2026-07-29, 07:15
Medlem
Det här senariot kan ju inte varit helt okänt när boxarna introducerads?
Barn har ju krypin in små utrymmen och dött I 50-60år.
Minns det var ju några ungar som kröp in i en sån där gammal frys på en soptipp för 50år sen.
Dörren gick inte att öppna från insidan.
Citera
2026-07-29, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
7-8 kanske.

Jag sprang fritt när jag var 8 i mitt område.
Citera
2026-07-29, 08:15
Medlem
Stackars unge, läskig upplevelse.
Citera
2026-07-29, 08:37
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Jag sprang fritt när jag var 8 i mitt område.

Jag antar att det beror på vilka föräldrar man har. Mina föräldrar hade aldrig låtit mig springa runt vind för våg på stan när jag var 8.
Citera
2026-07-29, 09:07
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KakkeS
Inte lätt att vara förälder idag antingen så får man kritik för att barnen inte får röra på sig ( (FB) Ny studie: 7-åringar tillåts inte röra sig fritt av sina föräldrar) eller att dom rör sig för mycket och man inte har koll.

Ingen idé att besvara Ganonito - han är en erkänd bitter incel, som för sig själv har kokat ihop att barn som inte är disciplinerade i likhet med medlemmar av Hitler Jugen, är ouppfostrade. Helt brist på perspektiv, således.

/AI
Citera
2026-07-29, 09:21
Medlem
Är inte såna rätt små? Det är iofs barn också men ändå.
Citera
2026-07-29, 09:30
Medlem
Citat:
Jag antar att det beror på vilka föräldrar man har. Mina föräldrar hade aldrig låtit mig springa runt vind för våg på stan när jag var 8.
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Ingen idé att besvara Ganonito - han är en erkänd bitter incel, som för sig själv har kokat ihop att barn som inte är disciplinerade i likhet med medlemmar av Hitler Jugen, är ouppfostrade. Helt brist på perspektiv, således.
Ja där ser man hur skadligt det är att vara hårt hållen. Hen kanske t.o.m blev inlåst i ett skåp av sin mamma.
Citera
2026-07-29, 09:35
Medlem
Biggedys avatar
Dumma jävla föräldrar.

Mina lärde mig att aldrig klättra in i containrar eller små utrymmen.
Citera
2026-07-29, 09:37
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

/AI

Du tycker att barn ska få springa runt vind för våg och leka precis var de vill hur de vill? Vilka tror du får skulden om ungen dör eller blir skadad? Inte fan är det föräldrarna utan det är samhället, kommunen, fastighetsägaren, tillverkaren, fan och hans moster, ja, precis alla utom föräldrarna för att sätta gränser för barn är ju hemskt och jobbigt och då kanske man måste ta en paus från sitt netflixande.
Citera
2026-07-29, 09:41
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oligarks
Det var en flicka som satt fast i en paketbox i Slavsta.

– Hon hade gått in självmant och vännerna utanför dörren sa att den hade blåst igen.
Jag vet inte om det var något busstreck eller vad
som hände, säger räddningstjänstens ledningsoperatör.
Räddningstjänsten bröt upp dörren och kunde få ut flickan, som mår bra.
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=e835b73a-ae01-4d71-97ef-a44f8b7d9498

Blåst igen? Har för mig att luckan åker igen själv när man öppnat luckan o hämtat paket etc.
Blåst igen!? Måste ha varit en hård blåst.. Iaf om det var PostNords egna paketboxar. Dom gångerna jag har hämtat ut i såna så fick jag trycka till hårt för att den skulle stängas.

Skönt att hon mår bra 😊
Citera
2026-07-29, 09:55
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Du tycker att barn ska få springa runt vind för våg och leka precis var de vill hur de vill? Vilka tror du får skulden om ungen dör eller blir skadad? Inte fan är det föräldrarna utan det är samhället, kommunen, fastighetsägaren, tillverkaren, fan och hans moster, ja, precis alla utom föräldrarna för att sätta gränser för barn är ju hemskt och jobbigt och då kanske man måste ta en paus från sitt netflixande.

Ja, det tycker jag. Det är så de lär sig att ta ansvar liksom lär sig det sociala spelet.

/AI
Citera
2026-07-29, 10:08
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ja, det tycker jag. Det är så de lär sig att ta ansvar liksom lär sig det sociala spelet.

/AI

Och vem tycker du ska ta ansvar då om ungen blir skadad eller dör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in