2026-07-28, 00:08
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
(1) Ska du diskutera källkritisk?
(2) Hellre CNN än färgad tolkning via ungturkar som du glor på. Angående uppgifter ur CNN.

(3) Börja konspirera, ditt favvoämne. Du behöver dra in CNN i El-Sayeds konspirationer som du efterapar.

(4) El-Sayed (D) said Tuesday that he “wouldn’t be surprised” if supporters of former Rep. Marjorie Taylor Greene (R-Ga.) voted for him, alluding to a growing divide within the Democratic Party.

(5) Är det judisk laser han har i åtanke som skapar oväder? 😂

(6) Själv har han än inte redovisat sina miljoner, vilket Stevens spinner på..

(1) kram!
(2) "ungturkar" är ett begrepp. Cenk, grundaren är förvisso turk (bor i USA och verkar inom D sedan mer än 25 är, TYT är USA-baserat och har inga problem med att kritisera Erdogan).
Ana Kasparian är näst mest framträdande medlem (och framröstad till snyggaste bruden inom media flera år i rad). Hon är armenier och turkarnas folkmord på armenier har avhandlats i TYT ett antal gånger.
https://www.youtube.com/watch?v=zQ41hqlV0Kk
Rod Stewart - Young Turks (Official HD Remaster)
låten handlar om att vara ung och banbrytande som begrepp, det unga paret i låten är inte alls turkar utan britter som bryter upp från småstadsliv för att söka lyckan tillsammans.
Bra låt. Rod Stewart är en utmärkt artist.
(3) redogör för CNN och deras bias du då
(4) precis som Trump-röstare röstade på Zohran Mamdani
(5) alla vet att Mossad har den tekniken sedan åtminstone 2011.
(6) Abdul har en väldigt rik fru som tillåter honom att "leva life" som lilla Al-Faji hade uttryckt saken.
Tyvärr har inte jag det, men jag försöker roa mig ändå.

Sov gott!
Citera
2026-07-28, 11:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenDilbert
(1) kram!
(2) "ungturkar" är ett begrepp. Cenk, grundaren är förvisso turk (bor i USA och verkar inom D sedan mer än 25 är, TYT är USA-baserat och har inga problem med att kritisera Erdogan).
Ana Kasparian är näst mest framträdande medlem (och framröstad till snyggaste bruden inom media flera år i rad). Hon är armenier och turkarnas folkmord på armenier har avhandlats i TYT ett antal gånger.
https://www.youtube.com/watch?v=zQ41hqlV0Kk
Rod Stewart - Young Turks (Official HD Remaster)
låten handlar om att vara ung och banbrytande som begrepp, det unga paret i låten är inte alls turkar utan britter som bryter upp från småstadsliv för att söka lyckan tillsammans.
Bra låt. Rod Stewart är en utmärkt artist.
(3) redogör för CNN och deras bias du då
(4) precis som Trump-röstare röstade på Zohran Mamdani
(5) alla vet att Mossad har den tekniken sedan åtminstone 2011.
(6) Abdul har en väldigt rik fru som tillåter honom att "leva life" som lilla Al-Faji hade uttryckt saken.
Tyvärr har inte jag det, men jag försöker roa mig ändå.

Sov gott!
Sensmoralen är. LÄS grundkällan och bilda egen uppfattning.
Du länkade till ungturkar som diskuterar uppgifter ur CNN, dvs färgade versioner. Korkat om du vill åberopa källkritisk.

Du är lättlurad angående andras åsikter, likt som via antisemitiska Candace. Det är lite YT-sjuka över dig.

Anyway. Din besatthet av AIPAC och judar har nu tagit dig till Michigan.
Good luck med egytiern du grävt fram... för att få älta AIPAC.
Senast redigerad av develi 2026-07-28 kl. 11:44.
Citera
2026-07-28, 12:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag citerade:
" El-Sayed (D) said Tuesday that he “wouldn’t be surprised” if supporters of former Rep. Marjorie Taylor Greene (R-Ga.) voted for him, alluding to a growing divide within the Democratic Party."

Du svarade:
"precis som Trump-röstare röstade på Zohran Mamdani".
Varför skulle Mamdani och El-Sayed ha en gemensam nämnare i gapiga typer likt MTG?

El-Sayed har knappast samma folklighet som Mamdani och om så vore skulle det peka mot jordskredsseger.

