Citat:
Ursprungligen postat av
Juniebugs
Har aldrig befunnit mig i en liknande situation som du beskriver. Självklart hade jag inte velat ha det så. Hoppas det går bättre för dig idag!
Nej det blir bara värre och värre eftersom jag vägrar acceptera att låta mig bli överkörd. Det är nog nu.
Det är i princip omöjligt att stå upp för dig själv ENSAM mot en hel grupp människor som organiserat sig medvetet och omedvetet.
Var tacksam om du bara blir utesluten ur gruppen.
Har du en sjukdom ex diabetes eller en diagnos men som du sköter själv och ingen annan blir lidande för det kan dom använda det emot dig som ”svar” på varför du är som du är. Dom kan även använda det för att uttrycka ”oro” för att du inte kuvar dig.
Med tillräckligt många ”oros-brev/anmälningar, samtal och skitsnack” där dina närstående kontaktar myndigheter, din arbetsplatser och vänner kan det leda till att exempelvis du blir av med jobbet, du har polisen springande hos dig pga ”oro”, du kan bli tvångsinlagd och om du stretar emot och försöker förklara vad som försiggår kan du bli bältad och tvångsmedicinerad (även fast du är frisk).
Om en stor grupp människor är överens om att det är ”fel” på dig för att du inte gör EXAKT likadant som dom eller inte gör EXAKT så som dom vill så tror myndigheterna mer på gruppen än den som kämpar med att rädda sig själv.
Det spelar ingen roll att du accepterar folk i din omgivning och ser det för vad det är. Dom nöjer sig inte förrän du har tagit ditt liv eller kuvat dig till det dom vill styra dig mot.