2026-07-30, 16:20
Medlem
U22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Börja med att fundera på vem du egentligen är. Psykoanalytiskt brukar man tala om ett överjag:

”Överjaget växer fram genom att barnet identifierar sig med sina föräldrar. Överjaget tar först in föräldrarnas ideal (egentligen deras överjag). Det införlivar senare också ideal från andra personer; släktingar, lärare och olika auktoriteter i samhället. Överjaget innehåller både ett samvete och en slags idealbild. Överjaget anses även vara en sträng härskare. Det iakttar jaget, jämför dess handlingar med sina egna ideal och normer, och fördömer sedan avvikelser.” /Wikipedia

Jag är ingen anhängare av Freud men det fungerar bra som utgångspunkt när man ska fundera på vem man är och vad man egentligen vill. Jag tolkar dina ord som att du inte lever upp till förväntningar. Kanske dina egna, kanske inte. Har du ens formulerat självklara mål med att leva i en relation? Barn? Det mest uppenbara. Tycker du om barn? Och så vidare.

Drömmen är väl att få en stabil relation med barn en dag. Jag har aldrig tvekat på att jag vill ha barn.
Citera
2026-07-30, 16:21
Medlem
U22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror8
Du har inget att klaga över. Det är en mental barriär du har. Var tacksam istället. Det är många som har det värre ställt än dig.

Även korta killar får tjejer.
Såg en snubbe ute som var max 170 och han gick hand i hand med en ganska fin tjej som var minat 5 cm längre än honom.
Citera
2026-07-30, 16:25
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Så sa folk när jag var 18. Nu är jag helt plötsligt 30.

Vanta till du är 50. Då händer grejer
Citera
2026-07-30, 16:25
Avslutad
Citat:
Och nej, jag sitter verkligen inte bara hemma och deppar om dagarna när jag inte jobbar. Jag går på gym och styrketränar, reser ensam, går på kafféer och krogen ensam m.m. Men när man ser par ute så blir man väldigt ledsen och avundsjuk.

Men fattar du hur många som vill leva detta och ser det som ett drömliv?

Vad klagar alla kollegor på, på jobbet? Jo, sina barn eller partners... så mycket skilsmässor, otrohet, gnäll osv.

Gräset är inte alltid grönare på andra sidan, du målar upp en fantasi som kanske inte kommer i uppfyllelse.

Jag växte upp i fin familj som håller ihop, men fattar att det är ovanligt.

Citat:
no matter how good she looks

someone. somewhere. is tired of her shit

Om du ville skulle du lätt hitta någon att ligga med tror jag.

Citat:
Från att jag blev av med oskulden har jag legat i dnitt 1 gång per år. Det är snart ett och ett halvt år sen jag fick ligga sist. Man hör ju storys från killar som ligger typ en gång i månaden, eller t.om varje helg.

Ok, så du har inget att klaga på egentligen imo... Då är det numbers game. Dra ned Hinge, Bumble. Skit i Tinder.

Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Jag är över 70 och har aldrig haft någon relation och sparsamt med sex. Jag mår prima och är supernöjd med min ” ensamhet”. Jag är glad, hittar på saker och saknar inte en partner, tvärtom glad att jag på nåt sätt ändå valt bort det. Men i din ålder tror man det är jätteviktigt med parförhållande barn och hela kittet. Du kommer att ändra dig. Håll ut! Livet är värt att levas vilket som…

Jag är i värre sits än OP, 30 års ålder, oskuld.

Jag är ok med det nu men undrar, vad har dina släcktingar osv trott och sagt? Det är ju inte "normalt" ska sägas. De tror väl jag är homo eller något.
Senast redigerad av MidSommarVinter 2026-07-30 kl. 16:29.
Citera
2026-07-30, 16:29
Medlem
Fantens avatar
Jag skulle aldrig rekommendera våld, droger och galenskap till någon men för mig har det alltid funkat bra.
Citera
2026-07-30, 16:29
Medlem
U22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidSommarVinter
Men fattar du hur många som vill leva detta och ser det som ett drömliv?

Vad klagar alla kollegor på, på jobbet? Jo, sina barn eller partners... så mycket skilsmässor, otrohet, gnäll osv.

Gräset är inte alltid grönare på andra sidan, du målar upp en fantasi som kanske inte kommer i uppfyllelse.

Jag växte upp i fin familj som håller ihop, men fattar att det är ovanligt.

Det funkar inte att ändra mindset på mig. Jag vill träffa en tjej och bilda familj. Det är meningen med livet. Vi människor är naturligt flockdjur.

Citat:
Om du ville skulle du lätt hitta någon att ligga med tror jag.

Jag har inte fått ligg på snart 1,5 år. Trots att jag är ute mycket. Men även om jag nog inte hade sagt nej till ett ligg så är ju planen att hitta något långsiktigt också.
Citera
2026-07-30, 16:30
Avstängd
Citat:
Jag är ca 30 år gammal och lever det liv som ingen vill leva. Jag är singel och har inte dejtat någon sedan jag var 21 år. Jag är dock inte oskuld, har legat med typ 10 tjejer. Men man blir helt fuckad i hjärnan när man är så oönskad som jag är.