Progressiva ses kliva fram mer inom demokraterna, men de får jävlar i mig passa sig så de inte matar nån extremvänster likt som extremhögern utkristalliserats nu pga Trumps krig.
Sugen på att bomba Iran sen 80-talet.
Nu sitter gubben i en egen skapad rävsax.
Citera
2026-07-28, 14:32
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
(1) El-Sayed har knappast samma folklighet som Mamdani och om så vore skulle det peka mot jordskredsseger.

(2) Progressiva ses kliva fram mer inom demokraterna, men de får jävlar i mig passa sig så de inte matar nån extremvänster likt som extremhögern
...
(1) de är väldans lika tycker jag.
båda har framgångsrika fruar, som gör att de förmodligen är tämligen tillfredsställda och ger ifrån sig en framgångsrik aura.

(2) vad är du rädd för i det här sammanhanget?
personligen känner jag inte oro, bara hopp. (alltså extremvänstern är ju de coolaste.)
Citera
2026-07-28, 17:25
Medlem
develis avatar
Citat:
(1) de är väldans lika tycker jag.
båda har framgångsrika fruar, som gör att de förmodligen är tämligen tillfredsställda och ger ifrån sig en framgångsrik aura.

(2) vad är du rädd för i det här sammanhanget?
personligen känner jag inte oro, bara hopp. (alltså extremvänstern är ju de coolaste.)
1. Jag är intresserad av politik. Knappast deras kärringar - lika lite som att du vurmar över (enligt dig) snygga Candace Owens eller Ana Kasparian.

Fullständigt ovidkommande.

Men i ärlighetens namn tror jag att du inte har nån koll på vad varken Abdul eller Haley representerar, du högg som en gädda om AIPAC när du sedvanligt glodde på video som nån fjortis.

2. Rädd är ett direkt felaktigt ordval.
Jag är fundersam över om folk köper den progressiva grisen i säcken - rent allmänt som ordstäv och inte Abdul.

Jag anser nämligen att det är korkat att ränna mellan ytterligheter.
Som nån sorts rekyleffekt, om det så är en reaktion på Trumps profascistiska agenda eller hans korkade krig.

Netanyahu har skenat totalt - en i sig helt befogad jakt på islamistiska extremister/terrorister går överstyr och drabbar civilbefolkningen.

Haley Stevens kritiserar Netanyahu. Hon är helt rätt ute imo.
Noll fred i sikte, att attacker mot judar riskerar öka.

Ang sistnämnda hjälper konspiratoriska rikspuckon till att vattna manegen.

Parallellt så bombar Trump sönder Iran och står kvar på ruta A.
Han göder också den extremistiska islamistiska grogrunden.

Båda lutar sig mot ytterligheter, religiöst och politiskt, så de trivs garanterat ihop.
Citat:
extremvänstern är ju de coolaste.
Det finns noll coolhet i extremer, om det så är ideologiskt, religiöst eller rent politiskt.
Citera
2026-07-28, 18:29
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:

Men i ärlighetens namn tror jag att du inte har nån koll på vad varken Abdul eller Haley representerar, du högg som en gädda om AIPAC ...
(*)
...

Jag anser nämligen att det är korkat att ränna mellan ytterligheter.
(**)

Haley Stevens kritiserar Netanyahu. Hon är helt rätt ute imo.
(***)

Det finns noll coolhet i extremer, om det så är ideologiskt, religiöst eller rent politiskt.(**)

(*)
AIPAC vill ha tillbaka minst ett värde av 60$miljoner av Haleys politik.
För det har de stoppat in.

(**)
it takes a fool to remain sane

(***)
hon tar samtidigt pengar från Netanyahu.
lite schizofrent om du frågar mig
Citera
2026-07-28, 19:27
Medlem
develis avatar
Citat:
(*)
AIPAC vill ha tillbaka minst ett värde av 60$miljoner av Haleys politik.
För det har de stoppat in.

(**)
it takes a fool to remain sane

(***)
hon tar samtidigt pengar från Netanyahu.
lite schizofrent om du frågar mig
Hon tar inte pengar från Netanyahu. Lika lite som att hon skulle ta pengar från Hitler som du också påstått.

Hon har inga indikationer på att vara en Israelhök heller, likt de kristna stollarna runt Trump som letar efter tecken på profetior i kriget.

