2026-07-29, 17:54
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fottiti
Var bättre förr. När jag var fem rände jag omkring ensam på den rödflaggade stranden på Mallorca, medan mamma knullade ett ragg på hotellet. Rände vidare till den lokala byn, och stortrivdes bland cigarrökande spanjorer.

När jag var tolv spenderade jag min tid på spelhallen i storstaden, och fick stryk av ett par finnar som sa att de hade rymt från något hem.

En annan gång fick jag stryk av en neger i skolan. Han sa att jag såg blek ut efter sommaren, och jag svarade att han inte behövde sola. Så han gjorde det som negrer kan bäst, tände till och började veva med armarna.

Hemma var inte alltid bättre. När plastfarsan söp kunde han terra hela familjen, och en gång fann jag för gott att rymma hemifrån. Hamnade på centralen mitt i natten, och där utsattes jag för gromning av pedofiler. Sov över hos en av dem, som försökte inviga mig i pederasternas värld.

Var alltid ett problem att möta boffebarnen i plugget.

Men som sagt, det var bättre förr, inte den otrygga tillvaro som barnen har nu!

Jag beklagar verkligen. Din uppväxt låter ju helt fruktansvärd.

Konstigt att du landar i att hata på negrar istället för på din morsa och hennes karlar.
Citera
2026-07-29, 17:57
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Sagor?
Så alla skjutningar, bombattentat, våldtäkter, gruppvåldtäkter, mord, alla kriminella gäng, alla kriminella klaner, småbarn i 13-14 års ålder mördas, barn tvingas begå brott i dom kulturellt berikade förorterna för dom olika gäng som finns i området.....osv

Är allt detta sagor?

Blev du kränkt redan innan du hade hunnit läsa klart vad hen skrev till dig?

Flashback, 100% snöflingor.
Citera
2026-07-29, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Nej nej vilken stad lever du i. Man bygger helst inte parkeringshus eller massor med bilvägar längre. Man bygger exakt tvärtom, bilfritt och så mycket gå- och cykel-väg som möjligt.

Det är 1960-talet som var bilens årtionde, inget annat.

Du tycker att barn ska leka på gå och cykelbanor där elsparkcyklar åker hejvilt?

Man bygger inte miljöer för barn och barns lek. Utan man bygger för transport och boende.

Där jag växte upp hade vi ett rejält stort grönområde mellan hyreshusen! Där fanns tre lekplatser, skridskobana/tennisbana/fotbollsplan, små cykelstigar där man kunde cykla/åka sparkcykel/åka rullskridskor, en pulkabacke, buskar att göra kojor i och määäängder med grönytor! Ett paradis att leka på som barn! Och tryggt för föräldrarna, då de oftast kunde se en från fönstret.
Det området finns kvar. Och finns liknande områden, i mindre format. Man bygger dock bort sådana områden, för hus och transport.
Citera
2026-07-29, 18:02
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/ny-studie-barns-rorelsefrihet-krymper-far-konsekvenser

Alltså får en 7-åring idag röra sig fritt utan vuxen på ett område på 0,3 hektar, vilket motsvarar en halv fotbollsplan ungefär. 1955 fick ett barn röra sig fritt på 364 stycken fotbollsplaner.

Kossor får röra sig mer fritt än 7-åringar.

Hur ställer ni er till detta? Ni som har barn, varför tillåter ni inte dom röra sig fritt?
Det står i artikeln att det är mest föräldrars oro för trafiken som påverkar rörelsefriheten. 1955 fanns det mindre än 500 000 bilar i landet och de flesta vägar och fordon tillät inga högre hastigheter. Många förstod inte heller faran med barn på vägarna, tänk rökning. Idag är trafiken betydligt mer intensiv och hastigheten är mycket högre.

Sedan har vi i dag alla incels, unga och gamla, som utgör en betydande fara för våra unga. Och, en mindre del, i vissa områden, beror på gängkriminalitet.

Ni som inte var med på den ”gamla goda tiden” bör veta att de flesta barn härjade i några kvarter runt där de bodde och hade sina kompisar.
Citera
2026-07-29, 18:22
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Det må vara befogat eller obefogat, men det handlar om tillit, vilket det mångkulturella samhället inte har och det kommer att bli mycket värre.

Det har du rätt i. Det kommer bli värre.
Citera
2026-07-29, 18:29
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Du tycker att barn ska leka på gå och cykelbanor där elsparkcyklar åker hejvilt?

Man bygger inte miljöer för barn och barns lek. Utan man bygger för transport och boende.

Där jag växte upp hade vi ett rejält stort grönområde mellan hyreshusen! Där fanns tre lekplatser, skridskobana/tennisbana/fotbollsplan, små cykelstigar där man kunde cykla/åka sparkcykel/åka rullskridskor, en pulkabacke, buskar att göra kojor i och määäängder med grönytor! Ett paradis att leka på som barn! Och tryggt för föräldrarna, då de oftast kunde se en från fönstret.
Det området finns kvar. Och finns liknande områden, i mindre format. Man bygger dock bort sådana områden, för hus och transport.
Fin anekdotisk historia.

