Citat:
Ursprungligen postat av
53....so what
VEM pratar han med?
Gud skapade andliga skapelser först, där Jesus var den förstfödde av alla skapelser:
"
Han är den osynlige Gudens avbild, den förstfödde i hela skapelsen" (Kol 1:15 Bibel2000)
Jesus fanns med när Gud skapade allting annat:
"
Herren skapade mig som det första, som begynnelsen av sitt verk, för länge sedan. I urtiden formades jag, i begynnelsen, innan jorden fanns.
Innan djupen blev till föddes jag, när det ännu inte fanns källor med vatten, innan bergen fått sin grund, innan höjderna fanns föddes jag" (Ord 8:22-25 Bibel2000)
Citat:
Ursprungligen postat av
53....so what
Vad för slags röst eller språk kan han ha använt sig av?
Gud är en ande, han bor inte på en fysisk plats, inte på jorden där det finns en atmosfär där röster kan färdas. Det står inte i bibeln exakt hur det fungerar, men bibeln säger att dom som finns i himlen har en andlig kropp, dom lever i en annan dimension än den fysiska dimensionen. Och då har förmodligen andliga varelser andliga röster, men det står det inget om i bibeln .
Citat:
Ursprungligen postat av
53....so what
Vem har fått uppgifterna att "han" säger detta?
Moses och alla bibelskribenter har blivit inspirerade av Gud:
"
Varje bok i skriften är inspirerad av Gud och till nytta när man undervisar" (2 Tim 3:16 Bibel2000)
Citat:
Ursprungligen postat av
53....so what
Var kan man läsa sig till detta...? förutom i bibeln som skrevs eoner efter händelserna av nån som skall tolka skrifter från dessa tidigare kända händelser?
Det är endast bibeln som är inspirerad av Gud, det är endast där man kan hitta pålitlig information om Gud och hans vilja med människan, och hur Gud skapade allting.
Citat:
Ursprungligen postat av
53....so what
Får vi höra lite logik i detta oxå,Tack.
Varsågod.