2026-07-31, 07:44
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Sluta att framtälla oss som om vi har världens hybris.
Jag hoppas att du faktiskt varit utanför sveriges gränser
Senast redigerad av Donaldstrumpet 2026-07-31 kl. 07:58.
2026-07-31, 07:45
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Man måste nypa sig i armen när man kommit till centralen, är man fortfarande i Sverige?

Främmande språk och alla möjliga exotiska hudfärger 🫶🙏😇
2026-07-31, 07:46
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intenuigen999
Håller med! Vi sov en natt i Bremen på ett hotell precis vid Bremen Hauptbahnhof, intill den parken där många missbrukare håller till. Efter att vi hade checkat in gick jag tillbaka till bilen för att tömma den på värdesaker när jag insåg var vi hade hamnat. Då satt en tonåring precis bredvid vår bil och injicerade heroin.

En sorglig beskrivning som dessvärre är sann. Minns att jag traskade runt i Bremen och fick känslan av att ingen verkade speciellt glad. Som att det låg ett mörker över hela staden på något sätt.
2026-07-31, 07:51
Medlem
LKKINGENs avatar
Måste vara en Trolltråd, fast det är klart bor man där måste man såklart intala sig att detta är världens mittpunkt för mer än det finns det inte att erbjuda.

H&M har säkert en helt annan kollektion och mycket bättre kvalité på kläderna där än i Luleå. Tiggarna är snyggare och det finns bara bra tillresta, inte som i resten av riket.
Sen kanske mest av allt, Bianca bor där och det om något borgar för ett bra val..
2026-07-31, 08:32
Medlem
Stadspulsen är urusel. Det finns inget levande centrum, bara ett dött handelsområde och stela finkrogar för inbördes beundran.

Gröna Lund är ett skämt. Både när det gäller den fysiska storleken och det uppblåsta PR-värdet. Det är en glorifierad folkpark inklämd på en liten plätt, men det målas upp som en världsattraktion. Jag ser inget egenvärde i att gå in i ett av Sveriges mest kriminella områden som glorifieras med de sämsta karusellerna i Europa som inkastare.

Skräpigt och dysfunktionellt. Det som ska föreställa en modern och ren miljö är i själva verket helt nergångat av elsparkscyklar som ligger slängda som skrot i precis varenda dike och gathörn. Jag vet att ni Stockholmare med falsk stolthet kommer påstå att detta gäller alla städer, som om det vore en ursäkt jävla bönder.

Jag glömmer aldrig när jag satt i min eviga besvikelse på Scandic Anglais frukoststund en morgon 2022 och tittade ut mot Sturegatan. Det var då det hände.. rusningen.. till arbetet.. horder av stockholmare vällde fram på sina sparkcyklar på huvudgatan. Det måste vara totalt omöjligt för en "storstadsmässig" stockholmare att se värdig ut på en söt liten elsparkscykel. Stockholmare verkar även överdriva "modet" och gränserna en del så ja, jag kan inte återberätta helt hur kul humor är som når 98+ poäng av 100 på en objektiv universell skala.

Tack för alla skratt Stockholm, tänk att en grabb från en liten by med gula skyltar och kilometershänvisningar som främsta PR kan skratta högst åt allt gällande stockholmarnas patetik. Stockholm är en dålig huvudstad, trösten i det lilla är att det inte finns någon i staden som vill att det ska vara något annat än så heller.
Senast redigerad av DeFiredragon 2026-07-31 kl. 08:44.
2026-07-31, 08:41
Medlem
CyberIngmars avatar
En bonde som aldrig har varit utanför Sverige eller Norden – då kan jag förstå den åsikten. Ut och res.
2026-07-31, 08:44
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Så länge som man håller sig innanför tullarna och undviker Södermalm med alla jävla bögar så är det rätt ok.

Håller inte bögarna till på norrmalm?

Mycket hipsters och sliskigt vänsterfolk på söder. Men man kan hitta mer avslappnade typer också, mer opolitisk internationella hippie-typer.

Stockholm är inget favoritställe, men föredrar det framför Oslo, med undantag för damerna.
2026-07-31, 08:44
Medlem
LOL Stockholm är en helt otroligt tråkig stad om man har rest en del i övriga världen.
2026-07-31, 08:45
Medlem
Firewaias avatar
Väldigt vacker stad, fylld av de värsta människorna i Sverige.
2026-07-31, 08:47
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Sådana idiotiska uttalanden kommer nästan alltid från pappskallar som inte har satt sin fot utanför Sveriges gränser och inte vet bättre.
Ungefär samma idioter som tror att att alla butiker utomlands säljer exakt samma alkoholdrycker och det är därför bra att vi har Systembolaget för de har minsann brett sortiment...
2026-07-31, 08:49
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Energin i Stockholm är fantastisk. Man njuter av varje ögonblick i stan. Lugn harmoni stillhet balans men ändå liv. Men såklart kommer man från Alingsås är det hektiskt.
Jag älskar Stockholm!!! Så tacksam att få bo i världens bästa stad.

* Om man älskar den starka urindoften som förpestar morgonluften
* Om man inte har något emot att se samt riskera att trampa på människoavföring på gatorna lite här och där
* Om man älskar de stökiga, högljudda, hotfulla palestinademonstrationerna varenda helg
* Om man älskar att staden har islamiserats
* Om man älskar att allting är 10 gånger dyrare här

... ja då är stockholm "bra"

Tycker man att en grå, tråkig, klaustrofobisk liten skitstad som inte har en chans mot andra städer i världen.är den bästa staden i världen så har man inte sett andra städer i andra länder.
Senast redigerad av EnRosaHamster 2026-07-31 kl. 08:52.
2026-07-31, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
* Om man älskar den starka urindoften som förpestar morgonluften
* Om man inte har något emot att se samt riskera att trampa på människoavföring på gatorna lite här och där
* Om man älskar de stökiga, högljudda, hotfulla palestinademonstrationerna varenda helg
* Om man älskar att staden har islamiserats
* Om man älskar att allting är 10 gånger dyrare här

... ja då är stockholm "bra"

Tycker man att en grå, tråkig, klaustrofobisk liten skitstad som inte har en chans mot andra städer i världen.är den bästa staden i världen så har man inte sett andra städer i andra länder.
Man kan absolut sett andra städer i världen och ändå tycka om Stockholm. Jag har varit i rätt många större städer och kan verkligen uppskatta att Stockholm är lagom stort, det tar sällan mer än 30 minuter med kollektivtrafik att ta sig dit man ska. Genom att de flesta i Stockholm bor på höjden blir staden inte lika vidsträckt som tex Melbourne där många bor i småhus. Det gör Stockholm till en stad dit man tar sig snabbt mellan olika platser vilket jag uppskattar.

Sedan är väl inget tio ggr dyrare i Sthlm? Inte ens bostäder. Men visst lite dyrare är det. Men våra löner är å andra sidan högre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in