Jag bor i Sjöstan byggt 2002-2014. Cykelbanor överallt, gångbanor överallt, inte ens trafikljus, väggstopp överallt, jättedyr parkering, inga synliga parkeringshus, jätteområden där man bara går och cyklar. Det är verkligheten jag bor i. Samma i Stockholms innerstad, otroligt fokus på cyklar och gående numera, se t.ex nya Slussen-området.
Citera
2026-07-29, 18:31
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Det står i artikeln att det är mest föräldrars oro för trafiken som påverkar rörelsefriheten. 1955 fanns det mindre än 500 000 bilar i landet och de flesta vägar och fordon tillät inga högre hastigheter. Många förstod inte heller faran med barn på vägarna, tänk rökning. Idag är trafiken betydligt mer intensiv och hastigheten är mycket högre.

Sedan har vi i dag alla incels, unga och gamla, som utgör en betydande fara för våra unga. Och, en mindre del, i vissa områden, beror på gängkriminalitet.

Ni som inte var med på den ”gamla goda tiden” bör veta att de flesta barn härjade i några kvarter runt där de bodde och hade sina kompisar.
Trafiken är inte längre farligt för barn, nästan inga dör, vi har redan säkerhetstänk på plats.

Gängkriminalitet är ofta utfört av barn men totalt ofarligt för vanliga barn.

Barn går inte ut längre och spelar fotboll "härjade med sina kompisar" men det beror ju på internet. När det förbjuds upp till 16 så kommer killar att sparka boll utanför husen igen.

Det här en den mest absurda tråd som någonsin kidnappats av rasister på FB. Korrelationen mellan barn, föräldrar, säkerhet, och invandring är så nära noll man kan komma.

Tvärtom har invandrarområden FLER barn som springer ute och leker. De barnen har en bättre miljö att växa upp i än Djursholm.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-07-29 kl. 18:34.
Citera
2026-07-29, 18:35
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Vilken nytta har vi av att pengar lagts på denna studie istället för något relevant (som någon annan sa, varför är föräldrar mer oroliga idag kontra 1955 till exempel?)

Andra studier som är lika meningslösa är väl senast att man gjorde surdegsbröd på Ötzi (ismannen, ej djn), Fladdermusens sexliv, bergochdalbanans effekt på astma och svordomars smärtlindrande egenskaper.

Det är slöseri med resurser.
Det vet man ju inte förrän efteråt.

Sällan man stöter på åsikten "Vi har för mycket forskning i samhället".
Citera
2026-07-29, 18:48
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Trafiken är inte längre farligt för barn, nästan inga dör, vi har redan säkerhetstänk på plats.

Barn går inte ut längre och spelar fotboll "härjade med sina kompisar" men det beror ju på internet. När det förbjuds upp till 16 så kommer killar att sparka boll utanför husen igen.

Det här en den mest absurda tråd som någonsin kidnappats av rasister på FB. Korrelationen mellan barn, föräldrar, säkerhet, och invandring är så nära noll man kan komma.

Tvärtom har invandrarområden FLER barn som springer ute och leker. De barnen har en bättre miljö att växa upp i än Djursholm.
Fattar vad du menar men jag tror inte jag håller med. Invandringen ÄR en faktor oavsett plats man bor på. Du behöver inte bo i Gergsjön, Rosengård eller Tensta för att fatta det, tyvärr. Sen tycker jag att folk är för oroliga generellt men invandringen gör det knappast bättre, det är helt klart en anledning.
Citera
2026-07-29, 19:13
Medlem
Citat:

Många invandrarområden vågar inte släppa ut sina barn längre beroende på att gängen anlitar småbarn för att bära droger, sedan när dom inte vill längre utsätts dom för dödshot/misshandel ...osv
Du kanske borde uppdatera dig själv och dina vanföreställningar om att dom barnen har en bättre uppväxtmiljö än barnen i djursholm.
Citera
2026-07-29, 21:51
Avstängd
Internet, sociala medier är problemet. Pedofiler skapas via Internet. Såväl som våldsbeakande idioter, miljöaktivister. You name it. Spridningen är enorm.

En stor jävla bomb över skiten, och en våldsam tortyr på Bill Gates!

A visst fan, Flashback är visst socialt media det med. 🙄
Citera
2026-07-29, 21:52
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/ny-studie-barns-rorelsefrihet-krymper-far-konsekvenser

Alltså får en 7-åring idag röra sig fritt utan vuxen på ett område på 0,3 hektar, vilket motsvarar en halv fotbollsplan ungefär. 1955 fick ett barn röra sig fritt på 364 stycken fotbollsplaner.

Kossor får röra sig mer fritt än 7-åringar.

Hur ställer ni er till detta? Ni som har barn, varför tillåter ni inte dom röra sig fritt?

Nog en tämligen korkad studie. De kanske skall klargöra hur man bodde för 55 år sedan. Finns många ställen som då hade stora grönområden där man idag har stor bebyggelse. Kanske är bodstäderna idag lägenhetsområden mot dåtidens små gårdar.
Kan knappast tas på något större allvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in