2026-07-30, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Livslångt trauma är skitsnack. Om kvinnor verkligen tyckte att våldtäkter är allvarligt, så skulle de inte rösta för att importera halva mellanöstern. Vi vet nu att många kvinnor tänder på män med våldskapital och att bli våldtagna. Tråkigt nog vägrar många att inse detta faktum. Vill lägga till att kvinnor som anser sig våldtagna ofta har en diagnos och problem med anknytning. Sluta dejta våldsbenägna män, och problem solved.

Finns inget parti som har med punkten "importera hela mellanöstern till Sverige", så din fåniga kommentar är just det: fånig och en halmgubbe. Ingen kvinna vill bli våldtagen.

"Anser sig våldtagen", hon kanske verkligen har blivit våldtagen, det verkar vara så att du inte tror att kvinnor kan bli våldtagna. Och ja: sexuella övergrepp är vanligare att de med tex. Autism eller andra NPF-diagnoser blir. Då de kan ha svårt att snappa upp signaler på att de har med en förövare att göra.

Det där med att våldtäktsoffer skulle ha problem med anknytning är något du själv har hittat på! Förr är det förmodligen förövare som har diverse problem med anknytning.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-07-30 kl. 07:23.
Citera
2026-07-30, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NYZ367
Det är klart att jag har. Jag har 3 söner plus 26 år dom vet dagens nya lagar och hur snedvridet systemet är och varför. Dom skulle inte ens försvara sig vid bråk med partner.

Risken för anklagelse för olagligheter mot fru och barn kan förekomma.

Dina tre söner riskerar förr att bli våldtagna. 300-400 män/år anmäler att de blivit våldtagna. Rusta dina söner inför risken att bli våldtagna. Då den risken är statistiskt högre för dem än risken för "felaktiga anklagelser".

Tänk på de två unga killar som blev grovt våldtagna när de genade över en kyrkogård...

Om dina söner skulle bli våldtagna, så skulle du nog vara tacksam över att lagen om både våldtäkt och oaktsam våldtäkt finns! Och som sagt var: risken för att de blir våldtagna finns. Och är statistiskt högre än "felaktiga anklagelser".
Senast redigerad av TomatKungen 2026-07-30 kl. 07:24.
Citera
2026-07-30, 07:34
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Ja, kvinnor kan ljuga precis som alla andra.

Jag vidhåller min ståndpunkt.

Det är även tämligen att få till att åtal ogillas genom en lögn. I Sverige finns minst 10 fall där tilltalad skyllt på sexsomni.

https://lawline.se/answers/frikand-for-valdtakt-pa-grund-av-somn-sexsomni

Vad är oddsen för att 10 av det totalt 220 diagnostiserade golbalt bor just i Sverige?

Det är omöjligt att spekulera kring, jag har inte sett FUP, det är ingen idé att spekulera, helt lönlöst, jag kan inte, vi har inte alla kända fakta, det är bara gissningar.. Du vill ändå bara bekräfta dina egna fördomar.
Citera
2026-07-30, 08:09
Medlem
Citat:
Det är omöjligt att spekulera kring, jag har inte sett FUP, det är ingen idé att spekulera, helt lönlöst, jag kan inte, vi har inte alla kända fakta, det är bara gissningar.. Du vill ändå bara bekräfta dina egna fördomar.
Oddsen går ju att räkna ut.
Citera
2026-07-30, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Men snälla du, jag är inte här för att skriva en roman-triologi på ämnet.

Du menar att förmågan att samspela, kommunicera och fungera väl tillsammans med andra människor i olika situationer och att förstå sociala koder, visa empati och anpassa sitt beteende efter omgivningen - skulle vara en väldigt liten del av detta?

Nej, det är just det jag inte tror gällande alkohol.

Nja, till skillnad från dig så interagerar och samspelar jag med människor irl. Det är skillnad på teori och praktik. För det mesta.

Men jag tar gärna del av dina effektiva strategier för att se till att ha kontinuerligt samycke på en hög nivå. Menar det verkligen, jag kan inget om sånt nämligen.

Jag vet inte vad du menade med "motstridiga signaler", det var därför jag frågade.....

Så då har jag inte förstått och det är därför som jag frågar?

En kan förenklat säga att social kompetens gör som mest skillnad när en inte är upphetsad.
Så före och efter sex gör den en skillnad.
Men under sexet så sjunker förmågan. Det blir andra faktorer som är mer avgörande.

Människor som är upphetsade blir sämre på social kompetens beslutsfattande och I viss mån empati och moral.

Det är bokstavligen som så att hjärnan jobbar på ett annat sätt när en människa är upphetsad.
Hjärnans aktivitet har bokstavligen undersökts i realtid med hjälp av fmri.
En får en sorts kognitivt tunnelseende.

