Citat:
Ursprungligen postat av
gum69mo
Men snälla du, jag är inte här för att skriva en roman-triologi på ämnet.
Du menar att förmågan att samspela, kommunicera och fungera väl tillsammans med andra människor i olika situationer och att förstå sociala koder, visa empati och anpassa sitt beteende efter omgivningen - skulle vara en väldigt liten del av detta?
Nej, det är just det jag inte tror gällande alkohol.
Nja, till skillnad från dig så interagerar och samspelar jag med människor irl. Det är skillnad på teori och praktik. För det mesta.
Men jag tar gärna del av dina effektiva strategier för att se till att ha kontinuerligt samycke på en hög nivå. Menar det verkligen, jag kan inget om sånt nämligen.
Jag vet inte vad du menade med "motstridiga signaler", det var därför jag frågade.....
Så då har jag inte förstått och det är därför som jag frågar?
En kan förenklat säga att social kompetens gör som mest skillnad när en inte är upphetsad.
Så före och efter sex gör den en skillnad.
Men under sexet så sjunker förmågan. Det blir andra faktorer som är mer avgörande.
Människor som är upphetsade blir sämre på social kompetens beslutsfattande och I viss mån empati och moral.
Det är bokstavligen som så att hjärnan jobbar på ett annat sätt när en människa är upphetsad.
Hjärnans aktivitet har bokstavligen undersökts i realtid med hjälp av fmri.
En får en sorts kognitivt tunnelseende.
Det är därför en behöver teoretisk kunskap och strategier. Självinsikt är bra. Men det saknar de flesta i den här kontexten.
Förenklat så kan en bara bli bra om en erkänner sina svagheter för sig själv och tar rätt åtgärder.
En kan säga att när någon är kåt så ger det en liknande effekt som att personen druckit alkohol.