Citat:
Centimeter? Du saknar helt förståelse för proportioner. Det är stora avstånd på sjön. Kilometer till grundet du var rädd för.
Och nej, ström å vind påverkar INTE prickens position, hur skulle det se ut i trånga farleder om pricken helt plötsligt skulle stå 10-15 meter fel
Pricken står precis där den är markerad på sjökortet. Kättingen är såpass sträckt att pricken bara kan flytta sig några enstaka meter. Prickarnas exakta position kollas noga varje år av sjöfartsverket. Isen kan flytta dom om man har otur. Denna prick i fråga är över 50m från det grundaste så här fanns gott om utrymme. Men ingen hade klagat om man rammat pricken å räddat liv.
Att du öht tar upp omtanke om fiskredskap i diskussionen visar att du inte riktigt förstår hur långt man sträcker sig för att rädda liv.
Och nej, ström å vind påverkar INTE prickens position, hur skulle det se ut i trånga farleder om pricken helt plötsligt skulle stå 10-15 meter fel
Pricken står precis där den är markerad på sjökortet. Kättingen är såpass sträckt att pricken bara kan flytta sig några enstaka meter. Prickarnas exakta position kollas noga varje år av sjöfartsverket. Isen kan flytta dom om man har otur. Denna prick i fråga är över 50m från det grundaste så här fanns gott om utrymme. Men ingen hade klagat om man rammat pricken å räddat liv.
Att du öht tar upp omtanke om fiskredskap i diskussionen visar att du inte riktigt förstår hur långt man sträcker sig för att rädda liv.
Du jobbar så hårt på att bortförklara alla dina idiotiska påståenden att du till och med glömt vad frågan handlade om. Du gör dig själv inte bara dum utan helt omöjlig.
Jag förstår att du aldrig kommer ta till dig att fartyg som detta aldrig kommer gå på fel sida prickar utanför en farled för att väja för en liten snipa som hävdar rätt till väg. Fartyget har rätt till väg, det hade du vetat om du haft navigationskunskaper. Och hur ogärna du än vill erkänna det så hade du fel, fartyget kan inte gå över 12.8m för där står en prick, sen kan du visa din okunskap hur mycket du vill genom att tjafsa om meter hit och dit. Att du inte förstår att detta är en trång farled för ett dito fartyg är bara ännu ett i raden av alla exempel på din okunskap och ditt oförstånd i dessa frågor.
jag behöver inte snacka bort något jag aldrig påstått. Som vanligt fattar du ingenting alls.