2026-07-29, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/planen-efter-misslyckade--dejten-morda-henne/

Någon som vet något mer?

Han åtalas i alla fall vid Stockholms tingsrätt för förberedelse till mord.

Låter som att han verkligen inte kunde ta ett nej.
Citera
2026-07-29, 09:18
Medlem
Fantens avatar
Det skulle så klart kunna vara en kränkt blatte, men blattebrott brukar vara mer kaosiga. Jag lutar helt klart åt svensk incel som gillar Tate.
Citera
2026-07-29, 09:19
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Detta reagerar jag på.
En lycksökare? Eller en tjej från en annan kultur där pengar är viktigt?
Det låter som en autistisk ekonom som dejtat en man med borderline.
Citat:
Men tjejen berättar i förhör att hon avvisade honom, swishade halva restaurangnotan och sedan blockerade honom.
Citera
2026-07-29, 09:23
Medlem
Målnr? namn?
Citera
2026-07-29, 09:32
Medlem
Livsfarligt att dejta verkar det som 😳

Nä jag vet inget mer.
Citera
2026-07-29, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Vad är din källa till att invandrare inte har självmordstankar? Eller grundar det sig bara i hat och försökt mot svenskar, sk incels och aspergerpojkar, här i tråden, från hjärndöda impotenta gubbar som spelar allan?

Läkaren här visar i motsats till dig dvs med siffror och resonemang hur invandrare är kraftigt överrepresenterade bland självmord, gäller även polacker, danskar och tyskar:

https://lakartidningen.se/vetenskap/sjalvmord-bland-invandrare-okar/

Det här fallet för tråden däremot luktar HEDER, vilket inte är något européer sysslar med däremot ökenkulturer.

Nej det luktar självömkan lång väg, och som jag skrev tror jag inte det hade blivit något självmord. Dem tankarna hade försvunnit så fort kvinnan hade blivit mördad garanterat.
Sen verkar han ha blivit angiven av sin bekanta som han hörde sig om efter vapen. Ingen bruscha-mentalitet där direkt.

Tror du på allvar att svenskar inte skulle vara kapabla till något sådant?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-07-29 kl. 09:59.
Citera
2026-07-29, 09:38
Medlem
Citat:
Detta reagerar jag på.

Jag tolkade det som att han inte frågade något tillbaka och bara ville prata pengar.
Citera
2026-07-29, 09:53
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Detta reagerar jag på.
Jag uppfattar det som att tjejen ställer frågorna och att killen svarar om pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jag tolkade det som att han inte frågade något tillbaka och bara ville prata pengar.
Så uppfattar jag det också, min slutsats är därför att det inte handlar om någon "ursvensk kille" utan någon som tycker guld och bling-bling är viktigt.
Att han inte klarar att ta ett nej förstärker min slutsats.
Citera
2026-07-29, 09:55
Medlem
67arigGubbes avatar
17 åring som ville mörda 15 årig tjej enligt aftonbladet

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1484029

En 17-årig pojke i Upplands Väsby åtalas för förberedelse till mord på en 15-årig flicka, rapporterar nyhetsbyrån Siren.
Citera
2026-07-29, 10:01
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Doesson
Livsfarligt att dejta verkar det som 😳

Nä jag vet inget mer.

Nej det är inte livsfarligt att dejta. Men känner du att något är fel eller du får obehagliga vibbar så går du till andra och skippar henne.

Jag sj om jag fick nobben efter första dejten så skulle jag inte döda utan ta det som det är, det finns andra som man klickar med!
Citera
2026-07-29, 10:02
Medlem
Livstid ska han ha
Citera
2026-07-29, 10:02
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Så uppfattar jag det också, min slutsats är därför att det inte handlar om någon "ursvensk kille" utan någon som tycker guld och bling-bling är viktigt.
Att han inte klarar att ta ett nej förstärker min slutsats.
Fast om du tar och tittar i vårt eget RoS-forum så hittar du många svenska grabbar som inte förstår att dom inte får nån tjej - dom tjänar ju bra med pengar och alla vet ju att alla kvinnor är guldgrävande horor så varför kommer ingen och gräver efter deras guld.

Hade det varit en blatte så hade snacket troligen handlat mer om vad man kunde göra med pengarna, vilka feta guldkedjor han hade och så vidare snarare 'om pengar'.

Att det finns incels/incel adjacents som vill döda kvinnor som nobbar dom är heller inte det minsta okänt.

Jag säger inte att det inte är en blatte, jag säger bara att jag tror att om det hade varit det så hade det låtit annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in