2026-07-30, 11:51
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Nej, han rusade inte på samma sätt mordnatten. Han hadde en längre löptur framför sig, då vet en erfaren löpare att ta det lite lugnt i början.

Och det fungerade ju fint, you cant argue with success.
Hela den här tråden är som "en success" som SEktflodhästarna vältrar sig i likt en jakthund rullar sig i ruttna maskar på marken.

Det är det svårt att argumentera mot eller komma runt.

Vad efterspelsvittnet SE än säger eller gör blir han bara mer misstänkt tydligen.

Den här tråden är som ett zoo. (Med egen suc-cesspool.)
Senast redigerad av ursprungligen 2026-07-30 kl. 12:40.
Citera
2026-07-30, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Hela den här tråden är som "en success" som SEktflodhästarna vältrar sig i likt en jakthund rullar sig i ruttna maskar på marken.

Det är det svårt att argumentera mot eller komma runt.

Vad efterspelsvittnet SE än säger eller gör blir han bara mer misstänkt tydligen.

Den här tråden är som ett zoo.

Hehe ja, ni i pappslöjden är eld och låga idag, troligen fullmånen. Snurrar runt i små papphjärnor just då.

Alla som läst lite i ämnet fattar att SE borde varit utredd på djupet back in the day.
Citera
2026-07-30, 11:59
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Hehe ja, ni i pappslöjden är eld och låga idag, troligen fullmånen. Snurrar runt i små papphjärnor just då.

Alla som läst lite i ämnet fattar att SE borde varit utredd på djupet back in the day.
Ja ett maratonförhör likt det LJ utsattes för hade varit intressant att läsa med SE i den heta stolen.

Nu räckte de nebulösa misstankarna mot SE inte till för att ens kalla honom till ett sådant förhör.
Citera
2026-07-30, 12:05
Medlem
Citat:
Ja ett maratonförhör likt det LJ utsattes för hade varit intressant att läsa med SE i den heta stolen.

Nu räckte de nebulösa misstankarna mot SE inte till för att ens kalla honom till ett sådant förhör.

Hehe nej det var stackars LJ som fick det. Engströms utpekande av honom i grenden hadde tydligen en viss effekt? Hadde inte polisen felaktigt fått för sig att SE fanns kvar på mordplatsen hadde han fått the treatment han också.

När man lyssnar på palmebanden fattar man hur illa ställt det faktiskt var i palmerummet. Dom hadde inte en chans.

Så som livet ofta är för pappslöjd.
Citera
2026-07-30, 12:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Hehe nej det var stackars LJ som fick det. Engströms utpekande av honom i grenden hadde tydligen en viss effekt? Hadde inte polisen felaktigt fått för sig att SE fanns kvar på mordplatsen hadde han fått the treatment han också.

När man lyssnar på palmebanden fattar man hur illa ställt det faktiskt var i palmerummet. Dom hadde inte en chans.

Så som livet ofta är för pappslöjd.
Polisen kom också fram till att den verkliga mördaren förväxlat OP med SC.

En annan populär polishypotes var att mördaren övernattat på Johannes kyrkas begravningsplats.

Polisen spekulerade också om att LJ och SE hade stämt möte för en erotiskt 'tęte-ā-tęte' bakom barackerna.

Ibland går polisens fantasier längre än SEktmedlemmarnas egna fantasier här i tråden.

Där har du en poäng faktiskt.

Edit: Rörde ihop kyrkorna.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-07-30 kl. 12:30.
Citera
2026-07-30, 12:44
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Alkohol och/eller medicin kan ha spelat in i att han faktiskt tryckte av skotten... och han var ju rätt chockad efteråt, kunde knappt prata rent enligt vakterna ... inte så som jag förväntade mig av ett 52-årigt "efterspels-vittne" 20 minuter efter en händelse ...

Det finns andra vittnen som observerade den skadade Palme och upplevde ett starkt obehag. Blodet pumpade ur mun och näsa. Engström trodde att Palme blivit skjuten genom munnen.

Det är snarare fullt mänskligt att ännu efter 20 minuter vara uppspelt/chockad efter att ha bevittnat något sådant, även för ett 52-årigt efterspelsvittne. Att han dessutom fått information om att det var Palme gjorde saken knappast bättre, även om han uppger att han, i alla fall inledningsvis, inte trodde på det. Ex-fruarna anför båda dessutom Engströms "hariga" personlighetstyp

Nu hävdar anfäktarna att allt är påhitt förvisso, men poängen är ändå att det är exakt vad som kan förväntas av en person som upplevt något dylikt. Oavsett ålder eller vittnesstatus.

Att hävda motsatsen är inte verklighetsförankrat.
Senast redigerad av Thurizas-09 2026-07-30 kl. 12:47.
Citera
2026-07-30, 12:47
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Det finns andra vittnen som observerade den skadade Palme och upplevde ett starkt obehag. Blodet pumpade ur mun och näsa. Engström trodde att Palme blivit skjuten genom munnen.

Det är snarare fullt mänskligt att ännu efter 20 minuter vara uppspelt/chockad efter att ha bevittnat något sådant, även för ett 52-årigt efterspelsvittne. Att han dessutom fått information om att det var Palme gjorde saken knappast bättre, även om han uppger att han, i alla fall inledningsvis, inte trodde på det.

