2026-07-30, 11:32
Medlem
Bajsmoderatorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Vad säger du om barn med regnbågskläder och prylar?

Ingen?
Citera
2026-07-30, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Jag såg nyligen ett barn, kanske 12 år gammalt, med en tröja där det stod Sverigedemokraterna över hela plagget.

Jag tycker att det är olämpligt när barn används som bärare av starka politiska budskap. Oavsett vilket parti det handlar om är det vuxnas övertygelser som exponeras genom ett barn som ofta inte är gammalt nog att ha bildat en egen politisk uppfattning.

Jag kan se likheter när det handlar om religiös tillhörighet eller övertygelse genom klädsel, borde man då inte också kunna tycka att det är problematiskt när ett barn används för att marknadsföra ett politiskt parti?

Barn borde få vara barn och få möjlighet att utveckla sina egna politiska och religiösa uppfattningar, utan att vuxna styr. Ett barn är inte mogen nog att förstå fullt ut även om vissa säkert försvara detta. Helt klart blir barnet påverkad av vuxna men har det förstått innebörden fullt ut? Är det inte dubbelmoral om ett barn har på sig en tröja och sedan detta parti har åsikter om religösa kläder på barn?

Jag var 6 år när jag började på Unga Örnar !!
Citera
2026-07-30, 12:37
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_

Japp, jag med

Vi sjöng sånger om Che guevara och dom modiga Kubanska folket
hyllningar till Sandinisterna och frihet för Nicaraguas folk.

100 % politisk indoktrinering INNAN vi ens började skolan.
Citera
2026-07-30, 12:56
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Vad säger du om barn med regnbågskläder och prylar?

Är väl som att be blattarna att mobba det barnet? Sen vet väl också diverse pedofiler att föräldrarna är trygga allierade...

Stackars barn.
Citera
2026-07-30, 13:07
Medlem
Citat:
Jag såg nyligen ett barn, kanske 12 år gammalt, med en tröja där det stod Sverigedemokraterna över hela plagget.

Jag tycker att det är olämpligt när barn används som bärare av starka politiska budskap. Oavsett vilket parti det handlar om är det vuxnas övertygelser som exponeras genom ett barn som ofta inte är gammalt nog att ha bildat en egen politisk uppfattning.

Jag kan se likheter när det handlar om religiös tillhörighet eller övertygelse genom klädsel, borde man då inte också kunna tycka att det är problematiskt när ett barn används för att marknadsföra ett politiskt parti?

Barn borde få vara barn och få möjlighet att utveckla sina egna politiska och religiösa uppfattningar, utan att vuxna styr. Ett barn är inte mogen nog att förstå fullt ut även om vissa säkert försvara detta. Helt klart blir barnet påverkad av vuxna men har det förstått innebörden fullt ut? Är det inte dubbelmoral om ett barn har på sig en tröja och sedan detta parti har åsikter om religösa kläder på barn?
Svaret på första frågan ja på den första frågan.
Däremot så skulle jag likställa en niqab med en bild av en svastika.
Men principiellt så tycker jag inte man skall klä signa barn med politiska eller religiösa symboler om de inte själva har tagit ställning.
En 12åring kan vara ett gränsfall då vissa 12åringar blivit så mogna att de kan ta ställning.
Men jag likställer inte ett svenskt rikstadsparti med islamistisk terror.
Även om jag inte är ett stort fan av SD.
Citera
2026-07-30, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Svaret på första frågan ja på den första frågan.
Däremot så skulle jag likställa en niqab med en bild av en svastika.
Men principiellt så tycker jag inte man skall klä signa barn med politiska eller religiösa symboler om de inte själva har tagit ställning.
En 12åring kan vara ett gränsfall då vissa 12åringar blivit så mogna att de kan ta ställning.
Men jag likställer inte ett svenskt rikstadsparti med islamistisk terror.
Även om jag inte är ett stort fan av SD.

Så du tror att alla muslimer är terrorister för att de följer klädseder?
Citera
2026-07-30, 14:47
Medlem
Citat:

Lika fel det
Citera
2026-07-30, 15:38
Medlem
Citat:

En sak skall du ha jävligt klart för dej.

Väldigt få svenskar har bombväst. Blev poppis i arabvärlden tack vare Yassir Arrafatt och PLO redan
på 1970 talet.
Citera
2026-07-30, 15:54
Medlem
Citat:
Absolut, burka och niqab är en symbol för islamistiska ideologier. Men det är nog för svårt att förstå för en islamist.
Citera
2026-07-30, 17:09
Medlem
Citat:
En sak skall du ha jävligt klart för dej.

Väldigt få svenskar har bombväst. Blev poppis i arabvärlden tack vare Yassir Arrafatt och PLO redan
på 1970 talet.

Svara på frågan istället.
Citera
2026-07-31, 09:16
Medlem
Citat:
Svara på frågan istället.

Jag svarade inte för din fråga var felställd. Det är ingen klädsed som i seder.
Det är föreskrivet i koranen hur kvinnan skall klä sej, inte en sed.
Citera
2026-08-08, 09:11
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Så om man tycker att Sverige är svenskarnas land så resonerar man som en sandneger?
Är du efterbliven?

Citat:
Ingen större idé att diskutera med rasister. Så du ser ingen likhet i att vuxna använder barn för att de ska passa deras egen åsikt utan att barnet är mogen att fullt ut och oberoende skaffa sig en egen åsikt.
Så att svenskar har rätten till ett eget land tycker du bara är en "åsikt"?
Vi vill väl ge våra ättlingar ett så bra liv som möjligt, eller?
Varför ska de behöva bli dåligt behandlade av negrer/sandnegrer i sitt eget land?
Att Sverige är svenskarnas land grundar sig i empati om sina egna. Om du tycker att det är en "åsikt" så får du ta dig en funderare på varför ty tycker så. Du sakar hjärta, det är min gissning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in