2026-07-29, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Tror mer på en svensk kille, kanske med en AST-diagnos?

Tror också det är en svensk. Invandrare brukar inte gå i självmordstankar. Något självmord tror jag dock inte det hade blivit i vilket fall då de brukar nöja sig med att döda dem de är arga på.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-07-29 kl. 04:23.
Citera
2026-07-29, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghsw1
Lite mer exotisk kultur? Det är ju vanligt i skitländerna att kasta syra i ansiktet på kvinnor när de säger nej. Såg en video häromdagen där en kille och hans kompis brandbombade en tjejs bostad som hade sagt till nej till dejt.

Det här låter helt klart som "heder" och att han blivit "kränkt". Inte en chans att han hunnit bli förälskad och inte kunde leva utan henne efter en ytlig träff haha. Tror därför inte att det är en svensk. Visst självmordsplanen kanske hintar om det, men kanske han bara är tillräckligt intelligent för att förstå konsekvenserna av detta och hellre föredrar döden "med hedern i behåll" än att sitta i ett sunkigt fängelse i en stor del av sitt liv.
Senast redigerad av Patch1 2026-07-29 kl. 05:31.
Citera
2026-07-29, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColonelBurton
Detta låter mer som incel än hedersbabbe faktiskt. Hur han förde sig på dejten är en sån grej en 18 åring idag kan ha fått lära sig från Andrew Tate och hans gelikar. Hans tilltänkta modus operandi att smyga sig in på natten för att mörda henne och sedan ta sitt liv ger mig också incel vibes.

Jag har sagt det förr och säger det igen. Gen Z är totalt från vettet.

Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Tror också det är en svensk. Invandrare brukar inte gå i självmordstankar. Något självmord tror jag dock inte det hade blivit i vilket fall då de brukar nöja sig med att döda dem de är arga på.
Tror som du. Åtminstone inte en utomeurope.
Citera
2026-07-29, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
Det låter verkligen som dina egna tankar det där. Så funkar det inte.

Det är inte mina tankar men jag känner igen typen av människa inriktad mentalt på analytiska hårklyverier och 100% socialt oflexibel.

Han tror att alla kvinnor är horor och inte kommer vilja ha honom. Kvinnor vill inte ha honom för han är så jävla konstig och onormal att umgås med. Det bevisar hans egen tes om att alla kvinnor är korrumperade och dåliga. Så då ska han hämnas på dem.
Senast redigerad av larsjohansson 2026-07-29 kl. 06:03.
Citera
2026-07-29, 06:25
Medlem
GertBennys avatar
Låter som en känslosam och feminiserad svensk Incelpojke. Att vilja ta livet av sig vid minsta motgång låter "svenskt". En babbe hade skrivit något om att han skulle spränga hela tjejens familj i bitar eller knulla hennes mamma eller liknade. Att dela på notan låter med som något väldigt svenskt och "jämställt".
Citera
2026-07-29, 06:36
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/planen-efter-misslyckade--dejten-morda-henne/

Någon som vet något mer?

Han åtalas i alla fall vid Stockholms tingsrätt för förberedelse till mord.
Kul att dejta nej men låter ju givetvis helt sinnessjukt. Synd om tjejen men förberedelse till mord känns lite väl? Men ja varför inte, han verkar ju inte stabil alls så kanske lika bra att han sitter i 10 år.
Citera
2026-07-29, 06:58
Medlem
Saknas kontext här. .

För allt vi vet så här långt så kan han ju lika gärna ha suttit med ett grabbgäng på krogen och fått frågan hur det gick med den där dejten varpå han ironiskt svarat i stil med att han var hjärtekrossad och ville göra en slags Elliott Rodgers. Det senare är något många män hade kunnat finna på att säga för skoj och sen finns det gott om humorlösa jävel med som plötsligt blir huvudvittne i en rättegång om mordförsök.
Citera
2026-07-29, 08:27
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Saknas kontext här. .

För allt vi vet så här långt så kan han ju lika gärna ha suttit med ett grabbgäng på krogen och fått frågan hur det gick med den där dejten varpå han ironiskt svarat i stil med att han var hjärtekrossad och ville göra en slags Elliott Rodgers. Det senare är något många män hade kunnat finna på att säga för skoj och sen finns det gott om humorlösa jävel med som plötsligt blir huvudvittne i en rättegång om mordförsök.

Nej, normala män skämtar inte om att de ska mörda en kvinna för att hon tackat nej till en till dejt. Möjligen vissa spån inom flashbacks ”manosfär” kanske…
Citera
2026-07-29, 08:28
Medlem
AlanGarners avatar
Vaddå ska en muslim babbe smyga sig in på natten, mörda henne och sen ta livet av sig? Börja fråga runt vitt och brett om ett vapen och berätta sina planer?

Nej det här är en tvättäkta svensk autist/incel som är socialt handikappad och sexuellt frustrerad och som lyssnat på Andrew Tate.

Citat:
Ursprungligen postat av Fatiguewar
Den sticker inte alls det ut. Det är alltid islam.

Sådana som du som försöker mörka verkligheten.
Citera
2026-07-29, 08:29
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yungvidziboi
Jag är mest förvånad att personen överhuvudtaget fick till dejten, helt omöjligt i dagens dejtingvärld

Kommer inte bli lättare när vissa män börjar planera mord när de får ett nej till fortsatt dejt 😬
Citera
2026-07-29, 09:05
Avslutad
Gen z aktiviteter. Dom är helt uppslukade i Tiktok och får för sig att man ska vara "sigma" och massa andra påhittade identiteter istället för att ta allt med ro och vara sig själva. Tragisk, destruktiv & degenererad generation.
Citera
2026-07-29, 09:11
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Hon säger i förhör att dejten var som en intervju, med henne som frågeställare, och att svaren främst handlade om mannens pengar.
Detta reagerar jag på.
En lycksökare? Eller en tjej från en annan kultur där pengar är viktigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in