2026-07-31, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Klart att påståendet måste grunda sig i något? Eller?

Sedan blir det ju värderingar av alla uppgifter och det är just dessa uppgifter som värderas så olika.
Har man dessutom redan bestämt att SE är gärningsman så blir ju lögnerna uppenbara. Det ser även jag.
Skulle det vara rätt väg att gå så skulle vi ha många oskyldig frihetsberövade i Sverige.

Så precis.. Ärligt nu.
Vad finns det egentligen på SE?
Ska han ens vli häktad för "väskan på DBG gata" eller "språngmarschen"?
Eller är det inte så att han borde plockats in för att kontrollera dessa uppgifter för att SEDAN se om han kan misstänkas?

Varför ska det att folk misstänker Engström behandlas som något suspekt av såna som dig?

Folk har en känsla, people have their reasons. Sen försöker man gå till botten med det.

Du tror liksom du står högre i näringskädjan, men det gör du altså inte.
Citera
2026-07-31, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TFX17
Om hundratals år kommer arkivforskare kunna se vad myndigheter som Säpo, MUST och FRA kom fram till rörande MOP i sina bakom-kulisserna analyser. Att dessa har förekommit kan vi veta helt säkert. Om dem skulle vara lika resultatlösa som PU så förbättras oddsen för CA eller SE betänkligt.

Dom där vet ingenting, Holmér kom ju från den världen. Se hur det gick. Lämnade i skam.
Citera
2026-07-31, 21:24
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Varför ska det att folk misstänker Engström behandlas som något suspekt av såna som dig?

Folk har en känsla, people have their reasons. Sen försöker man gå till botten med det.

Du tror liksom du står högre i näringskädjan, men det gör du altså inte.

I din värld: Byt ut "Engström" mot VG, CP eller kanske CA.
Du upplever dessa teorier som "suspekta" och knappast troliga, eller hur.

Gå till botten? Det är uttryck som inte stämmer överens med dina inlägg.

Nej, min "position i näringskedjan" är bara ett löjligt påhopp från din sida.
Citera
2026-07-31, 21:41
Medlem
Citat:
I din värld: Byt ut "Engström" mot VG, CP eller kanske CA.
Du upplever dessa teorier som "suspekta" och knappast troliga, eller hur.

Gå till botten? Det är uttryck som inte stämmer överens med dina inlägg.

Nej, min "position i näringskedjan" är bara ett löjligt påhopp från din sida.

Du har ingen rätt att kritisera spåret Skandiamannen, det var min poäng. Men diskutera gärna detaljer.

Jag är öppen för alla spår och teorier, men det krävs något för att fatta intresse. Jag har inte hittat det i andra spår. Litegrann känner jag för andra spår.

VG -han är lite skum, fanns i trakterna också. Diverse konstigheter.

CP - om han sköt fel man, skulle skjuta någon som var liknade klädd som Palme.

CA- Johansson beskriver en gm som springer som en elefant. Får mig att tänka på CA.

Skulle jag fatta riktigt intresse för dom här hadde jag skrivit i deras trådar. No big deal.
Citera
2026-07-31, 21:50
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Du har ingen rätt att kritisera spåret Skandiamannen, det var min poäng. Men diskutera gärna detaljer.

Jag är öppen för alla spår och teorier, men det krävs något för att fatta intresse. Jag har inte hittat det i andra spår. Litegrann känner jag för andra spår.

VG -han är lite skum, fanns i trakterna också. Diverse konstigheter.

CP - om han sköt fel man, skulle skjuta någon som var liknade klädd som Palme.

CA- Johansson beskriver en gm som springer som en elefant. Får mig att tänka på CA.

Skulle jag fatta riktigt intresse för dom här hadde jag skrivit i deras trådar. No big deal.

OK, jag har ingen rätt att invända i ett publikt forum där du förtalar en kontorsarbetare utan tillstymmelse till bevis? Tror du skulle behöva zooma ut lite och öppna andra ögat också.

Fint att du ändå gav ett omdöme om de andra. Frågan är dock hur du kommer runt dom, med samma logik och måttstock?
Citera
2026-07-31, 22:26
Medlem
Citat:
OK, jag har ingen rätt att invända i ett publikt forum där du förtalar en kontorsarbetare utan tillstymmelse till bevis? Tror du skulle behöva zooma ut lite och öppna andra ögat också.

