2026-07-28, 22:21
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oligarks
Kul när luckan stängs igen automatiskt med ett klick, ungen kanske med huvudet först, går inte att vända sig inne i boxen heller, panikkänsla typ. (Tur i oturen att det slutade väl)

Ungen lär nog inte krypa in igen i paketbox.

Tänk om det var en sån där situation som med Emil!

"din förgrömmade unge - där kan du sitta tills du får lite hyfs i dig - din mor kommer kanske å hämtar dig senare!!!"

Folk som undrar ang paketboxarnas storlek - t om i min jävla byhåla nära Grisasvinabyn så finns det faktiskt ganska stora sådana där ett barn lätt kan få plats. Å det är som sagt inte sällan man ser att folk glömmer att stänga en lucka här å där.
Citera
2026-07-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Dagens föräldrar har inte koll på sina ungar utan låter dem springa vind för våg. Såg två ungar när jag var på Saluhallen innan idag som lekte och satt i rulltrappan. Ingen förälder i närheten så långt ögat kunde nå.

Vilken ålder pratar du om nu?

Så vitt jag vet var det mer yngre barn som rände själva förr än nu
Citera
2026-07-28, 22:36
Medlem
Tranquility Bass avatar
Enklare är att inse att vi inte kan linda in alla barn i bubbelplast och hålla de i koppel.
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vi får övergå till att bara ha en hylla med ett nummer på. Ungefär som på ett företag eller hotell. Alla kan väl skilja på mitt och ditt?
Citera
2026-07-28, 22:41
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Vilken ålder pratar du om nu?

Så vitt jag vet var det mer yngre barn som rände själva förr än nu

7-8 kanske.
Citera
2026-07-29, 00:21
Medlem
Citat:
Dagens föräldrar har inte koll på sina ungar utan låter dem springa vind för våg. Såg två ungar när jag var på Saluhallen innan idag som lekte och satt i rulltrappan. Ingen förälder i närheten så långt ögat kunde nå.

Lite nyfiken på när du är född.

Jag är född i mitten av 80-talet och jag, liksom alla jag kände löpte relativt fritt.

Bodde i en mindre stad då, men med lite direktiv om göra/inte göra så var det ut ur huset med sig.

Tycker snarare ungar idag har helikopterbevakning dygnet runt. Skapar inte personer som kan fatta egna beslut och ett jävla helvete för föräldrarna som måste övervaka ungarna hela tiden.
Citera
2026-07-29, 00:50
Medlem
Citat:

Nej här har du helt fel.
Stora problemet numera är att barnen hålls alldeles för hårt.
Citera
2026-07-29, 01:13
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svammelprofeten
Nej här har du helt fel.
Stora problemet numera är att barnen hålls alldeles för hårt.

Verkligen inte.
Citera
2026-07-29, 01:13
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Lite nyfiken på när du är född.

Jag är född i mitten av 80-talet och jag, liksom alla jag kände löpte relativt fritt.

Bodde i en mindre stad då, men med lite direktiv om göra/inte göra så var det ut ur huset med sig.

Tycker snarare ungar idag har helikopterbevakning dygnet runt. Skapar inte personer som kan fatta egna beslut och ett jävla helvete för föräldrarna som måste övervaka ungarna hela tiden.

Är född på slutet av 80-talet. Hur det nu är relevant.
Citera
2026-07-29, 04:04
Medlem
oligarkss avatar
Det var en flicka som satt fast i en paketbox i Slavsta.

– Hon hade gått in självmant och vännerna utanför dörren sa att den hade blåst igen.
Jag vet inte om det var något busstreck eller vad
som hände, säger räddningstjänstens ledningsoperatör.
Räddningstjänsten bröt upp dörren och kunde få ut flickan, som mår bra.
https://www.expressen.se/nyheter/expressen-direkt/?post=e835b73a-ae01-4d71-97ef-a44f8b7d9498

Blåst igen? Har för mig att luckan åker igen själv när man öppnat luckan o hämtat paket etc.
Citera
2026-07-29, 05:18
Avstängd
Var det inte en uppmärksamhetstörstande tonårstjej och vännerna stod och filmade? Det här borde föräldrarna få betala för sådana här utryckningar. Inte riktigt klokt
Citera
2026-07-29, 06:06
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oligarks
Kunde slutat illa, rätt lufttäta boxar.

Nej, det är plåtskåp som är allt annat än lufttäta. Liknande skåp som elever har högstadiet.
Citera
2026-07-29, 06:08
Medlem
Citat:

Inte lätt att vara förälder idag antingen så får man kritik för att barnen inte får röra på sig ( (FB) Ny studie: 7-åringar tillåts inte röra sig fritt av sina föräldrar) eller att dom rör sig för mycket och man inte har koll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in