Mitt största problem är dock att jag knappt har några vänner heller. Jag har några s.k. vänner men de är ofta upptagna med annat. Jag träffar en vän 1 gång i månaden om ens det. Jag har jobb, men alla mina kollegor är gifta eller är i samboförhållanden. På midsommar i år satt jag bara hemma och grät och funderade helt seriöst på att begå självmord.

Och nej, jag sitter verkligen inte bara hemma och deppar om dagarna när jag inte jobbar. Jag går på gym och styrketränar, reser ensam, går på kafféer och krogen ensam m.m. Men när man ser par ute så blir man väldigt ledsen och avundsjuk.

Jag är inte snygg till den mån att jag hade kunnat få vilken tjej som helst, men jag tror jag ser "okej" ut ändå. Jag ser kanske 3 år yngre ut än jag är. Ibland har tjejer kommit fram och pratat med mig på krogen, men det har oftast inte lett till nånting. Men det är inte normalt att leta förgäves ända tills man är 30.

Ibland vaknar jag under vargtimmen, och det är då livet känns som allra mest hopplöst. Vid den tiden blir jag övertygad om, att jag är född till att begå självmord, för att jag är den mest oönskade i världen. När jag sedan vaknar på morgonen så brukar dessa tankar försvinna tack och lov.

Vad kan jag göra?
Jag ger det ett par år till, sen säger jag adios.
Skaffa en hobby och tänker inte så mycket på tjejer. Ta det som det kommer istället. Jag är också oönskad av kvinnorna men bryr mig inte särskilt mycket. Jag tar det som det kommer. Just nu är det ändå inte särskilt hög kvalitet på deras allmänna beteende ändå.
Citera
2026-07-30, 16:32
Avslutad
Citat:
Jag har inte fått ligg på snart 1,5 år. Trots att jag är ute mycket. Men även om jag nog inte hade sagt nej till ett ligg så är ju planen att hitta något långsiktigt också.

Får intrycket online att tjejer 25+ bara vill hitta något seriöst med. Orgasm får de av en satisfyer så att bara ligga är inget tjejer vill riktigt heller.

Sedan, du har fått ligga och haft förhållande, du är inte en "incel".

Dra hem Bumble, Hinge och skriv att du vill ha ett seriöst förhållande, du kommer hitta någon.

Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag menar att du ens tänker på detta.
Tjejer kommer automatiskt.
Det går inte att undvika.

Som 30+ oskuld, nja... gör man inget så händer inget. Man måste ta hand om sig själv, grooma sig, deo, doft. Ej vara överviktig.

Jag har iof blivit utbjuden (tror jag) av tjejer men jag har schabblat bort det. En ville "hitta på något" men det var dålig tajming. En annan ville "se min lägenhet" men den ser ut som en knarkarkvart/misär så jag vågar inte dra hem någon. Säkert har jag en diagnos men har jobb och boende så det är inte "värt" att göra något åt direkt.
Senast redigerad av MidSommarVinter 2026-07-30 kl. 16:36.
Citera
2026-07-30, 16:35
Medlem
U22s avatar
Citat:
Får intrycket online att tjejer 25+ bara vill hitta något seriöst med. Orgasm får de av en satisfyer så att bara ligga är inget tjejer vill riktigt heller.

Sedan, du har fått ligga och haft förhållande, du är inte en "incel".

Dra hem Bumble, Hinge och skriv att du vill ha ett seriöst förhållande, du kommer hitta någon.

Jag har Hinge, men jag har inte fått en matchning på väldigt länge. Jag har haft Hinge i 3 år och fått max 10 matchningar, varav hälften svarade inte på första meddelandet. Sist jag var på en Hinge-date var 2 år sedan. Jag tar sällan nya bilder då mitt sociala liv är relativt begränsat, och selfies i överflöd dras nog ingen till. Bumble har jag också testat helt utan resultat.
Citera
2026-07-30, 16:37
Avslutad
Citat:
Jag har Hinge, men jag har inte fått en matchning på väldigt länge. Jag har haft Hinge i 3 år och fått max 10 matchningar, varav hälften svarade inte på första meddelandet. Sist jag var på en Hinge-date var 2 år sedan. Jag tar sällan nya bilder då mitt sociala liv är relativt begränsat, och selfies i överflöd dras nog ingen till. Bumble har jag också testat helt utan resultat.

Har du skrivit att du letar efter något seriöst?

Har du nån syster, tjejkompis, kvinnlig kusin som kan bedöma din profil?
Citera
2026-07-30, 16:40
Medlem
U22s avatar
Citat:
Har du skrivit att du letar efter något seriöst?

Har du nån syster, tjejkompis, kvinnlig kusin som kan bedöma din profil?

Det står i min profil ja.

Nja, har väl ingen som kan bedöma den.
Citera
2026-07-30, 16:45
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Det funkar inte att ändra mindset på mig. Jag vill träffa en tjej och bilda familj. Det är meningen med livet. Vi människor är naturligt flockdjur...

Att trivas ensam är att hur man mår inte bestäms på andra. Att man inte gråter på midsommar. Folk dras till det och trivs med såna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in