2026-07-30, 13:00
Medlem
Aktiesnillets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
det är bra marknadsföring för honom, helt gratis. Eller ni jobbar för honom kan man säga, men ni får inte betalt.

Jag får betalt indirekt då jag har en drös med aktier i Alphabet
Citera
2026-07-30, 13:56
Medlem
X3treams avatar
Ser bra ut för han idag, förhandeln går upp i usa iallafall.
Citera
2026-07-30, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiesnillet
Ja det är ju inte AAs förmåga att analysera fram bolag, utan den kraftiga belåningen som gjort att han slagit index. Vem som helst som anammat den strategin har kunnat se ungefär samma resultat
Fint så eftersom börsen klättrat allt sedan covidkraschen, så grattis till AA och alla andra som belånat hårt att det gick vägen denna gång.
Den som köpte derivat med hög häv vid rätt tillfälle har säkert kunnat göra 100 gånger pengarna, så allt handlar i slutändan om vilken risknivå man vill ta. Ju högre risk, ju större odds för att allt ska gå förlorat men också möjlighet till att bli rikligt belönad. AA hade möjlighet att säkra 5 miljoner netto, men började gambla allt hårdare. Få saker talar för att han kommer minska sina lån. Så frågan är inte OM utan NÄR han blir "knockad" för gott. Tråkigt att behöva skriva det, men oddsen är emot honom om ingen ändring görs tyvärr. Man undrar hur många av medlemmarna som riskerar samma käftsmäll? Får hoppas att deras godemän har god insyn.

Sedan har väl AA inte slagit index. Som Uddafiguren visat visar utvecklingen från start på Nordnet i inloggat läge en mycket beskedlig uppgång. De senaste fem åren har varit bra men inte i närheten av vad AA själv hävdar. Dessutom är AAs utveckling senaste fem åren inte bättre än utvecklingen för de bättre större bolagen.
Att välja startpunkt och sätt att räkna och sätta det mot index är inte direkt hederligt.
Citera
2026-07-30, 16:06
Medlem
Idag måste han måste bra i bastun. AMD går som en raket.
Bra för mig också köpte Bull AMD X8 igår. Snart upp 100% i det certet 😁
Citera
2026-07-30, 16:11
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonumm
Idag måste han måste bra i bastun. AMD går som en raket.
Bra för mig också köpte Bull AMD X8 igår. Snart upp 100% i det certet 😁

Då kan ju AA köpa tillbaka aktierna han sålde igår och sedan kolla hur många kronor han förlorase på att vara överbelånad.
Citera
2026-07-30, 16:15
Medlem
Kan medge att jag tycker det finns ett underhållningsvärde med AA. Finns väl ingen liknande investerare som AA? Finns det ens i Amerika någon som bottenfiskar med aktier, belåningar och driver YT? Dock kommer jag aldrig få för mig att betala 299kr/mån.
Citera
2026-07-30, 16:54
Medlem
jack.danielss avatar
FIFAN!! AMD +15% och Hexan +5% kvällens (nattens) video blir oliiiidlig att se! Lider med figuren
Citera
2026-07-30, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
FIFAN!! AMD +15% och Hexan +5% kvällens (nattens) video blir oliiiidlig att se! Lider med figuren

Flödena vänder fort, nu när många straffats ut ur semiconductors ska nya friska pengar in och självklart hakar Hexan på! Kul för AA även om det såklart har kostat en del.

Kommer AA presentera det hela som en trendvändning ikväll?
Citera
2026-07-30, 19:05
Medlem
Yeah, I woke up, good mornin', and I got myself a beer
The future's uncertain and the end is always near

Let it roll, baby, roll
Let it roll, baby, roll
Let it roll, baby, roll
Let it roll, all night long

Party i bastun denna torsdag kväll?
Citera
2026-07-30, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Kan medge att jag tycker det finns ett underhållningsvärde med AA. Finns väl ingen liknande investerare som AA? Finns det ens i Amerika någon som bottenfiskar med aktier, belåningar och driver YT? Dock kommer jag aldrig få för mig att betala 299kr/mån.
Det finns ju dom där som gör Jackass. Det är väl ungefär hans intellektuella nivå fast med aktier. Slapstick och förnedringshumor.
Citera
2026-07-30, 20:19
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebiatan
Det finns ju dom där som gör Jackass. Det är väl ungefär hans intellektuella nivå fast med aktier. Slapstick och förnedringshumor.

Och ändå följer du med på vad han gör?
Citera
2026-07-30, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebiatan
Japp. Det är som komedi med belåningar och köper usla aktier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in