2026-07-25, 21:06
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Vissa på ett sakligt argument istället eller du kanske inte är kapabel till detta?

Jag såg en intressant fråga tidigare. Vad tycker du om regnbågsflaggor på dagis? För enligt många är det politiskt.
Citera
2026-07-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Jag såg en intressant fråga tidigare. Vad tycker du om regnbågsflaggor på dagis? För enligt många är det politiskt.

Finns det något motsatsförhållande i inlägget? Måste man ta alla tänkandes exempel och ha en åsikt om dem för att kunna göra en trådstart?
Citera
2026-07-25, 21:16
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Finns det något motsatsförhållande i inlägget? Måste man ta alla tänkandes exempel och ha en åsikt om dem för att kunna göra en trådstart?

Jag håller med dig om att politik och barn inte är en bra match, spelar ingen roll om det är SD eller regnbågsflaggor. Undrar om du är av samma åsikt.
Citera
2026-07-25, 21:28
Medlem
idiamindadas avatar
Exakt ingen politisk eller religiös attribut på barn.
Citera
2026-07-25, 21:33
Avslutad
Är man 12 år och svensk så har man upplevt väldigt mycket rasism.
Svennejävel, förnedringsrån etc.

Så ser man att det finns ett parti som vill hjälpa svenskar .

Då är det ganska logiskt att man vill visa sitt stöd till dom som vill hjälpa till
Citera
2026-07-25, 21:36
Avstängd
Citat:
Jag såg nyligen ett barn, kanske 12 år gammalt, med en tröja där det stod Sverigedemokraterna över hela plagget.

Jag tycker att det är olämpligt när barn används som bärare av starka politiska budskap. Oavsett vilket parti det handlar om är det vuxnas övertygelser som exponeras genom ett barn som ofta inte är gammalt nog att ha bildat en egen politisk uppfattning.

Jag kan se likheter när det handlar om religiös tillhörighet eller övertygelse genom klädsel, borde man då inte också kunna tycka att det är problematiskt när ett barn används för att marknadsföra ett politiskt parti?

Barn borde få vara barn och få möjlighet att utveckla sina egna politiska och religiösa uppfattningar, utan att vuxna styr. Ett barn är inte mogen nog att förstå fullt ut även om vissa säkert försvara detta. Helt klart blir barnet påverkad av vuxna men har det förstått innebörden fullt ut? Är det inte dubbelmoral om ett barn har på sig en tröja och sedan detta parti har åsikter om religösa kläder på barn?

När jag var 12 år förstod jag att jag inte gillar islam och muslimer, utan någon påverkan från omgivningen.

Så han kan mycket väl gilla SD och då får han självklart också ha på sig en sådan tröja. Om du inte visste det, din tröga fan, så är SD ett demokratiskt parti. Så vad är ditt problem?

Niqab är ett importerat kvinnoförtryckande plagg från andra sidan jordklotet.
Citera
2026-07-25, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
När jag var 12 år förstod jag att jag inte gillar islam och muslimer, utan någon påverkan från omgivningen.

Så han kan mycket väl gilla SD och då får han självklart också ha på sig en sådan tröja. Om du inte visste det, din tröga fan, så är SD ett demokratiskt parti. Så vad är ditt problem?

Niqab är ett importerat kvinnoförtryckande plagg från andra sidan jordklotet.

Du kom alltså på att du var rasist när du var 12. Tack för upplysningen. Men det är inte det samma som att per automatik förstå sig på politk och kunna göra ett självständigt och bra beslut. Men tror kanske inte du kommer förstå detta.
Citera
2026-07-25, 21:47
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Du kom alltså på att du var rasist när du var 12. Tack för upplysningen. Men det är inte det samma som att per automatik förstå sig på politk och kunna göra ett självständigt och bra beslut. Men tror kanske inte du kommer förstå detta.

Eftersom du inte svarade på en enkel fråga innan, så antar jag att du tycker viss politik är ok för barn.

Sen ställde du några frågor till mig för att slippa svara. Varför startade du tråden? Ville du bara hata utan att behöva svara?
Citera
2026-07-25, 22:14
Avstängd
Citat:
Du kom alltså på att du var rasist när du var 12.

Ja det gjorde jag, och det visade sig stämma rätt bra. Eller har du en annan bild av muslimers inverkan på det svenska samhället?

Bidragsparasitism, beslöjade småbarn, massvåldtäkter på svenska pensionärer, gängkriminalitet and so on...
Vad har jag missat??
Citera
2026-07-25, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Ja det gjorde jag, och det visade sig stämma rätt bra. Eller har du en annan bild av muslimers inverkan på det svenska samhället?

Bidragsparasitism, beslöjade småbarn, massvåldtäkter på svenska pensionärer, gängkriminalitet and so on...
Vad har jag missat??

Jag väljer att inte generalisera
Citera
2026-07-25, 22:20
Avstängd
Citat:
Jag väljer att inte generalisera

Ja det är ju ett politiskt korrekt och tillrättalagt svar - som inte säger ett skit.

Återigen. Vad förutom massvåldtäkter på pensionärer, klaner och organiserad brottslighet, bidragsfusk, islamisering har dina muslimer bidragit med av värde?? Som inte fanns här innan de dök upp...
Senast redigerad av Gunn-den-4de 2026-07-25 kl. 22:25.
Citera
2026-07-25, 22:29
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Känner väl generellt sett att barn varken ska vara organiserade i vare sig politik eller religion.

Det är sektliknande. Tänker på alla politiska läger som anordnas varje år för diverse politiska partier. Nästan lika sjukt som koranskolor etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in