2026-07-31, 08:41
Medlem
Folk får säga vad dom vill men två medelålderskvinnor med bebisröster & kvasinonsens! Ängsliga med darrande röster likt 2 12 åringar som är ständigt oroliga för att tycka & göra rätt som alla andra. Min reflektion & min åsikt….
Citera
2026-07-31, 09:13
Medlem
Hahaha Elsa är så korkad, ”färgerna blir så fina i Leica”, NEJ Elsa, kameran påverkar inte hur färgerna blir, det är vilken typ av film du använder (samt framkallning etc)!
Citera
2026-07-31, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Hahaha Elsa är så korkad, ”färgerna blir så fina i Leica”, NEJ Elsa, kameran påverkar inte hur färgerna blir, det är vilken typ av film du använder (samt framkallning etc)!

Inte hela sanningen. Objektiven bidrar absolut till varierande (mikro)kontrast (och därmed också färgnyanser). Leicas objektiv är kända för att ha en viss karaktär.
Citera
2026-07-31, 09:40
Medlem
Frågar du mig är Canon 7 mkt bättre & framförallt priset. Mycket snyggare kontrast och skärpa med Canon7. Min åsikt. Punkt
Citera
2026-07-31, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Folk får säga vad dom vill men två medelålderskvinnor med bebisröster & kvasinonsens! Ängsliga med darrande röster likt 2 12 åringar som är ständigt oroliga för att tycka & göra rätt som alla andra. Min reflektion & min åsikt….
Sofia har bebisröst yes, brukar spola förbi när hon pratar..Elsa låter som kronprinsessan Victoria tänkte jag på i senaste avsnittet, på rösten alltså.
Citera
2026-07-31, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
Sofia har bebisröst yes, brukar spola förbi när hon pratar..Elsa låter som kronprinsessan Victoria tänkte jag på i senaste avsnittet, på rösten alltså.

Ja det är som man låter när man har gått skola på Östermalm
Citera
2026-07-31, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Inte hela sanningen. Objektiven bidrar absolut till varierande (mikro)kontrast (och därmed också färgnyanser). Leicas objektiv är kända för att ha en viss karaktär.
Absolut. Men man kan också använda objektiven på andra kameror med adapter.
Till syvende och sista handlar det om filmen, framkallning (och regigerin)
Citera
2026-07-31, 15:47
Medlem
https://www.hemnet.se/bostad/fritidsboende-4rum-fole-mellersta-gotland-gotlands-kommun-fole-vatlings-121-21710520?utm_campaign=ti psa&utm_medium=link&utm_source=ios_app&utm_content =iphone&hlcp=true

Här är huset Elsa borde köpt. Undrar om hon skulle gräma sig om hon såg detta? Kloster-core deluxen
Citera
2026-07-31, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harlekina
https://www.hemnet.se/bostad/fritidsboende-4rum-fole-mellersta-gotland-gotlands-kommun-fole-vatlings-121-21710520?utm_campaign=ti psa&utm_medium=link&utm_source=ios_app&utm_content =iphone&hlcp=true

Här är huset Elsa borde köpt. Undrar om hon skulle gräma sig om hon såg detta? Kloster-core deluxen

Haha! Behändig storlek på trädgården också.
Citera
2026-08-01, 09:10
Medlem
I dagens inlägg tog Elsa på sig en "gammal klänning" från Arket. Alltså är den ens ett år gammal?
Citera
2026-08-01, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snottranmyren12345
I dagens inlägg tog Elsa på sig en "gammal klänning" från Arket. Alltså är den ens ett år gammal?
ingen aning. Hon har ingen brist på klänningar iaf.
Citera
2026-08-01, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snottranmyren12345

Allt som inte är det senaste inköpet är gammalt för Elsa. Precis som hon distanserar sig från sitt gamla jag och hävdar att hon aaaltid gjort det senaste hon sett på danskornas/Dickdöttrarnas insta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in