2026-08-01, 12:14
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snakewatch
Fast det gör alla, vad ska man böga runt med manliga vänner för? Larvigt, kvinnor knullar man så länge man har chansen

Man bögar ju inte med manliga vänner...

Vi riktiga män jagar ripa,fjällfiskar,bygger igloo o har groggkvällar o badar isvaksbastu - packade,orakade o klädda som navyseals arktiska patrull

Du låter som en som är bög men skaffa fru bara för o få arvet

Busted 🚔

Riktiga män umgås med varandra utan dina smutsiga tankar

Usch
Citera
2026-08-01, 12:18
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridderfju
Om det har varit din erfarenhet hela livet förstår jag inte rubriken, för den handlar ju om nåt annat...

Ja det är nog delvis du som är problemet, men det handlar också om vilka personer man växt upp med eller råkat träffa på genom livet. Det är inte så enkelt som att bara "gå ut och var social".

Barndomsvänner i all ära men vad menar du att man inte kan gå ut och vara social? Varje gång jag går ut och är social så har jag en toppenkväll och träffar alltid intressanta personer och gör nya vänner så jag skulle säga att det är visst bara att gå ut och vara social, eftersom jag är eller åtminstone har varit introvert så drar jag mig för att göra det ända tills jag är ute och när jag väl är det så blir det ALLTID bättre än jag förväntat mig så det är ingen ursäkt och även en uppmaning till alla er som hellre sitter hemma att bara gå ut, det är faktiskt just så enkelt
Citera
2026-08-01, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
Barndomsvänner i all ära men vad menar du att man inte kan gå ut och vara social? Varje gång jag går ut och är social så har jag en toppenkväll och träffar alltid intressanta personer och gör nya vänner så jag skulle säga att det är visst bara att gå ut och vara social, eftersom jag är eller åtminstone har varit introvert så drar jag mig för att göra det ända tills jag är ute och när jag väl är det så blir det ALLTID bättre än jag förväntat mig så det är ingen ursäkt och även en uppmaning till alla er som hellre sitter hemma att bara gå ut, det är faktiskt just så enkelt
Klart man kan men alla får inte samma resultat som du.
Citera
2026-08-01, 12:20
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Det är klart att mer av ens tid går till partnern än när man inte haft en partner - vi har enbart 24 timmar per dygn på oss att göra det vi vill, men de som helt plötsligt glömmer alla sina vänner bara för att de är i ett förhållande ger jag inte mycket för, inte heller är det bra för deras hälsa för den dagen när de blir lämnade eller själva väljer att lämna så ska de försöka återuppta gamla vänskaper igen, varför inte bara anstränga sig en smula att underhålla dem under tiden?

Fast det fanns ju alltid någon polare som var singel om man själv blev det och som man kunde gå ut och ta en bira med. Annars fick man väl roa sig själv, inte svårare än så.
Citera
2026-08-01, 12:25
Medlem
Det finns en hel del som har haft struligt liv som mognar runt 30 ( sista chansen) klipper av det toxiska
Citera
2026-08-01, 12:27
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Klart man kan men alla får inte samma resultat som du.

Om du inte får samma resultat så behöver du träna!
Jag kunde för 20 år sedan gå ut och kanske haft en "misslyckad" kväll, men även från dem så är du en erfarenhet rikare, om du saknar sociala skills så kommer de absolut inte bli bättre av att du sitter hemma och om du saknar självförtroende så kommer inte heller det bli bättre av att sitta hemma, allt det där kan du förbättra och tro mig det är SÅ värt det. Jag vet att många svenska unga män sitter hemma och tänker att varför har just jag haft sån otur, varför vill ingen ha mig etc etc, negativa tankar föder endast mer negativitet och livet går inte heller i repris så det är BARA att ta tag i det och vara den bästa du, och det bästa med det är att den bästa du om bara några månader kommer vara en helt annan än den bästa du idag - men bara om du vill, och här finns inga ursäkter, det är alltid bättre att vara en erfarenhet rikare än sitta hemma och ångra det man aldrig gjorde
Citera
2026-08-01, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Ja när man jobbade o bodde graatiiis hemma levde man liiiveet-
med bilar brudar resor o annat kuul - man hade ju fullservice
hemma.

Sen blev det tråkigt skit o då tappar merparten av folk zuuugeen
o kommer in i det ruttna vardagslivslunket - finns det sen barn o
dam blir de ju ännu meer frustrerade,

Nu talar jag killar/män - hur är motsvarande för damer.

Kommer ihåg på den tiden att man gillade singelmamz. Dom
hade bostäder o var som småbarnsförälder alltid hemma o
då kunde man åka dit o doppa när man inte lyckades på andra
håll - deet var tiiider deet o dååå

Lägg inte alla singelmamnor i samma hög. De du nämner låter verkligen som narc desperata som hänger på dejingsiter 24/7 medel singelmamman är mer selektiv o har inte tid eller energi för omogna män
Citera
2026-08-01, 13:04
Medlem
Citat:
Om du inte får samma resultat så behöver du träna!
Jag kunde för 20 år sedan gå ut och kanske haft en "misslyckad" kväll, men även från dem så är du en erfarenhet rikare

Jag pratade inte specifikt om att gå ut på krogen utan rent allmänt vara social. Du menar alltså att du går ut själv och får en massa vänner? Alltså det låter påhittat. Har inte sett någonting som visar att det skulle fungera. Människor brukar vara väldigt skeptiska mot ensamma män som går runt och söker kontakt, man är ju i regel ute med människor man redan känner.
Citera
2026-08-01, 14:20
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Jag pratade inte specifikt om att gå ut på krogen utan rent allmänt vara social. Du menar alltså att du går ut själv och får en massa vänner? Alltså det låter påhittat. Har inte sett någonting som visar att det skulle fungera. Människor brukar vara väldigt skeptiska mot ensamma män som går runt och söker kontakt, man är ju i regel ute med människor man redan känner.

Inte heller jag nämnde krogen, men det är så klart ett av ställena man kan gå till om det inte finns något intressantare just den dagen men just där så underlättar det absolut om du kan ta en vän med dig!
Det jag personligen brukar göra är att gå på event, då är det redan ett tema och du dyker upp pga temat och kommer möta på massa andra som också kommit pga eventet, som aldrig brukar "gå ut" i vanliga fall och när du börjar prata med dem redan i kön in eller om de ser lite lost ut på stället så är det bara att haffa dem direkt, presentera dig och inleda naturlig konversation... att bara gå på random krog själv är precis som du skriver betydligt svårare så är du "nybörjare" i det sociala spelet så rekommenderar jag några event de första gångerna, du kommer bli förvånad hur lätt det är att connecta med folk
Citera
2026-08-01, 17:40
Medlem
lakritcs avatar
Tycker det är skönt. Många, men självklart inte alla, är falska och har spelat teater en tredjedel av livet.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in