Citat:
Ursprungligen postat av
popll
Lyssnar just nu på en professor Anders Peterson som tydligen jobbar i Texas. Gör en stor grej att han "blev censurerad" att prata om Platons homosex teorier eller vad man kallar det
Snacka om att vilja ha uppmärksamhet
Han är en streber som vill behålla sitt välbetalda jobb som "professor i filosofi"
Suck
Ps. Det jag lärde mig om Platon var verkligen inte de sex teorierna utan andra mer intressanta saker som människans livslånga dilemma ang frihet och kärlek tex
Men det var ju också i Grekland jg lärde mig det
Kanske skulle professorn åka till Grekland och släppa sin sexuella fixering med Platon
Det där låter det, vilken mupp den där Anders. Diskuterade Platon ens homosexualitet? Det var inte ens ett begrepp i antikens Grekland. När Platon diskuterar relationer mellan män i Gästabudet är det inte utifrån sexualitet utan själsligt och pedagogiskt. Platon berör alltså inte ens ämnet relationen mellan män utifrån sex.
Att den där sexfixerade Anders blivit ”cencurerad” har uppenbart att göra med att förvränger Platons idéer för att passa in i en nutida HBTQZÅÖ-mall. Historieförfalskning och förvrängande av idéer för att förment passa ens egna syfte är aldrig okej, hur god man än tycker avsikten är.
Dessvärre får han väl starkt medhåll från obildade som likt honom bara har aktivism för ögonen, även om det är bara är en googling bort för att kunna sticka hål på hans ballong till impotent svammel.
Att det just är Texas får nog en del att tro att han har mer än rätt och motståndarna är stockkonservativa rednecks. Nej då, Texas har så klart mer bildade och intellektuellt hederliga akademiker än hela Sverige.
Fy fan, vad inte bara ytliga utan lögnaktiga och småaktiga många akademiker är. Totalt misslyckade när det kommer till den akademiska uppgiften, allt för att smörja sig offentligt.
Se bara på min text, en långt tyngre vägande analys än det den Nisse kanske någonsin får ur sig. Tyvärr har han så klart fördummat många människor med sitt prat, motsatsen till vad hans ämbete ska gå ut på.
Censurerad, nja, ge fan i att spridda missuppfattningar Anders lille. Man borde nästan höra av sig till universitet och få höra deras perspektiv. Inte omöjligt att de vill få en chans att yttra sig, något dumme Anders tror sig vara trygg ifrån i Sverige.