2026-07-31, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Hör du dessa män försöka driva någon sorts maskulin ideologi samtidigt?

haha....kul kul....

hör jag unga killar driva maskulin ideologi....och samtidigt uppvisa nakna överkoppar ofta svettiga eller insmorda i olja med spelande muskler ???

Tja du...
Citera
2026-07-31, 10:07
Medlem
Citat:
Iggy Pop är ett skitexempel eftersom dennes avkläddhet på överkroppen var i första hand utan sexuell kontext.

Says who?
du som heterosexuell man.
Citera
2026-07-31, 10:09
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Says who?
du som heterosexuell man.

Ja.

Om du inte fattar skillnaden beror det på bristande heterosexualitet hos dig.
Citera
2026-07-31, 10:16
Medlem
Citat:
Ja.

Om du inte fattar skillnaden beror det på bristande heterosexualitet hos dig.

well för din information....vare sig manligt kön eller heterosexualitet är 100% av samhället. så liksom inte du eller dessa grupper som sitter på hela sanningen.

De riktiga skälen till att just Iggy Pop inte bar tröjor på scen får ju vara hans..
men att där har suttit mängder med människor och sett på detta som en slags sexuell handling...kan du ge dig fan på.
Mäns överkoppar eller nakenhet är INTE neutrala fenomen utan i högsta grad sexuella attribut för alla de som nu råkar åtrå män sexuellt.
Skillnaden är att kvinnor i regel klarar acceptera att män BÅDE är/ kan vara sexobjekt och fullvärdiga människor....detta klarar uppenbart inte många män.
Senast redigerad av Merapi 2026-07-31 kl. 10:26.
Citera
2026-07-31, 10:29
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
well för din information....vare sig manligt kön eller heterosexualitet är 100% av samhället. så liksom inte du eller dessa grupper som sitter på sanningen.

De riktiga skälen till att just Iggy Pop inte bar tröjor på scen får ju vara hans..
men att där har suttit mängder med människor och sett på detta som en slags sexuell handling...kan du ge dig fan på.
Mäns överkoppar eller nakenhet är INTE neutrala fenomen utan i högsta grad sexuella attribut.

Tråden handlar om kvinnor som sexualiserar sig själva SAMTIDIGT som de hävdar att de gör det utifrån en feministisk agenda. Något som män, generellt, ser som motsägelsefullt.

Det blir som om svartskallar skulle "claima" (ditt ordval) den sk. "fördomen" att de i allmänhet anses inneha ett kriminellt synsätt genom att begå nya brott.

Och, nej, majoriteten Svenska män ser bara kvinnlig nakenhet som sexualiserad om den förekommer i ett dylikt sammanhang.
Senast redigerad av Pitschka 2026-07-31 kl. 10:32.
Citera
2026-07-31, 10:31
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
well för din information....vare sig manligt kön eller heterosexualitet är 100% av samhället. så liksom inte du eller dessa grupper som sitter på sanningen.

Mäns överkoppar eller nakenhet är INTE neutrala fenomen utan i högsta grad sexuella attribut.

Tråden handlar om kvinnor som sexualiserar sig själva SAMTIDIGT som de hävdar att de gör det utifrån en feministisk agenda. Något som män, generellt, ser detta som motsägelsefullt.

Det blir som om svartskallar skulle "claima" (ditt ordval) den sk. "fördomen" att de i allmänhet anses inneha ett kriminellt synsätt genom att begå nya brott.

Och, nej, majoriteten Svenska män ser bara kvinnlig nakenhet som sexualiserad om den förekommer i ett dylikt sammanhang.

Så, det gick ifrån att vara du som bestämde Iggys skäl till att bli hans egna?
Citera
2026-07-31, 10:35
Medlem
Citat:
Tråden handlar om kvinnor som sexualiserar sig själva SAMTIDIGT som de hävdar att de gör det utifrån en feministisk agenda. Något som män, generellt, ser detta som motsägelsefullt.

Ja tänka sig...man KAN uttrycka sin sexualitet....OCH samtidigt kräva sin rätt vara människa.
ÄVEN om man råkar vara född med en livmoder. WOW! eller hur.

Och för din information hela rapp- och främst gangsterrapp kulturen m.m. är ett enda stort svart "claimande" .
Citera
2026-07-31, 10:48
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ja tänka sig...man KAN uttrycka sin sexualitet....OCH samtidigt kräva sin rätt vara människa.
ÄVEN om man råkar vara född med en livmoder. WOW! eller hur.

Och för din information hela rapp- och främst gangsterrapp kulturen m.m. är ett enda stort svart "claimande" .

Du fattar inte trådämnet.

Och tar idiotexempel.
Gansterrapkulturen idag drivs av bolag, ägda av vita, som förutom ger ut musiken även driver privata fängelser.

Det är lika lite ett "claimande" som att hävda att feminism skulle drivas av kvinnor.
Och att, on topic, hävda att beslutet att sexualisera sig som kvinnlig artist samtidigt som man babblar om feminism skulle vara ett eget beslut för artisten.
Om man VILL, som kvinna, göra något för sin sak är det så långt ifrån ett "power move" du kan göra.

Amatör!
Citera
2026-07-31, 10:54
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Flera feminister har sagt mig att det är ett sk "power move" för kvinnliga artister att stå på scen i underkläder. Det började med The Runaways på 70-talet och ständigt varit mer eller mindre aktuellt fram till våra tiders dagar med Taylor Swift som uppträder i baddräkt.

