2026-07-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDchlorian
Som barnlös har jag mer eller mindre slutat umgås/höra av mig till de som har familj/barn. Dels för att jag inbillar mig att de har mycket att stå i och inte har tid med andra och dels för att jag inte tycker det är jätteroligt att umgås med en hel familj och barn.
Jag insåg nyligen detsamma. Lite sorgligt, lite ensammare kände jag mig.
Citera
2026-07-20, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Ja över lag så försvinner alla efter universitetet.
Det är inte bara pga barn.

Män med sambo/fru börjar oftast umgås med hennes bekantskapskrets i stället. Eller blir tvingad till. Och hans kontakter, de tynar bort.

Det är kvinnan som är hubben i familjen, och mannen är bara ett bihang lixom.
Amen..
Citera
2026-07-21, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Vad yrar du om?

Demoralisering förmodligen men det är inte riktigt rätt ämne känns det som.

Det där är så vanligt. När jag blev utbränd slutade jag ta initiativet och numera vetefan om jag ens har vänner kvar. Jag förstod inte ens att det var jag som tydligen fick saker att hända.

Det är en jävligt tråkig situation, ingen mår bra när relationer blir ensidiga.
Citera
2026-07-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Eller så är det jag som är problemet.

Har ni varit med i situationer där ni umgås med människor men ni känner att det är upp till er hela tiden att ringa,skriva på messenger/snap att hitta på något och aldrig tvärtom?

Tycker att det har varit så i hela mitt liv att jag hela tiden måste kontakta folk för att få något att hända.
Ja, så är det. Och så var det även innan nätet.

Livet med små barn och villa och arbete gör att man inte riktigt orkar med. Och på helgen vill man vila upp sig.

Jag har alltid kunnat notera att mina grannar (villa) har haft ungefär 0 umgänge. Någon släkting som besökt en gång per år eller så.
En gång flyttade det in ett yngre par. Dom hade lite umgänge med kompisar med det klingade av.

Nätet gör snarare att viss kontakt kan upprätthållas. Det är ju inte så att man måste träffas för att utbyta info.

Sedan finns det enstaka undantag. De fortsätter med umgänge fast de blivit äldre. Kanske kvinnan som är extremt sällskapssjuk och lever upp när det är mycket folk hemma hos henne.
Citera
2026-08-01, 09:10
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDchlorian
Som barnlös har jag mer eller mindre slutat umgås/höra av mig till de som har familj/barn. Dels för att jag inbillar mig att de har mycket att stå i och inte har tid med andra och dels för att jag inte tycker det är jätteroligt att umgås med en hel familj och barn.

Känner igen mig i detta!

Tyvärr blir en del som får barn helt besatta av sitt nya liv. Barnen blir något fantastiskt, ett underverk. Men som barnlös tröttnar du fort på att höra alla detaljer om deras barn. Ser också att en del mammor tatuerar in barnens födelsedatum på sin arm! Kan de inte ens komma ihåg det så tycker jag inte de skall skaffa sig barn. De påverkar då negativt vårt lands intelligens-nivå!

Nej, strunta i de som nyss fått barn. De brukar höra av sig efter några år när deras första skilsmässa är klar!
Citera
2026-08-01, 09:36
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Är det vanligt att folk slutar höra av sig efter 30 års åldern?

För mig har det inte berott på åldern, utan när man haft en bra kärring så har polarna typ satts på undantag.
Citera
2026-08-01, 11:22
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
För mig har det inte berott på åldern, utan när man haft en bra kärring så har polarna typ satts på undantag.

Du körde lite toffelstuk då
Citera
2026-08-01, 11:38
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448

Kalla det vad du vill, men har man en bra kärring som ger en ett bra liv så trumfar ju det polarna.
Citera
2026-08-01, 11:43
Medlem
448s avatar
Citat:
Kalla det vad du vill, men har man en bra kärring som ger en ett bra liv så trumfar ju det polarna.

Ha visst vissa gör så men jag har haft polare vars fruar sagt att dom gärna vill följa med med han o ungarna på äventyr i skogen med mig o andra

Då sa jag att han vill inte , snubben hade sagt att frun sagt nej

Fruarna blir deras morsor o dom små feta gossar med nappflaska i käften o noll testo
Citera
2026-08-01, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Eller så är det jag som är problemet.

Har ni varit med i situationer där ni umgås med människor men ni känner att det är upp till er hela tiden att ringa,skriva på messenger/snap att hitta på något och aldrig tvärtom?

Tycker att det har varit så i hela mitt liv att jag hela tiden måste kontakta folk för att få något att hända.
Om det har varit din erfarenhet hela livet förstår jag inte rubriken, för den handlar ju om nåt annat...

Ja det är nog delvis du som är problemet, men det handlar också om vilka personer man växt upp med eller råkat träffa på genom livet. Det är inte så enkelt som att bara "gå ut och var social".
Senast redigerad av Ridderfju 2026-08-01 kl. 12:03.
Citera
2026-08-01, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Fast det gör alla, vad ska man böga runt med manliga vänner för? Larvigt, kvinnor knullar man så länge man har chansen
Citera
2026-08-01, 12:12
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:

Det är klart att mer av ens tid går till partnern än när man inte haft en partner - vi har enbart 24 timmar per dygn på oss att göra det vi vill, men de som helt plötsligt glömmer alla sina vänner bara för att de är i ett förhållande ger jag inte mycket för, inte heller är det bra för deras hälsa för den dagen när de blir lämnade eller själva väljer att lämna så ska de försöka återuppta gamla vänskaper igen, varför inte bara anstränga sig en smula att underhålla dem under tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in