2026-07-30, 22:47
Medlem
Robin Kovacs klar för Löven skriver Madhawk på twitter

Citat:
Sommarens mest segdragna transfer har nu gått i mål.
Enligt uppgifter till 🐝 är Robin Kovacs klubbval nu klart.
Han är klar för Björklöven säger våra källor.

https://x.com/MrMadhawk/status/2082930417296941383

Löven blir nog inga slagpåsar nästa säsosng.
Citera
2026-07-30, 22:47
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
För att inte tala om kommunen. De pumpar in mycket pengar.

Inte lika mycket som sponsorerna, runt 6 miljoner. Lakers får betydligt mer. Skicka pm så får du alla siffror.

Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87

Där snackar vi hockeyhora.
Citera
2026-07-30, 22:50
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Fint och se att Kovacs får fortsätta spela hockey i SHL

Värdegrund
Citera
2026-07-30, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Fint och se att Kovacs får fortsätta spela hockey i SHL

Värdegrund

En gammal streetracer snubbe som varit involverad i dödsolycka icke okej

NU DREEEEEEEEVAR VI

VÄRDEGRUND
Citera
2026-07-30, 23:00
Medlem
Bartman777s avatar
Jag är som sagt sjukt besviken på hur ryggradslösa både Färjestads ledning, men också moralpanikens väktare är i det här landet är.
När de värvade honom så hette det väl att de gått igenom det noga och talat med varandra, de kände sig trygga med värvningen etc. etc... sen viker man sig direkt.

Må hända att det är många miljoner som står på spel om de skulle gå emot pöbeln, men det är ryggradslöst oavsett.
Sen är det fruktansvärt respektlöst mot Cal Foote. Vad ger vi för intryck egentligen? Ledningen snackar med både honom och andra insatta i fallet, samt för samtal med Cal själv. De har ju gjort sin scoutning.

Sen bryter de kontraktet såfort det börjar blåsa. Det är inte att hålla sina spelare om ryggen, vilket är något jag förväntar mig att en klubb ska göra, även när det blåser hårt.

Klarar man inte detta så undrar jag varför man värvar honom från första början.
Eller glömde de ta med i beräkningen att det skulle börja blåsa?

Nej, det är så jävla fel allting. Värva inte folk som ni inte kan tänka er backa upp när det behövs. Ni framstår som så jävla klantiga ur så många aspekter.

Fyfan vad besviken jag är.
Citera
2026-07-30, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Inte lika mycket som sponsorerna, runt 6 miljoner. Lakers får betydligt mer. Skicka pm så får du alla siffror.

Kommunen har mycket mer än rena pengar. Lagar, regler, mark, opinion och kontakter. Vilket också är en typ som är viktiga för klubbar, utöver rena pengar som du ser.

Vad har Lakers med Karlstadskommun och foten att göra?

Men som du vet så var Färjestad och andra klubbar med och försökte hindra klubbar som Lakers att spela i Shl, så de var tvungens att bygga för att få spela i Shl på den tiden.
Men absolut, utan kommun ingen hockey. Det gäller alla.
Senast redigerad av MitchRapp 2026-07-30 kl. 23:20.
Citera
2026-07-30, 23:01
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:

Kovacs ger nog massor av energi till hela laget men drar säkert på sig onödigt många utvisningar. Löven kommer i bästa fall att undvika nerkvalet men då måste laget få en kanonstart vilket inte är lätt efter 25 år i slumträsket. Jag hade hoppats på ett baktungt lagbygge men tyvärr är det ju tvärtom. Hursom, gött att en klassisk förening från Norrlands största stad är tillbaka.
Citera
2026-07-30, 23:04
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Eller att Sverige är ett av världens mest skitnödiga länder? Hela världens samvete. Men men, vad annat var att vänta sig? Tror nog som någon skrev att sponsorerna blev bajsnödiga.

Ja det tror jag nog också att de blev. Med rätta.
Citera
2026-07-30, 23:05
Medlem
Citat:
Jag är som sagt sjukt besviken på hur ryggradslösa både Färjestads ledning, men också moralpanikens väktare är i det här landet är.
När de värvade honom så hette det väl att de gått igenom det noga och talat med varandra, de kände sig trygga med värvningen etc. etc... sen viker man sig direkt.

Må hända att det är många miljoner som står på spel om de skulle gå emot pöbeln, men det är ryggradslöst oavsett.
Sen är det fruktansvärt respektlöst mot Cal Foote. Vad ger vi för intryck egentligen? Ledningen snackar med både honom och andra insatta i fallet, samt för samtal med Cal själv. De har ju gjort sin scoutning.

Sen bryter de kontraktet såfort det börjar blåsa. Det är inte att hålla sina spelare om ryggen, vilket är något jag förväntar mig att en klubb ska göra, även när det blåser hårt.

Nej, det är så jävla fel allting. Värva inte folk som ni inte kan tänka er backa upp när det behövs. Ni framstår som så jävla klantiga ur så många aspekter.

Erik Granqvist ska tydligen inte varit involverad och fått reda på värvningen först när den blev officiell och ska ha gjort sin ställning klar efter det och alla vet ju vad det innebär (Tur han gjorde det direkt och inte väntade 15-20 år denna gång)

Fbks ledning består bara av massa jävla sillmjölkar som viker sig vid minsta lilla kritik
Citera
2026-07-30, 23:07
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:

Som jag skrivit innan så var det klantigt av Wallin, han borde förstått vad detta skulle ge media och motståndarsupportrarna att gotta sig i.
Citera
2026-07-30, 23:38
Medlem
IceEyess avatar
Att Färjestad överhuvudtaget försätter sig i den här situationen? Den som företrädesvis borde få sitt kontrakt rivet i bitar efter detta är väl ändå Wallin.

Till och med en högstadieelev hade nog kunnat förutse vilket drev detta skulle utmynna i.
Citera
2026-07-31, 00:09
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Att Färjestad överhuvudtaget försätter sig i den här situationen? Den som företrädesvis borde få sitt kontrakt rivet i bitar efter detta är väl ändå Wallin.

Till och med en högstadieelev hade nog kunnat förutse vilket drev detta skulle utmynna i.
Rimligen borde det bli så. Jag som är neutral hoppas ändå att FBK vågar behålla Wallin. Det kan ju bli slutspel i alla fall, även om det är rätt svagt för en sådant högbudgetlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in