Fint att du ändå gav ett omdöme om de andra. Frågan är dock hur du kommer runt dom, med samma logik och måttstock?

Jag försöker inte komma runt dom, dom fångar inte mitt intresse. Simple as that.

Det måste finnas hundratals människor och organisationer som varit misstänkta för mordet. Skulle man sitta och följa alla dessa då? Komma runt.

Efter nåt demokratiskt system då eller vad? 5 minuter pr fall pr månad?

Nej, man väljer det man av någon anledning tror mest på. Så är det bara.
Citera
2026-07-31, 22:32
Medlem
Let me refrase myself.

Du har ingen rätt att kritisera att spåret Skandiamannen finns. Att det finns människor som försöker läsa upp sig och diskutera alla konstigheter kring Engström.
Citera
2026-07-31, 22:57
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Jag försöker inte komma runt dom, dom fångar inte mitt intresse. Simple as that.

Det måste finnas hundratals människor och organisationer som varit misstänkta för mordet. Skulle man sitta och följa alla dessa då? Komma runt.

Nej, man väljer det man av någon anledning tror mest på. Så är det bara.

Det fetstilta är just det du borde göra och lite till. Speciellt kanske kolla vittnesmål i andra brottsfall och se hur tillförlitliga de är.. eller inte.
(Det inom spoiler är trams.)

Därefter kan du säkert med lite bättre grund "välja", stå för det och argumentera.

Men du gör det lätt för dig när du bestämmer dig först och allt annat är ointressant.
Citera
2026-07-31, 23:02
Medlem
Citat:
Det fetstilta är just det du borde göra och lite till. Speciellt kanske kolla vittnesmål i andra brottsfall och se hur tillförlitliga de är.. eller inte.
(Det inom spoiler är trams.)

Därefter kan du säkert med lite bättre grund "välja", stå för det och argumentera.

Men du gör det lätt för dig när du bestämmer dig först och allt annat är ointressant.

Jag har gått till djupet i många fall. Kim Wall, Utöya, Nokas, Tate murders etc

True crime är ett intresse för mig. Men ett fall i taget.

Skandiamannen upptäckte jag i presskonferensen till PU och serien på Netflix.

PR funkar.
Citera
2026-07-31, 23:20
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Jag har gått till djupet i många fall. Kim Wall, Utöya, Nokas, Tate murders etc

True crime är ett intresse för mig. Men ett fall i taget.

Skandiamannen upptäckte jag i presskonferensen till PU och serien på Netflix.

PR funkar.

Gott, ja! PR säljer.

Tillägg:
PR har ett syfte, likväl som författare som pekar ut gärningsmän. Räkna in Netflix-romanen där också.
Senast redigerad av MOPspanaren 2026-07-31 kl. 23:23.
Citera
2026-07-31, 23:44
Medlem
TFX17s avatar
För den som vill reflektera över YNs iakttagelse och vinkel finns en snygg rekonstruktion vid cirka 09:00 i denna.

https://www.youtube.com/watch?v=vKt4u5sESb8&list=PLf7dOoL7o9QUU1oYXzv4Avgq _yTwEhpJQ&index=3&t
Citera
2026-08-01, 00:08
Medlem
Citat:
Klart att påståendet måste grunda sig i något? Eller?

Sedan blir det ju värderingar av alla uppgifter och det är just dessa uppgifter som värderas så olika.
Har man dessutom redan bestämt att SE är gärningsman så blir ju lögnerna uppenbara. Det ser även jag.
Skulle det vara rätt väg att gå så skulle vi ha många oskyldig frihetsberövade i Sverige.

Så precis.. Ärligt nu.
Vad finns det egentligen på SE?
Ska han ens vli häktad för "väskan på DBG gata" eller "språngmarschen"?
Eller är det inte så att han borde plockats in för att kontrollera dessa uppgifter för att SEDAN se om han kan misstänkas?

Eftersom vi faktiskt inte längre kan ta in honom efter 40år så måste vi väl ändå kunna hålla honom måttligt misstänkt

Köper du det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in