Det är därför en behöver teoretisk kunskap och strategier. Självinsikt är bra. Men det saknar de flesta i den här kontexten.

Förenklat så kan en bara bli bra om en erkänner sina svagheter för sig själv och tar rätt åtgärder.

En kan säga att när någon är kåt så ger det en liknande effekt som att personen druckit alkohol.
Citera
2026-07-31, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH

Med den lilla skillnaden att det är kända fakta. Fast sånt är väl jobbigt och obehagligt.

Då går det ju inte att nära och spä på myter om ditten och datten.
Citera
2026-07-31, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Livslångt trauma är skitsnack. Om kvinnor verkligen tyckte att våldtäkter är allvarligt, så skulle de inte rösta för att importera halva mellanöstern. Vi vet nu att många kvinnor tänder på män med våldskapital och att bli våldtagna. Tråkigt nog vägrar många att inse detta faktum. Vill lägga till att kvinnor som anser sig våldtagna ofta har en diagnos och problem med anknytning. Sluta dejta våldsbenägna män, och problem solved.

Skulle vara intressant att veta om du skulle resonera på samma sätt om du blev våldtagen.

Fast som det ser ut nu är det mest män som röstar på högern, de som alltid ökat på migrationen så fort de haft regeringsmakten.

https://www.regeringen.se/contentassets/f3ece2268a5a49f88722e4d66f9e8aaa/ramoverenskommelse-mellan-regeringen-och-miljopartiet-de-grona-om-migrationspolitik

Och allt som som oftast faller det på nästkommande regering att städa upp ekonomi, massinvandrig och annan oreda högern skapat.

Dock håller jag med högern om konsekutiva straff.
Har du begått 5 brott skall alla straff avtjänas efter varanda.

Den stora ironin är att du, Ordktigaren ligger i samma tankespektrum som dessa islamister du förfasar dig över. Alla som är kapabel att tänka ser att du har mer gemenssamt med vilken islamist som helst jämnfört med en genomsnittlig europe.
Citera
2026-07-31, 09:54
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Med den lilla skillnaden att det är kända fakta. Fast sånt är väl jobbigt och obehagligt.

Då går det ju inte att nära och spä på myter om ditten och datten.

Har du gått Merapis grundkurs i användning av dubbla måttstockar?

Du klarar inte av att producera en enda åsikt utan att få en FUP serverad men du förväntar dig att andra ska göra det?
Citera
2026-07-31, 13:43
Medlem
Citat:
Har du gått Merapis grundkurs i användning av dubbla måttstockar?

Du klarar inte av att producera en enda åsikt utan att få en FUP serverad men du förväntar dig att andra ska göra det?

Nu ser du inte skogen för alla träd som vanligt.

Du länkade en låst artikel där det i essens stod: han tyckte att han fick/hade samtycke att fingerpukl henne, hon menar att något samtycke inte fanns.

Hur menar du att man skall ha en åsikt om det? Vad finns att diskutera?

Vilka långtgående slutsatser kunde du dra från det?

Jag delgav känd fakta där det finns 10 åtal i Sverige som ogillats på grund av påstådd sexsomni. Vilket är märkligt med tanke på de ytters få kända fastställd diagnosen sexsomni globalt.
Citera
2026-07-31, 16:45
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Hur menar du att man skall ha en åsikt om det? Vad finns att diskutera?

Jag har kommit till slutsatsen att du helt enkelt inte har några egna åsikter.

En gång i tiden för många år sedan fanns det nog en levande individ därinne men den människan kvävde sakta sig själv bakom ett falskt skal, allt för att passa in och bli accepterad.

Och nu är det nog försent. Du vet helt enkelt inte vad du tycker längre, utan kopierar de åsikter som omgivningen säger åt dig är "rätt". När någon ställer dig mot väggen och inte ger dig chansen att luta dig mot en auktoritetsfigur så går allt i baklås för dig. Kvar finns bara rädsla.
Citera
2026-07-31, 22:38
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Nej de som är mest upprörda är de som förstår att kvinnor kan ljuga.

Ännu en stackars oskyldig ängel som åker dit. Hur stort är mörkertalet?
Citat:
Den 19-åriga kvinna som i oktober förra året larmade om att en man förföljt och försökt våldta henne i Pildammsparken i Malmö åtalas nu för grovt falsklarm. Totalt ska polisen lagt ner 418 arbetstimmar på att utreda det påhittade brottet.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/larmade-om-valdtakt-i-malmo-nu-atalas-kvinna-for-falsklarm
Citera
2026-08-01, 00:04
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Den stora ironin är att du, Ordktigaren ligger i samma tankespektrum som dessa islamister du förfasar dig över. Alla som är kapabel att tänka ser att du har mer gemenssamt med vilken islamist som helst jämnfört med en genomsnittlig europe.

Det är inte ironi, det är by design. Sätter vi inte kvinnor på plats så går vi alla under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in