Nu hävdar anfäktarna att allt är påhitt förvisso, men poängen är ändå att det är exakt vad som kan förväntas av en person som upplevt något dylikt. Oavsett ålder eller vittnesstatus.

Att hävda motsatsen är inte verklighetsförankrat.

Chevamannen LL har berättat hur han knappt kunde fungera på jobbet dagen efter händelsen.

HJ vittnar också om hur oerhört chockad LL verkade, att han var nära att gråta och så vidare.

Fanns också en tjej som var nära att spy av synen.

Fullt naturligt alltså att fortfarande vara chockad bara någon kvart efter händelsen när SE återvände till Skandia.
Citera
2026-07-30, 12:58
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Ja, av någon anledning är det oerhört känsligt med SE. Det får inte vara han.

Finns ingenting känsligt med Engström oavsett hur många gånger det upprepas.

Engströms frus föräldrar umgicks tydligen med en "Stejbihajndgubbe", det är naturligtvis fruktansvärt känsligt år 2026.

Extremt långsökta kopplingar som utmynnar i skuld genom samfällighet bör väl bemötas? Inte för att det är känsligt, utan för att det rör sig om absurt långsökta spekulationer i syfte att "hitta något" på Engström.
Senast redigerad av Thurizas-09 2026-07-30 kl. 13:06.
Citera
2026-07-30, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Chevamannen LL har berättat hur han knappt kunde fungera på jobbet dagen efter händelsen.

HJ vittnar också om hur oerhört chockad LL verkade, att han var nära att gråta och så vidare.

Fanns också en tjej som var nära att spy av synen.

Fullt naturligt alltså att fortfarande vara chockad bara någon kvart efter händelsen när SE återvände till Skandia.

Hehe okej, så han jobbade på lördagar?

Får vel hoppas han inte hadde hittade på det också.
Citera
2026-07-30, 13:18
Medlem
Citat:
Polisen kom också fram till att den verkliga mördaren förväxlat OP med SC.

En annan populär polishypotes var att mördaren övernattat på Johannes kyrkas begravningsplats.

Polisen spekulerade också om att LJ och SE hade stämt möte för en erotiskt 'tęte-ā-tęte' bakom barackerna.

Ibland går polisens fantasier längre än SEktmedlemmarnas egna fantasier här i tråden.

Där har du en poäng faktiskt.

Edit: Rörde ihop kyrkorna.

Inget fel av polisen att följa upp konstiga spår eller skapa såna hypoteser. Det är deras jobb att göra så.
Bästa poliserna jobbar så.

Sen har du pappslöjd där precis som här i tråden som ba: det här går inte..stämmer inte..uuäähgg!
Citera
2026-07-30, 13:29
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Hehe okej, så han jobbade på lördagar?

Får vel hoppas han inte hadde hittade på det också.

Hantverkare med egna företag jobbar ofta helg.

Chockerande, jag vet.
Citera
2026-07-30, 13:32
Medlem
matsqqs avatar
Jag har i tidigare inlägg skrivit mina frågeställningar och funderingar, varför jag tror SE ljuger och varför jag inte tycker det går ihop med att han bara var ute efter uppmärksamhet.

Naturligtvis är YN:s observation på en väska med identiska mått (15*20cm) som SE:s en viktig grej, artikeln med den suspekta titeln "han mördade Palme" i "Skydd & säkerhet" som han själv tog initiativ till med exakt de kläder han hade mordnatten, veckopendlarens överhörning av SE:s oro att blivit förväxlad ...

Jag tror inte att SE kan tro att han kom efter 5-6 sekunder eller att han kan missta sig så grovt på tiden

Kom han efter 30-60 sekunder och sprang in så sent i gränden som efter någon minut med massa folk vid mordplatsen kan han aldrig tro att han blivit förväxlad med GM (när det enda han vet är att LP sagt "dem sprang däråt" och något om "blå täckjacka" och han endast springer till trappfoten)

Då finns ingen anledning att (för att bli berömd) ringa upp en polis och i slutet förhör hävda att han blivit förväxlad.

Eller att vara orolig för detta som veckopendlaren överhör.

Jag tror inte på att han i april-förhöret fortfarande kan tro att det är GM han såg i gränden (när han från två olika personer fått veta att LJ var i gränden), speciellt om han kom till mordplatsen så långt efter dådet som de som villa avföra SE tror.

Det är också tydligt att han tagit reda på detta med att LJ varit i gränden på eget bevåg så detta med att han omöjligt kan veta om saker som hänt vid mordplatsen efter mordet stämmer inte. Han gjorde det (fick till och med reda på att det fanns ett vittne i gränden som hette Lars) och har som GM incitament att ta reda på saker om han vill kunna agera vittne.

Men allt detta har jag redan skrivit om - så egentligen har jag inte så mycket mer att tillägga.

Folk får tro vad de vill - jag ger mina egna ärliga tankar runt detta och har inga förhoppningar att övertyga de som inte alls tror på SE som GM.
Senast redigerad av matsqq 2026-07-30 kl. 13:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in