2026-07-29, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Det var inte det jag skrev, jag skrev att du dömer och förnedrar. Men jag älskar dig ändå.

Nej, det var det jag skrev. Det kan men enkelt avgöra för att inlägget gjordes av mig och inte dig. Det kan omöjligen vara du som skrev det.
Frågan är varför jag ska bemöta trams med seriösa svar.. Om du nu vore intresserad av en diskussion så hade jag bemött det respektfullt.
Men nu är du ju inte intresserad utav det eller hur. Så det är väldigt märkligt att du begär att bli respekterad när du själv är respektlös från start..
Citera
2026-07-29, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Vad exakt är det som är sant, är en bättre fråga. Vi kan börja med att Gud skapade världen på sex dagar. Vilka belägg finns för det?
Det självklara är ju att det inte handlar om jorddagar……eftersom, jorden håller på att skapas och justeras.
Så varför just 6 tidsrymder? Där får man tänka djupare kring siffran 6
Citera
2026-07-29, 16:04
Medlem
Citat:
Alltså är den delen i bibeln inte sann alltså. Du säger själv att det inte stämmer. Alltså är allt i bibeln inte sant.
Vetenskapen delar också in skapelsen(universum) i tidsperioder, det nrukar skifta mella 7-ca 9 perioder.
Men alla diagram är eniga om tidspersperioderma är olika långa, allt från bråkdel av sekund till billioner år. Och eftersom Bibeln är baserad på vetenskap menas de 6 dagarna av skapelsen likt vad moderna vetenskapen menar om tidsperioder.

Tack vetenskapen att ni sätter ateisterna på plats - Tack ! 🤩 🙏
Citera
2026-07-29, 16:05
Medlem
Citat:
Alltså är den delen i bibeln inte sann alltså. Du säger själv att det inte stämmer. Alltså är allt i bibeln inte sant.
Vetenskapen delar också in skapelsen(universum) i tidsperioder, det nrukar skifta mella 7-ca 9 perioder.
Men alla diagram är eniga om tidspersperioderma är olika långa, allt från bråkdel av sekund till billioner år. Och eftersom Bibeln är baserad på vetenskap menas de 6 dagarna av skapelsen likt vad moderna vetenskapen menar om tidsperioder.

Tack moderna vetenskapen att ni också sätter ateisterna på plats - Tack ! 🤩 🙏

https://cn.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=ahyfWEqo&id=8F711D81B515 FE24B4C196A8CA1BAF2AFBFC3A11&thid=OIP.ahyfWEqo6noE uO89iUeprAHaGo&mediaurl=https%3A%2F%2Fts1.tc.mm.bi ng.net%2Fth%2Fid%2FR-C.6a1c9f584aa8ea7a04b8ef3d8947a9ac%3Frik%3DE Tr8%252byqvG8qolg%26riu%3Dhttp%253a%252f%252fwww.i nfohow.org%252fwp-content%252fuploads%252f2012%252 f11%252fThe-Big-Bang-Timeline.jpg%26ehk%3DjARSYNSAUQnWgWgOpdTgmQTdCWckp Fnfhr1QhoLxFxA%253d%26risl%3D %26pid%3DImgRaw%26r%3D0&exph=650&expw=725&q=big+ba ng+sequence&form=IRPRST&ck=E9CE3520402CC11C522818E 7357F10B6&selectedindex=30&itb=0&vt=4&sim=11
Senast redigerad av Kirev 2026-07-29 kl. 16:16.
Citera
2026-07-29, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Jag vet inte riktigt hur du kunde missa att jag skrev att du får specificera dig.

Behöver jag specificera ”faktafel”?

Det är när något utger sig för att var en sanning, troligen inte har hänt.

Typ, Jesus dog och återuppstod.
Det är ETT exempel på det, men det finns massor att välja på.
Citera
2026-07-29, 16:45
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Nej, det var det jag skrev. Det kan men enkelt avgöra för att inlägget gjordes av mig och inte dig. Det kan omöjligen vara du som skrev det.
Frågan är varför jag ska bemöta trams med seriösa svar.. Om du nu vore intresserad av en diskussion så hade jag bemött det respektfullt.
Men nu är du ju inte intresserad utav det eller hur. Så det är väldigt märkligt att du begär att bli respekterad när du själv är respektlös från start..

Nu ljuger du också, du hoppade in och kapade en diskussion jag och en annan användare hade med ett svar som var misstänkt komponerat av en AI. Sen när jag skrev att allt det där egentligen bekräftade min bild började du med kränkningar.

Jag är inte intresserad av att tjafsa med dig, jag är trygg i min tro.
Citera
2026-07-29, 16:51
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne

Du "tror" att det aldrig hade hänt, du vet inte, det kunde ju har hänt något annat men då säger du likadant jag tror inte att det gick till så, fast du själv aldrig var där, du såg aldrig med egna ögon Jesu korsfästelse och uppståndelse och fast du har vittnen i bibeln som såg allt så tror du annat, du vet inte.
Citera
2026-07-29, 17:53
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Det självklara är ju att det inte handlar om jorddagar……eftersom, jorden håller på att skapas och justeras.
Så varför just 6 tidsrymder? Där får man tänka djupare kring siffran 6
Det står faktiskt dagar. Har du inte läst Bibeln, som är den bok det faktiskt handlar om.
Citera
2026-07-29, 18:08
Medlem
oyegies avatar
Citat:
Det står faktiskt dagar. Har du inte läst Bibeln, som är den bok det faktiskt handlar om.
Jorden skapades på fler miljoner miljarder år tror du det skull få plats i en bok?
Du tolkar den bokstavligt som ren faktabok.
Våra veckor är baserade på de sex dagar eller perioder som Gud skapade världen, det är ingen slump eller hittepå.
Citera
2026-07-29, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Nu ljuger du också, du hoppade in och kapade en diskussion jag och en annan användare hade med ett svar som var misstänkt komponerat av en AI. Sen när jag skrev att allt det där egentligen bekräftade min bild började du med kränkningar.

Jag är inte intresserad av att tjafsa med dig, jag är trygg i min tro.

Diskussion är öppen för alla.
Hade du varit trygg så hade du vågat bemöta.
Citera
2026-07-29, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne

Bibeln är stor. Så ja, du behöver specificera dig annars kan jag inte bemöta dina argument.
Återuppståndelsen är ett dåligt exempel för det är där tro kommer in.
Citera
2026-07-29, 18:38
Medlem
Citat:
Bibeln är stor. Så ja, du behöver specificera dig annars kan jag inte bemöta dina argument.
Återuppståndelsen är ett dåligt exempel för det är där tro kommer in.

Tro är ju inte fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in