2026-07-25, 22:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Jag väljer att inte generalisera
Du kommer inte på en jävla sak av värde som muslimer bidragit med i Sverige.

Trots det vill du ha hit de!?!?
Trots det kallar du mig rasist för att jag ogillar de.
Men vet du vad? Du får gärna kalla mig det. Jag har inga problem med att vara rasist.

Du är också rasist, men du intalar dig själv att du inte är det. Men jo, du är också det. Det är därför du är tyst som en mus.
Senast redigerad av Gunn-den-4de 2026-07-25 kl. 22:38.
Citera
2026-07-26, 07:08
Avstängd
Adolf.Shitlers avatar
Var det familjen WT:sson ifrån dalsland eller värmlands inavlade mörka hålor som klädde ungjäkeln i SD-tröja eller?
Citera
2026-07-26, 07:11
Medlem
Pinoputchins avatar
Finns väl ingen känd konflikt mellan dessa två saker.
Citera
2026-07-26, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de

Men vet du vad? Du får gärna kalla mig det. Jag har inga problem med att vara rasist.

Du är också rasist, men du intalar dig själv att du inte är det. Men jo, du är också det. Det är därför du är tyst som en mus.

Att påstå att ‘muslimer inte bidragit med en enda sak av värde’ är uppenbart fel. Människor ska bedömas efter vad de gör, inte efter vilken religion de har.
Citera
2026-07-26, 09:01
Medlem
Citat:
Jag såg nyligen ett barn, kanske 12 år gammalt, med en tröja där det stod Sverigedemokraterna över hela plagget.

Jag tycker att det är olämpligt när barn används som bärare av starka politiska budskap. Oavsett vilket parti det handlar om är det vuxnas övertygelser som exponeras genom ett barn som ofta inte är gammalt nog att ha bildat en egen politisk uppfattning.

Jag kan se likheter när det handlar om religiös tillhörighet eller övertygelse genom klädsel, borde man då inte också kunna tycka att det är problematiskt när ett barn används för att marknadsföra ett politiskt parti?

Barn borde få vara barn och få möjlighet att utveckla sina egna politiska och religiösa uppfattningar, utan att vuxna styr. Ett barn är inte mogen nog att förstå fullt ut även om vissa säkert försvara detta. Helt klart blir barnet påverkad av vuxna men har det förstått innebörden fullt ut? Är det inte dubbelmoral om ett barn har på sig en tröja och sedan detta parti har åsikter om religösa kläder på barn?

12-åringar med politiska budskap på tröjorna är olämpligt, oavsett om det handlar om SD eller L eller HBTQ.

Niqab på en 12-åring är dock otroligt mycket värre, av uppenbara skäl.
Citera
2026-07-26, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de

Det finns massor av trevliga muslimer i Sverige.
Bara för att man är invandringskritisk så måste man ju inte ogilla precis allt och alla.
Citera
2026-07-26, 10:41
Medlem
feemaxxxs avatar
Man ska inte blanda in barn i religion och politik. Slödderföräldrar som låter barnen springa runt i SDtröjor
Citera
2026-07-26, 10:44
Medlem
LuluBrooksies avatar
Naturligtvis är en tröja med ett märke tillhörande ett politiskt, demokratiskt riksdagsparti neutralt. Niqab är det INTE, men det här vet du redan.

Stackars alla kvinnor under oket och doket dessa varma sommardagar. Jag har t o m sett dem bada i något som ser ut som grodmansdräkt. Gräsligt! De äro icke fria!!! Slavar under ett maskulint religiöst ideal!
Citera
2026-07-26, 12:17
Medlem
Vackert, alla borde stödja Sverige som nation.
Citera
2026-07-26, 12:49
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Det finns massor av trevliga muslimer i Sverige.
Bara för att man är invandringskritisk så måste man ju inte ogilla precis allt och alla.

Det är en milsvid skillnad på trevlighet och lojalitet. En muslim kan förstås vara trevlig men var ligger dennes lojalitet? Till Sverige?
Citera
2026-07-30, 00:20
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Du resonerar nog lite som en islamsk man. Ni är nog mer lika än vad du tror.
Så om man tycker att Sverige är svenskarnas land så resonerar man som en sandneger?
Är du efterbliven?
Citera
2026-07-30, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Så om man tycker att Sverige är svenskarnas land så resonerar man som en sandneger?
Är du efterbliven?

Ingen större idé att diskutera med rasister. Så du ser ingen likhet i att vuxna använder barn för att de ska passa deras egen åsikt utan att barnet är mogen att fullt ut och oberoende skaffa sig en egen åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in