2026-07-30, 16:06
Medlem
Straminskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Det är precis det jag gör.
Bor på vandrarhem när jag reser.
Har träffat nya vänner den vägen men vi träffas ju inte vardagligt dä vi oftast bor i olika länder.

I min ålder är väl krogen och utelivsmiljöer det enklaste sättet. Även om jag pratar med folk ute ibland så leder det ju aldrig till nåt. Folk är ju ute i sina kompisgäng, och är sociala endast för att de druckit några öl. Dagen efter känner de ju inte mig.

Då får du börja söka aktiviteter inom landet och där du bor. Det är ju så andra människor träffar varandra, dom tränar samma sport, eller ägnar sig åt friluftssliv eller vad som helst.

Krogen är inte enklaste sättet, det är det svåraste sättet.
Citera
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Jag är ca 30 år gammal och lever det liv som ingen vill leva. Jag är singel och har inte dejtat någon sedan jag var 21 år. Jag är dock inte oskuld, har legat med typ 10 tjejer. Men man blir helt fuckad i hjärnan när man är så oönskad som jag är.

Mitt största problem är dock att jag knappt har några vänner heller. Jag har några s.k. vänner men de är ofta upptagna med annat. Jag träffar en vän 1 gång i månaden om ens det. Jag har jobb, men alla mina kollegor är gifta eller är i samboförhållanden. På midsommar i år satt jag bara hemma och grät och funderade helt seriöst på att begå självmord.

Och nej, jag sitter verkligen inte bara hemma och deppar om dagarna när jag inte jobbar. Jag går på gym och styrketränar, reser ensam, går på kafféer och krogen ensam m.m. Men när man ser par ute så blir man väldigt ledsen och avundsjuk.

Jag är inte snygg till den mån att jag hade kunnat få vilken tjej som helst, men jag tror jag ser "okej" ut ändå. Jag ser kanske 3 år yngre ut än jag är. Ibland har tjejer kommit fram och pratat med mig på krogen, men det har oftast inte lett till nånting. Men det är inte normalt att leta förgäves ända tills man är 30.

Ibland vaknar jag under vargtimmen, och det är då livet känns som allra mest hopplöst. Vid den tiden blir jag övertygad om, att jag är född till att begå självmord, för att jag är den mest oönskade i världen. När jag sedan vaknar på morgonen så brukar dessa tankar försvinna tack och lov.

Vad kan jag göra?
Jag ger det ett par år till, sen säger jag adios.

Kan inte träffa vänner för de är gifta och då kan man enbart äta tacos i tv-soffan
Aktivt liv utanför jobbet innebär ägna dig åt gymnastik eller dricka en kopp kaffe på ett kafé

Låter mer som det är fel på landet du bor i än dig själv.
Emigrera!!! Utanför Sverige har vi kalaskul! Själv är jag inte incel, jag är en glad volcel.
Och känner du ingen så lämnar du ju ingen efter dig.
Ryck upp dig och lämna fitt-Zverige, det är mitt råd.
Citera
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
... man blir helt fuckad i hjärnan när man är så oönskad som jag är...
... när man ser par ute så blir man väldigt ledsen och avundsjuk... det är inte normalt att leta förgäves ända tills man är 30... jag är den mest oönskade i världen...

Du kommer må bättre om ett par år, det är säkert värst precis nu pga din ålder med kemin och omgivningen som bildar par och familj, och din deadline på 30 i ditt huvud. Jag tycker om att vara ensam och vet att den saken skiljer på folk och påverkar mycket mer än bara det. Hos dig har det orsakat tankemonster.

Här är dom, dina villfarelser och varför du lider:
Oönskad. Väldigt ledsen och avundsjuk. Inte normalt att leta förgäves. Den mest oönskade i världen.
Citera
2026-07-30, 16:08
Medlem
U22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallon32
Jag vill verkligen inte att det här ska låta elakt eller så, men har du några funderingar på varför du inte får napp? Är du blyg eller letar du i en för hög liga, på fel ställen osv? Har du någon hobby eller något som skulle kunna göra att du träffar någon? I min erfarenhet är ensamma män ensamma just för att de letar efter tjejer som ofta är ”för snygga” för dem eftersom de är för kräsna och vägrar stadga sig med någon som faktiskt befinner sig i samma kategori och inte pga typ personlighet.

Jag är säkert lite blyg i början, men det brukar släppa efter en del prat. Jag söker mig inte aktivt till Stureplan-tjejer direkt, utan brukar dra mig till tjejer som ser ganska average ut.
Mina hobbys är att träna och resa för det mesta. På gymmet finns ju en del tjejer, men det känns inte som en lämplig plats att ragga på.
Citera
2026-07-30, 16:08
Medlem
smickras avatar
Citat:
Varför skulle jag vara det?
Om man bortser från korta fyllesnack på krogen, vänner som jag träffar ca 1 gång i månaden och kollegor, så pratar jag med exakt 0 personer.

