiledare. De har saboterat för sig själva och nu åker de ur riksdagen. Dåligt för Tidö som då tappar röster.
Du har rätt. Jag har varit kärnväljare till SD sedan -98, men funderar nu på att gå över till Marcus Allard-partiet (Örebropartiet). Tror att endast rakryggade och orädda sanningssägare kan få det här sjunkande skeppet up and running igen. Jag har även noterat att Peter Springare och en till Allard-partist är bra sanningssägare som vågar sätt hårt mot hårt.
Citera
2026-08-01, 09:38
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Jag chansar. Svenska folket är inte lika förtjusta i rasistisk politik som gynnar höginkomsttagare på fattigas bekostnad som gemene flashbackare. Konspirationsteorier och vilda vanföreställningar om PK-maffian kanske inte är årets valvinnare.
Varje normal tänkande människa är rasist och det är inget man ska skämmas för, helt ok. De flesta erkänner inte det i PK-sverige men det är irrelevant.
Citera
2026-08-01, 12:42
Medlem
Citat:
Tidö har ju fortsatt massinvandringen och folkutbytet.

Det skulle mycket mycket värre med MP i makten som säger att Sverige har för låg invandring och välkomnar alla marockaner som invandrade Spanien igår.

Sluta rösta indirekt på MP genom bortkastade röster till AfS.
Citera
2026-08-01, 15:36
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

En teori som många framför är att eftersom migrationen och kriminaliteten minskat kraftigt så upplever inte folk det som akut längre, och kan därför gå till vänstern eftersom de var vänster förut. Lite som en alkoholist som varit utan sprit länge och därför tänker att "nu gör det inget om jag tar mig ett järn". Detta visar vilka idioter väldigt många svenskar är.

Herr Husis på X skrev detta:
Den bistra sanningen är att de flesta väljare i det här landet i grunden är vänsterliberala och att stödet för högern försvinner sekunden som brottsligheten/invandring inte längre uppfattas som akuta problem.
Citera
2026-08-01, 17:46
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Det skulle mycket mycket värre med MP i makten som säger att Sverige har för låg invandring och välkomnar alla marockaner som invandrade Spanien igår.

Sluta rösta indirekt på MP genom bortkastade röster till AfS.
Tidö gör den skadan själva. Enkel matematik:

1. Tidö har fortsatt bedriva massinvandring. Det fortsätter strömma in nysvenskar, det delas ut uppehållstillstånd och medborgarskap till höger och vänster.
2. Vem som helst kan kolla statistiken från tidigare val och se att invandringstäta områden som Rosengård, Kista, Bergsjön, Rinkeby, osv, och se att kanske 90% röstar på vänstern.
3. Och nu är Tidö och deras anhängare förvånade över att vänstern har växt sig starkare. Kanske för att importen av valboskap har fortsatt?

Sorry, Tidö hade denna mandatperioden. Men de sumpade chansen. De förstörde sina egna möjligheter att kunna vinna framtida val. Nu kommer vänstern vinna, och de kommer fortsätta massinvandringen som Tidö har bedrivit, och vi vet ju resultatet av det (en ännu starkare vänster).

Så en röst på Tidö, med facit i hand, har visat sig vara bortkastad för de har bedrivit en politik som har skadat dem själva.
Citera
2026-08-01, 18:07
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Du har rätt. Jag har varit kärnväljare till SD sedan -98, men funderar nu på att gå över till Marcus Allard-partiet (Örebropartiet). Tror att endast rakryggade och orädda sanningssägare kan få det här sjunkande skeppet up and running igen. Jag har även noterat att Peter Springare och en till Allard-partist är bra sanningssägare som vågar sätt hårt mot hårt.
Jag lyssnade på en intervju med Gustav Kasselstrand där han sa att de vänder sig främst till 2 grupper:

1. Unga personer som är mer öppensinnade. Äldre tenderar att rösta på samma parti som de alltid röstat på.
2. Tidiga SD-röstare som röstade på dem antingen innan de kom in i riksdagen eller i.o.m. att de kom in i riksdagen.

Stämmer på mig med. Jag stödde SD innan de satt i Riksdagen. Och AFS röstade jag på 2018 och 2022.

Tror samma stämmer på folk som tänker rösta på Örebropartiet. De har troligtvis varit tidiga i SD och sett hur de har förfallit, och kan inte längre med gott samvete rösta på dagens SD som är helt tvärtemot vad partiet en gång stod för.
Citera
2026-08-01, 18:58
Medlem
Citat:
Sorry, Tidö hade denna mandatperioden. Men de sumpade chansen.

Hur dumma är ni inom AfS om ni tror att hundra år av misslyckad vänsterliberal politik kan städas upp på bara 48 månader? Det tar tid att städa upp Sverige. All lagstiftning som Tidöpartierna har genomfört går i rätt riktning för att minska invandringen till Sverige.

Rösta på Tidö om ni inte vill se de rödgröna återigen öka invandringen till Sverige.

Citat:
Och AFS röstade jag på 2018 och 2022.

Din bortkastad AfS röst gynnade den rödgröna vänstern båda i 2018 och 2022.
Citera
2026-08-01, 20:02
Medlem
Citat:

Ja, kanske de som bryr sig om välfärden (och att funktionsnedsatta/handikappade svenskar, fd hemlösa och åldringar ska kunna försörja sig på något sätt?)
Citera
2026-08-01, 20:16
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag lyssnade på en intervju med Gustav Kasselstrand där han sa att de vänder sig främst till 2 grupper:

1. Unga personer som är mer öppensinnade. Äldre tenderar att rösta på samma parti som de alltid röstat på.

Riktigt surt för Gustav då att Denice och resten av SD's ungdomsförbund kör återvandring och "en svensk blir inte japan för att han åker t-bana i Tokyo" i sin valrörelse. SD kommer bli störst i skolvalet spår jag.
Citera
2026-08-01, 20:22
Medlem
SD har visat att de inte klarar av att navigera i närheten av makten. De har blivit totalt uppfyllda av eget begär och det går före att leverera det de lovat. SD kastade kroniskt sjuka och långtidsarbetslösa framför bussen för att behaga M. SD var störst av alla partier i Tidö men låter sig rövknullas av alla de andra. Allt SD blev lovade av Tidö-gänget skulle göras längre fram men har nu flyttats till nästa mandatperiod. Då hade det ju blivit nya förhandlingar med nya utfästelser. SD är likt en svag individ den som ger allt för att få vara med de stygga pojkarna men får just inget själv. Jimmie har fått kraftig skattesänkning på sin 2 miljonerslön men hur många av arbetarna kan säga detsamma utan allt är uppätit av prishöjningar?
Citera
2026-08-01, 20:26
Medlem
Vill dom vara riktigt fula och vinna röster så kan dom (M?) gå ut med att "vi kommer titta på cannabisfrågan" om vi vinner valet. Men jag kanske bara önsketänker nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in