Om man nu hävdar att detta är ett sk "power move" och att dessa kvinnliga artister tar kontrollen på något sätt med att göra så så är min fråga:

- Vem/vilka är isåfall mottagaren?

Poängen är att de ska klä sig sexigt, fast inte pga att de vill vara sexiga för män, utan för att de vill vara sexiga "för sin egen skull". Det är någon sorts tvärtomprotest. Jag klagar inte, så länge de också håller midjemåttet.
Citera
2026-07-31, 11:11
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Runaways var helt styrda av sin manliga manager som skapade gruppen och senare våldtog flera av medlemmarna och resten var helt beroende av knark. Det är sanningen om feministernas underkläder och kvinnlig rock.

Jag tror alla kvinnliga rock- och pop-grupper har en historik av våld och våldtäkter och de har var sin youtube-video om detta.

Ett kort tag ansågs det feministiskt att vara topless på stranden eller i badhuset. Män hade ju ingen top. Eftersom alla feminister har fula bröst så dog det på en gång, även en feminist vill se vacker ut fast hon aldrig kan erkänna det.
Citera
2026-07-31, 12:14
Medlem
Citat:
Resonerar du likadant om manliga artister som använder sin sexappeal på scenen?

Dessa män vill dra uppmärksamhet till sig genom att visa svettiga bringor och tighta rumpor, politiska ideologier är ett mode som de tar till sig för att tjäna pengar eller få uppmärksamhet.

När de tupphjärnorna ska försöka förklara vad de sysslar med så blir det ytterst märkliga förklaringar.

Konstigt blir det bara om man tar dem seriöst och tror att de är analytiska mentalt högfungeraner varelser som följer någon ideologiskt ramverk.

Manliga såväl kvinnliga som kvinnliga artister kan klä sig som fnask men de har för det mesta vett till att inte låtsas att de sysslar med feminism. Det finns inget konstigt eller ologiskt i att dra uppmärksamhet till sig genom att visa röven och pattarna det har kvinnor gjort i alla tider, det blir bara konstigt om man försöker låtsas som att man sysslar med någon sorts jämställdhetspolitik i samband med detta.
Senast redigerad av larsjohansson 2026-07-31 kl. 12:32.
Citera
2026-07-31, 12:51
Medlem
Citat:
Inte det jag läste mig till igår då jag kollade upp detta.
Och vadå "säljer sig som ett billigt sexobjekt"?
Hela den frasen bara skriker misogyni och patriarkal syn på kvinnor och kvinnlig sexualitet.
Tror verkligen inte Joni Mitchell skulle uttrycka sig så utan det är det du som gör.

Bara det att någon skulle vara "billig", dvs inte kosta så mycket att köpa....säger allt.

Det som gjort kvinnor till enkom "sexobjekt" är inte kvinnor, utan patriarkal ideologi.
Det som förvandlat kvinnor till varor som alltså kan vara "billiga" eller dyra eller gå att köpa överhuvudtaget är heller inte kvinnor utan patriarkal ideologi.

Att du så fort du ser en kvinna lättklädd på scen tänker på henne som ett "billigt" "objekt"
är helt och hållet din indoktrinering i patriarkal ideologi.

Och att jag tar upp manliga motsvarigheter...ex Iggy Pop (ungefär samma generation som Madonna)
är för att via ren logik få dig att börja fundera....

varför betraktar du inte Iggy Pop som ett "billigt sexobjekt" som tydligen drar skam över sig via att välja att uppträdda på scen halvnaken?
Varför blir det nått helt annorlunda om kivnnor gör samma som Iggy Pop?
TÄNK efter!

Den bästa motreaktionen en person eller grupp kan göra då de utsätts för nån form av diskrimiering eller förtryck som ex. uttrycks via att människor försöker skamma dem är att "claima" och ta tillbaka.
eller som i detta fallet göra ett power move...
De ser det i att homosexuella ex tagit tillbaka ordet bög, eller....att kvinnor tar av sig kläderna för att de är så jävla trötta på alla dessa försök att kontrollera dem via att skamma dem för än det ena eller andra...

Kivnnor lever i en vad det verkar evig jävla balansgång av damned if you do, damned if you don't.
Tänket snubbar som du sitter och upprepar om och om igen verkar aldrig ta slut.

När ska en kvinnlig artist få lov betraktas som man betraktar Iggy Pop, när hon som han gör visar sig på scen med minimalt på överkroppen?

Och ändå så är det just Joni Mitchells ord. Jag tror att det var i en Rolling Stone-intervju hon sa exakt så. Ingen mening jag kollar upp exakt, ingen mening att jobba för dig när du ändå ljuger. Vill du inte så vill du inte.

Ja jag tycker att det är billigt att vara lättklädd på scen, jag står helt bakom Joni Mitchell där! Hon är en ärbar kvinna och artist.
Fast egentligen skiter jag i det, det är musiken som räknas. Men för trådens frågeställning.

Iggy Pop är verkligen inte samma generation som Madonna. Han debuterade på 60-talet och Madonna på 80-talet.

OT: en liten högljudd del av kvinnor; moderna feminister tycker att det är ett "power move" att uppträda som en hora, resten tycker att det är idiotiskt och att det ger kvinnliga artister en björntjänst.
Du får prova att lyssna lite om än bara lite utanför din ekokammare. Någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in