Jag menar att du ens tänker på detta.
Tjejer kommer automatiskt.
Det går inte att undvika.
Citera
2026-07-30, 16:09
Medlem
U22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Om du lyckats dra över typ 10 tjejer redan innan 30 har du ju redan haft väldigt många sex partners. Men allt är relativt.
Förstår dock inte hur du kan se dig själv som incel om du gillar tjejer och dessutom fått ligga en massa?
Att du ser ung ut är en fördel.

Från att jag blev av med oskulden har jag legat i dnitt 1 gång per år. Det är snart ett och ett halvt år sen jag fick ligga sist. Man hör ju storys från killar som ligger typ en gång i månaden, eller t.om varje helg.
Citera
2026-07-30, 16:13
Medlem
U22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du kanske skulle ha en bättre chans hos mer nördiga - men också mer intelligenta! - tjejer än de ytligt fixade som jag misstänker att du kollar in på krogen? Om du inte har något nördigt intresse själv, så kan det vara värt att fejka att du har det, för att komma i kontakt med sådana tjejer. Finns ju massor med sådant nu, jag är inte helt insatt (jag är i fel generation för det), men jag vet att det finns föreningar där man klär ut sig till japanska tecknade figurer, eller där man lajvar medeltid, eller samlas kring Star Wars eller Star Trek.

...och sedan brukar jag alltid tipsa om pardanskurser, för det ÄR (oavsett vad du tänker nu) ett bra sätt att börja umgås mer personer av det andra könet. Man har alltid naturliga samtalsämnen - dansstegen, musiken och kursledaren! - och det är lätt att gå vidare med någon man gillar, t.ex. genom att fråga om ni ska gå en parkurs tillsammans, eller gå ut och dansa på ett riktigt dansställe. Finessen är att detta fortfarande inte är en "dejt", så du blir inte bortgjord om hon säger nej. Det är inte så bråttom som på krogen, utan man lär känna varandra över tid i sin egen takt, innan man frågar om man ska gå någonstans ensamma tillsammans första gången.

Hmmm. Jag har nog inga nördiga intressen. Star Wars, anime och medeltiden intresserar mig faktiskt inte alls, och jag tror det hade lyst igenom förr eller senare att man bara fejkar det.

Danskurser kan jag dock tänka mig. Ska söka och se vad som finns i min stad.
Citera
2026-07-30, 16:14
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Från att jag blev av med oskulden har jag legat i dnitt 1 gång per år. Det är snart ett och ett halvt år sen jag fick ligga sist. Man hör ju storys från killar som ligger typ en gång i månaden, eller t.om varje helg.
Det där låter som ett underförstått självskryt. Om du visste hur många som inte får ligga alls. 40 procent tror jag att någon tråd påstod nu senast, ungefär i din ålder.
Senast redigerad av Baliser 2026-07-30 kl. 16:21.
Citera
2026-07-30, 16:15
Medlem
U22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag menar att du ens tänker på detta.
Tjejer kommer automatiskt.
Det går inte att undvika.

Så sa folk när jag var 18. Nu är jag helt plötsligt 30.
Citera
2026-07-30, 16:17
Medlem
Citat:
Jag är ca 30 år gammal och lever det liv som ingen vill leva. Jag är singel och har inte dejtat någon sedan jag var 21 år. Jag är dock inte oskuld, har legat med typ 10 tjejer. Men man blir helt fuckad i hjärnan när man är så oönskad som jag är.

Mitt största problem är dock att jag knappt har några vänner heller. Jag har några s.k. vänner men de är ofta upptagna med annat. Jag träffar en vän 1 gång i månaden om ens det. Jag har jobb, men alla mina kollegor är gifta eller är i samboförhållanden. På midsommar i år satt jag bara hemma och grät och funderade helt seriöst på att begå självmord.

Och nej, jag sitter verkligen inte bara hemma och deppar om dagarna när jag inte jobbar. Jag går på gym och styrketränar, reser ensam, går på kafféer och krogen ensam m.m. Men när man ser par ute så blir man väldigt ledsen och avundsjuk.

Jag är inte snygg till den mån att jag hade kunnat få vilken tjej som helst, men jag tror jag ser "okej" ut ändå. Jag ser kanske 3 år yngre ut än jag är. Ibland har tjejer kommit fram och pratat med mig på krogen, men det har oftast inte lett till nånting. Men det är inte normalt att leta förgäves ända tills man är 30.

Ibland vaknar jag under vargtimmen, och det är då livet känns som allra mest hopplöst. Vid den tiden blir jag övertygad om, att jag är född till att begå självmord, för att jag är den mest oönskade i världen. När jag sedan vaknar på morgonen så brukar dessa tankar försvinna tack och lov.

Vad kan jag göra?
Jag ger det ett par år till, sen säger jag adios.
Hur lång är du?
Citera
2026-07-30, 16:18
Medlem
U22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror8
Hur lång är du?

187 cm. Brukar få höra att jag är lång.
Citera
2026-07-30, 16:19
Medlem
Citat:
187 cm. Brukar få höra att jag är lång.
Du har inget att klaga över. Det är en mental barriär du har. Var tacksam istället. Det är många som har det värre ställt än dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in