2026-07-19, 18:27
Medlem
Känns tråkigt, men det verkar så ja.

Jag umgicks med en ny funnen kompisgrupp. Men vi splittrades ganska snabbt och jag umgicks på slutet med en kompis och plötsligt försvann denne vännen.

Känns rätt jobbigt, men så är det.

Jag personligen tycker det är jobbigt och skönt samtidigt. Jag fick mycket gjort på mina fritidsprojekt. Och hänt massa annat bra grejer, som jag kanske inte hade hunnit med, om jag skulle spendera tiden med umgänge med vännerna.

Känns bara så sorgligt alltihopa samtidigt.

Nej, alla gifte sig inte. Vi bara splittrades. Jag hade nog också dragit iväg frivilligt, om jag faktiskt upptäckte hur mycket saker jag skulle fått gjort.

Det är inte som i tonåren och det är det som känns tråkigt. Även om jag älskade och avskydde tonårstiden.
Citera
2026-07-19, 18:33
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Det är dels efter pandemin då alla skulle hålla avstånd och ingen vågade röra varandra. Skrämselpropagandan har pågått i decennier samt TikTok YouTube, facebook och andra osociala medier har tagit över. Ingen får någon kick längre av att göra något riktigt. Allt finns ju på datorn.... Sedan splittring i 100 olika frågor. Är du en Sd are? Fy faan. Trumpinist, fy faan, Putinist, gå o dö, klimatförnekare, Palestinaaktivist, för klimatet, mot HBTQ, för invandring, mot veganer.... Tar aldrig slut muslimer, Israeler, vita män, rasister, .... Ingen kan ju knappt föra diskussioner utan att krocka över dessa skapade konfliktämnen som Radio ständigt repeterar. En marxistisk teknik för att få folket oeniga och okapabla att samlas och förena sig mot det enda verkliga hotet DEN SITTANDE MAKTEN...
Word! 👏🏻
Citera
2026-07-19, 18:38
Medlem
Som barnlös har jag mer eller mindre slutat umgås/höra av mig till de som har familj/barn. Dels för att jag inbillar mig att de har mycket att stå i och inte har tid med andra och dels för att jag inte tycker det är jätteroligt att umgås med en hel familj och barn.
Citera
2026-07-19, 19:22
Medlem
Byssans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Eller så är det jag som är problemet.

Har ni varit med i situationer där ni umgås med människor men ni känner att det är upp till er hela tiden att ringa,skriva på messenger/snap att hitta på något och aldrig tvärtom?

Tycker att det har varit så i hela mitt liv att jag hela tiden måste kontakta folk för att få något att hända.

Du beskrev precis hela mitt liv.
Citera
2026-07-19, 19:50
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:

Har ni varit med i situationer där ni umgås med människor men ni känner att det är upp till er hela tiden att ringa,skriva på messenger/snap att hitta på något och aldrig tvärtom?

Tycker att det har varit så i hela mitt liv att jag hela tiden måste kontakta folk för att få något att hända.

Ja det är väldigt vanligt.

Det är främst under skoltiden man umgås i stora grupper. Eller om du på annat sätt är isolerad, t ex en pundare som inte har körkort. Men sedan när du är över 30 kan du inte utgå från att ha vänner utan de måste förtjänas. Du får helt enkelt hitta ett sätt att bli en entertainer, så att folk vill umgås med just dig när stan är full av andra människor varav någon är roligare.

Om du tänker efter så finns det säkert någon som vill bli vän. Det finns ju alltid olika klubbar "vi som söker vänner" och liknande. Men det brukar vara kioskmongon som inte är så underhållande att vara med, utan då kan man lika gärna leva ensam.
Citera
2026-07-19, 20:13
Medlem
Citat:
Det är dels efter pandemin då alla skulle hålla avstånd och ingen vågade röra varandra. Skrämselpropagandan har pågått i decennier samt TikTok YouTube, facebook och andra osociala medier har tagit över. Ingen får någon kick längre av att göra något riktigt. Allt finns ju på datorn.... Sedan splittring i 100 olika frågor. Är du en Sd are? Fy faan. Trumpinist, fy faan, Putinist, gå o dö, klimatförnekare, Palestinaaktivist, för klimatet, mot HBTQ, för invandring, mot veganer.... Tar aldrig slut muslimer, Israeler, vita män, rasister, .... Ingen kan ju knappt föra diskussioner utan att krocka över dessa skapade konfliktämnen som Radio ständigt repeterar. En marxistisk teknik för att få folket oeniga och okapabla att samlas och förena sig mot det enda verkliga hotet DEN SITTANDE MAKTEN...

Jag kan instämma att det är bekvämare att sitta hemma och dricka öl och spela dator.
Citera
2026-07-19, 21:06
Medlem
Citat:
Jag kan instämma att det är bekvämare att sitta hemma och dricka öl och spela dator.

Ordet är bekväm. Att vara bekväm, inte ta tag i sitt liv eller bygga relationer, kontakter, öppna möjligheter, skaffa sig erfarenheter, lära sig sociala spelet, missa 100 tillfällen att komma på något intressant att utveckla... Ja att sitta och spela spel och dricka Nocco... Who beats that?
Citera
2026-07-20, 01:14
Medlem
lakritcs avatar
Absolut. Man har ofta fullt upp i livet någon gång under perioden 30-40 år.
Citera
2026-07-20, 07:36
Medlem
Mer regel än undantag. Av min gymnasieklass är det 2 av c:a 20 som bor kvar på samma ort. Fullt upp med familjer, jobb och annat. Nu när man blivit äldre så försöker man kanske lite försiktigt ta upp kontakten med de man då umgicks med.

Oftast visar sig det sig att vi alla förändras allt efter åren går. Få av oss är samma person 30-50 år senare.

Av de jag kände under hela utbildningstiden, militärtjänst, arbetsliv är det kanske 4-5 som jag har någorlunda tät kontakt med. Det av en skara på flera hundra. Inte kvar någon kontakt från värnpliktstiden.

Inte helt ovanligt att man byter bekantskapskrets när man blir till ett långvarigt par.
Citera
2026-07-20, 11:54
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:

Oceanerna av tid försvinner för de flesta när studierna är över, då familj och måsten tar mer tid.

Många isolerar sig även i otillgängliga villor i förorter så det blir ett projekt att ta sig både dit och därifrån. Sedan är många även mer slitna och finner det inte längre lika lockande att klubba till fem, och det begränsar även umgänget.
Citera
2026-07-20, 14:05
Medlem
Tråkigt ja, men livspusslet med jobb, familj och annat gör att man varken hade särskilt mycket tid eller energi över. Tråkigt att tappa kontakten med vissa, mindre tråkigt med andra. Sen för egen del så blir man mer introvert med tiden. Och egensinnig kanske, haha.
Citera
2026-07-20, 15:50
Medlem
Gingers avatar
Citat:
En marxistisk teknik för att få folket oeniga och okapabla att samlas och förena sig

Vad yrar du om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in