El-Sayed försöker göra AIPAC till ett politisk slagträ.
Frågan är mer om han öht kan släppa sin propalestiska agenda och fokusera på det han ska, dvs Michigan?

Under hela sin kampanj har han duckat och undvikit att svara direkt om Israels rätt att existera som en judisk stat.

För Hamas betyder det ett "Palestina" som är en islamisk stat.

Säg mig vem du umgås med så ska....

El-Sayed har streamaren Hasan Piker vid sin sida på kampanjmöten.
Som uttryckte följande på sin podd i april:

"Jag är en väljare av det mindre onda, och därför skulle jag rösta på Hamas framför Israel varje gång."

Tidigare har han sagt att ”Amerika förtjänade 9/11”.

Dina ungturkar och Piker samt Owens delar en gemensam grund.
Owens fick inte inresetillstånd till Australien.
Piker och Cenk Ugur, grundare för Young Turks, kom inte in i UK (godkändes inte för ETA).

Så jag repeterar:

Fanatiker och extremism är lika illa vart de än befinner sig på ett spektrum vänster eller höger.

Oavsett om du tycker "alltså extremvänstern är ju de coolaste."

Så har du nån koll på E-Sayeds politik förutom hans rika kärring - eller är det ännu ett taffligt försök från ditt håll att diskutera filtrerade åsikter som går genom Candace eller andra avarter?

På tal om proryska Owens och MÖ-frågan ska det bli intressant att veta om Ryssland hjälpt Iran att attackera amerikanska mål i Mellanöstern.
Citera
2026-07-29, 17:30
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Jag skrev - en gemensam nämnare och det är antisemitism.
Du menar såklart antizionism. Men för zionisterna är ju det detsamma som antisemitism.
Citera
2026-07-29, 17:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
Du menar såklart antizionism. Men för zionisterna är ju det detsamma som antisemitism.
Jag menar exakt det jag skriver.

Den antisemitism som finns i överflöd angående politiska ytterligheter om det så är extremvänstern eller extremhögern.

Att judar beskylls i generella termer, beskrivs i stereotyper och att hotet mot judar har ökat - varav att det politiska läget har lett till mer hatbrott.

Att det är ett problem.

Att sen weirdos vill tona ner begreppet antisemitism och klä det i andra termer för att legalisera kritiken är lika ökänt.
Citera
2026-07-29, 18:21
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
Att judar beskylls i generella termer, beskrivs i stereotyper och att hotet mot judar har ökat - varav att det politiska läget har lett till mer hatbrott.

Att det är ett problem.

Att sen weirdos vill tona ner begreppet antisemitism och klä det i andra termer för att legalisera kritiken är lika ökänt.
snabb fråga: är det antisemitism att tycka att Israel inte har rätt att existera?
Citera
2026-07-29, 18:36
Medlem
develis avatar
Citat:
snabb fråga: är det antisemitism att tycka att Israel inte har rätt att existera?
Snabb fråga?

Jag har stående kommentarer till dig som väntar.

El-Sayed har streamaren Hasan Piker vid sin sida på kampanjmöten.
Som uttryckte följande på sin podd i april:

"Jag är en väljare av det mindre onda, och därför skulle jag rösta på Hamas framför Israel varje gång."

Har du problem med denna kommentar, gubben i lådan?

Under hela sin kampanj har El-Sayed duckat och undvikit att svara direkt om Israels rätt att existera som en judisk stat.

För Hamas betyder det ett "Palestina" som är en islamisk stat.
Citera
2026-07-29, 20:27
Medlem
KaptenDilberts avatar
Citat:
(1) Snabb fråga?

(2) Jag har stående kommentarer till dig som väntar.

(1) du har inget snabbt svar, märker jag.
frågan var "är det antisemitism att inte godkänna Israels rätt att existera?"
du behöver inte svara ett enkelt ja eller nej,
men max två meningar räcker som utläggning tack

(2) vilken?

mera godis:
Abdul har lugna möten med ett hopsamlat gäng obestämda allmänt vilsna väljare
en del är demokrater, men inte alla, många har röstat både (D) och (R) genom åren
efteråt vill alla rösta på honom
https://www.youtube.com/watch?v=D6ag12rrs-s
///More Perfect Union/// 20min34sek
$60 Million Was Spent Trying To Defeat This Candidate. We Investigated Why.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in