2026-07-30, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritsgubben
En väldigt dyr stad dock med hemska bostadsköer och många som inte tar emot svensk valuta så det inte går att äta ute där man vill och inte går att besöka nöjesfältet eller många museer.

Med störda miljöpartister och sossar som stänger av alla gator för biltrafik och bygger det till cykelvägar för de 3-4 månaderna det är sommar.

Svårt att få bostad för vanligt folk och så dyra hyror att småbutikerna försvinner vilket är jättetråkigt.
De tar även bort parkeringar och automater så det blir svårt att parkera + höga trängseltullar så det inte är nån ide att åka och spendera pengar där.
Du har rätt i ganska mycket, särskilt vad gäller MP. Men Stockholm är ändå underbart i sin geografi och stil.
2026-07-30, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Energin i Stockholm är fantastisk. Man njuter av varje ögonblick i stan. Lugn harmoni stillhet balans men ändå liv.
Så länge som man håller sig innanför tullarna och undviker Södermalm med alla jävla bögar så är det rätt ok.
2026-07-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Monica Z besjöng Stockholm på ett träffande sätt:

På Västerbron i den himmelska ron
en spårvagn går ensam och tom
Alla hus målar natten i ljus
hemligt går träden i blom

https://www.google.com/search?client=firefox-b-m&hs=h4Lq&sca_esv=56a485f72e93c034&q=Sakta+vi+g%C3 %A5r+genom+stan+text&uds=AJ5uw1_a2D0D09lxm8gpKKOTU n4rluorL8T6ymxBbCaiS63524gN6Q6zsGmkCZB55PJ8Oij04PM 03txciI41Bs298UNsIEH1 RF0z_mPuEVc6vpLwMqiTF1uQocDTgZR6X-qn0hdi8JbCSpN9rqCR60A_ZWXCwCwiM3xfMCZ3aBL8feIgQI2y 53JZnpy1ytWG1Spm stuYjtG5_qohHf3_3TsQoyFuPzSWXJplIuuzWYnS9H9QLGFCVL I&sa=X&ved=2ahUKEwierLfJkvuVAxX5HRAIHV6vMKYQxKsJKA J6BAgTEAE&ictx=0#ebo=1
Underbart. Lyssnar på repeat.
2026-07-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Så länge som man håller sig innanför tullarna och undviker Södermalm med alla jävla bögar så är det rätt ok.
Södermalm är det bästa!! Jag bor där och kan inte tänka mig någon annan stadsdel. Njuter av varje ögonblick på Söder.
Senast redigerad av lavsduns 2026-07-30 kl. 21:59.
2026-07-30, 21:55
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Energin i Stockholm är fantastisk. Man njuter av varje ögonblick i stan. Lugn harmoni stillhet balans men ändå liv. Men såklart kommer man från Alingsås är det hektiskt.
Jag älskar Stockholm!!! Så tacksam att få bo i världens bästa stad.

Bästa jag gjort är att lämna Sthlm .. Bor idag i en liten by med röda stugor och vita knutar och knappt några svartskallar . Helt jävla magiskt .
2026-07-30, 21:55
Medlem
Citat:
Södermalm är det bästa!! Jag bor där och kan inte tänka mig någon annan stadsdel.
Du hänger på Patricia då antar jag och gnider dina tajta jeans mot andra snubbars tajta jeans?
2026-07-30, 21:57
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Energin i Stockholm är fantastisk. Man njuter av varje ögonblick i stan. Lugn harmoni stillhet balans men ändå liv. Men såklart kommer man från Alingsås är det hektiskt.
Jag älskar Stockholm!!! Så tacksam att få bo i världens bästa stad.
Du menar stressen och otrevligheten…
2026-07-30, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Bästa jag gjort är att lämna Sthlm .. Bor idag i en liten by med röda stugor och vita knutar och knappt några svartskallar . Helt jävla magiskt .
Gulligt. Men kanske tråkigt i längden.
2026-07-30, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Du hänger på Patricia då antar jag och gnider dina tajta jeans mot andra snubbars tajta jeans?
Älskar Hornsgatan Medis och Götgatsbacken.
2026-07-30, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Du menar stressen och otrevligheten…
Finns inget otrevligt på Söder.
2026-07-30, 22:04
Medlem
Citat:
Älskar Medis.
Aha! Du är narkoman, då hänger jag med.
2026-07-30, 22:05
Medlem
Nu kommer alla bönder från typ Sölvesborg, Vellinge och Växjö att skita ner sig av ilska.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in