2026-04-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menskonst
De borde byta redaktör, historien om katten som var "förstoppad" är ju så välkänd så till och med Johanna var tvungen att nämna det.

Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Håller med. Alldeles för ofta nu är det dessutom för tydligt att gänget inte genuint tycker historierna är riktigt så roliga som de försöker ge sken av.

Citat:
Ursprungligen postat av xxCoolestKidxx
Har jag bara lyssnat för mycket eller har kvaliten på historierna sjunkit förr var det iallafall minst 1 riktigt rolig historie per avsnitt men nu är det nere på 1 riktigt rolig per varannan vartredje avsnitt. Borde vi organisera en historieinsamling här på flashback för att få in fler bra historier?
Håller med er. De borde nog dra ner på antalet historier också, köra på kvalitet före kvantitet.

Brända kakor är ju helt omöjliga att lyssna på pga reklam. Tycker det är jävligt synd att man inte kan betala för att slippa reklamen.
Citera
2026-05-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxCoolestKidxx
Har jag bara lyssnat för mycket eller har kvaliten på historierna sjunkit förr var det iallafall minst 1 riktigt rolig historie per avsnitt men nu är det nere på 1 riktigt rolig per varannan vartredje avsnitt. Borde vi organisera en historieinsamling här på flashback för att få in fler bra historier?

Det är nog svårt att hålla igång en sån här pod för länge. Efter ett tag känns det mesta redan berättat på ett eller annat sätt. Då tar internhumor och minnen av gamla historier mer och mer plats. Och lyssnarna har sedan länge slutat chockas åt bajs och pinsamheter.
Citera
2026-05-13, 18:33
Medlem
Jag lyssnade när denna podden var ny pga Albin men orkade inte lyssna på Nisse till slut.

När han nämner kafferepet i andra poddar så får jag intrycket att detta är deras ”mjölka svenne”-podd för vinmammor och WT.
Citera
2026-05-20, 09:45
Medlem
Måste stämma in i inläggen här ovan, till stor del bedrövlig kvalitet på historierna på sistone. Uppläsarna märker det såklart också, men kämpar med att låtsas som att de tycker det är bra grejer fortfarande, vilket blir rätt deppigt.
Så om inte redaktören slappat till och släpper igenom precis allt så var det kanske hit men inte längre det räckte - åtminstone om de ska proppa in så många historier varje vecka.
Citera
2026-07-09, 22:34
Medlem
Majavas avatar
Jag tror ett av problemen, ironiskt nog, är att de har större inflöde på historier än tidigare (flera har nämnt att de skickat in historien många gånger, eller skickat 10 som inte kommit med)

När det var få fick Fia ta med även konstiga och uppenbart dåliga vilket kunde bli oväntat roligt (exempelvis när folk skickade in sångtexter eller historier som inte hängde ihop alls). Med stort urval kan Fia välja ut de hon tycker är kul, med "säkerhet" är sanna och passar uppläsarna och då blir historierna alltmer lika varandra. Jag tror att det behövs en ny redaktör eller att Fia börjar gå utanför sin comfort zone.
Citera
2026-07-11, 10:26
Medlem
Fast det är väl inte så konstigt? Det känns som om konceptet blir mättat efter ett tag och lyssnarna inte riktigt orkar.

Jag tycker det är en skön trio, men de kanske skulle tvista till podden lite? Tänka lite nytt även om historierna är fantastiska många gånger.
Citera
2026-07-30, 13:15
Medlem
Nu verkar ju av allt att döma en av kaffereparna råkat ut för den i princip mest fruktansvärda tragedi man kan tänka sig, dessutom enligt uppgift själv allvarligt skadad vilket kan innebära allt från kortare konvalescens till snar död eller vegetativt tillstånd resten av livet.
Citera
2026-07-30, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Nu verkar ju av allt att döma en av kaffereparna råkat ut för den i princip mest fruktansvärda tragedi man kan tänka sig, dessutom enligt uppgift själv allvarligt skadad vilket kan innebära allt från kortare konvalescens till snar död eller vegetativt tillstånd resten av livet.

Så jävla fruktansvärt.
Lär inte bli fler avsnitt öht.
Citera
2026-07-30, 13:57
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WD40556
Så jävla fruktansvärt.
Lär inte bli fler avsnitt öht.

Tveksamt om de lägger ner helt, det är nog lite för stor inkomst för det. Men det lär definitivt bli en konvalecens och annat upplägg. Men om Albin inte vill fortsätta (om ett halvår/år) kommer det helt säkert att lägga ner.
Citera
2026-07-30, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Tveksamt om de lägger ner helt, det är nog lite för stor inkomst för det. Men det lär definitivt bli en konvalecens och annat upplägg. Men om Albin inte vill fortsätta (om ett halvår/år) kommer det helt säkert att lägga ner.

Just här och nu är det ju svårt att se honom sitta där i samma pod-persona som tidigare i alla fall.
Såklart bra pengar, men det går väl knappast någon nöd på de andra två va? De har nog råd att bara släppa den här podden och gå vidare med annat.
Annat upplägg, visst, men just den här har ju både ett väldigt nischat upplägg och i viss mån tydliga roller för de medverkande.
Adam Alsings pod rullade ju så småningom vidare utan honom, men det var ju en helt vanlig snicklesnackpod och inte en som bara gick ut på att berätta roliga historier.
Citera
2026-07-30, 17:09
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Just här och nu är det ju svårt att se honom sitta där i samma pod-persona som tidigare i alla fall.
Såklart bra pengar, men det går väl knappast någon nöd på de andra två va? De har nog råd att bara släppa den här podden och gå vidare med annat.

Ja, de andra två är så rika att de lär ta taxi mellan sovrummet och köket, men jag tänkte för Albins skull: att de kör vidare och ger honom hans 1/3 utan att han medverkar
Citera
2026-07-30, 17:11
Medlem
Vad är det som hänt nån av Kaffereparna? Och vem?
Har inte lyssnat på länge pga all reklam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in