2026-07-25, 15:54
Medlem
Jag såg nyligen ett barn, kanske 12 år gammalt, med en tröja där det stod Sverigedemokraterna över hela plagget.

Jag tycker att det är olämpligt när barn används som bärare av starka politiska budskap. Oavsett vilket parti det handlar om är det vuxnas övertygelser som exponeras genom ett barn som ofta inte är gammalt nog att ha bildat en egen politisk uppfattning.

Jag kan se likheter när det handlar om religiös tillhörighet eller övertygelse genom klädsel, borde man då inte också kunna tycka att det är problematiskt när ett barn används för att marknadsföra ett politiskt parti?

Barn borde få vara barn och få möjlighet att utveckla sina egna politiska och religiösa uppfattningar, utan att vuxna styr. Ett barn är inte mogen nog att förstå fullt ut även om vissa säkert försvara detta. Helt klart blir barnet påverkad av vuxna men har det förstått innebörden fullt ut? Är det inte dubbelmoral om ett barn har på sig en tröja och sedan detta parti har åsikter om religösa kläder på barn?
Citera
2026-07-25, 15:56
Medlem
Det är klart man stödjer Sverige gör inte du
Citera
2026-07-25, 15:57
Medlem
Vad säger du om barn med regnbågskläder och prylar?
Citera
2026-07-25, 15:59
Medlem
Duvlorts avatar
Vuxna ska i största möjliga mån inte pådyvla sina barn något, förutom att alltid lära de att vara hänsynsfulla och inte skräpa ner.
Citera
2026-07-25, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Jag såg nyligen ett barn, kanske 12 år gammalt, med en tröja där det stod Sverigedemokraterna över hela plagget.

Jag tycker att det är olämpligt när barn används som bärare av starka politiska budskap. Oavsett vilket parti det handlar om är det vuxnas övertygelser som exponeras genom ett barn som ofta inte är gammalt nog att ha bildat en egen politisk uppfattning.

Jag kan se likheter när det handlar om religiös tillhörighet eller övertygelse genom klädsel, borde man då inte också kunna tycka att det är problematiskt när ett barn används för att marknadsföra ett politiskt parti?

Barn borde få vara barn och få möjlighet att utveckla sina egna politiska och religiösa uppfattningar, utan att vuxna styr. Ett barn är inte mogen nog att förstå fullt ut även om vissa säkert försvara detta. Helt klart blir barnet påverkad av vuxna men har det förstått innebörden fullt ut? Är det inte dubbelmoral om ett barn har på sig en tröja och sedan detta parti har åsikter om religösa kläder på barn?
Så en 12 åring kan inte på egen hand välja politiska budskap på sina kläder men kan på egen hand välja att byta kön genom att äta hormoner?
Citera
2026-07-25, 16:06
Medlem
Room531s avatar
Ja, det är mindre problematiskt.
Även om SD är för tama, och nytt behöver komma in. För SD jobbar inte tillräckligt för att stänga gränsen helt(!) från långtbortistan-länder och återvandring, som kanske främst AfS håller hårt på.

Islams kvinnoförtryck och niqab, sharialagar, hedersvåld mot kvinnor som inte täcker sig och dylikt hör inte hemma i Sverige. Islam hör inte hemma i Sverige.
Senast redigerad av Room531 2026-07-25 kl. 16:13.
Citera
2026-07-25, 16:07
Medlem
Wajis avatar
En SD tröja eller en Svensk landslagströja är väl samma sak. Stoltare än så kan man inte vara.
Kan tänka mig sponsra svenska privatskolor med vackra SD tröjor. Kommunala verksamheten kan få sina burkor och skulle slöjor och värdelösa lärare😁
Citera
2026-07-25, 16:24
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Telningar', skall inte bära politiska paltor.

Men kom och säg det till de "politiskt medvetna och progressiva" föräldrarna, som klär sina små i Regn Båg och P-ride street fashion.

De är ju De Goda ju och lär upp knattarna !

Redan deras farfars- och mormorsföräldrar, lät sina småttingar vifta med Viet Cong-flaggor, när gick i demos med banvagnar emot us-sat-imperialismen, på 70-talet.
Citera
2026-07-25, 16:32
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Skitsamma
Inte min unge så varför ens lägga energi på vad ungjäveln har på tröjan
Citera
2026-07-25, 16:54
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:

Klart att svenska ungar ska veta att Sverige är deras land, inte negrernas eller arabernas.
Vi har krav på vår nya generation men de har också rättigheter så som att inte någonsin behöva bli dåligt behandlade av negrer eller araber när de är hemma i Sverige.
Vad är problemet?
Citera
2026-07-25, 16:59
Avstängd
karjus avatar
Hur skall vi göra med tröjor med motiv på exempelvis Ebba Grön, Ultima Thule eller andra band med politiska budskap?

Citat:

Citera
2026-07-25, 17:04
Medlem
Dr.Alhamdulillahs avatar
Kan man köpa sd tröjor det är inte klokt vad dumt.
Det stämmer inte det har jag aldrig sett och det går inte att köpa nikab i sverige det beställer man från andra länder
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in