2026-03-31, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Dags att deklarera. En vän sa: Ha allt på Revolut, så slipper du en krona i skatt! Funkar det?

Du får vara mer specifikt vad det är för skatt du menar. Du slipper ju inte inkomst av tjänst bara för att du sätter in lönen hos Revolut...
Citera
2026-04-06, 19:23
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Dags att deklarera. En vän sa: Ha allt på Revolut, så slipper du en krona i skatt! Funkar det?

Ingen arbetsgivare kommer att betala dig lön utan att dra av skatt först, oavsett vilken bank du har.
Om du fakturerar som företagare, kan du undvika att betala skatt tills du blir påkommen.
Då kan du räkna med stora skulder och avgifter, näringsförbud och potentiellt fängelse.
Det har väldigt lite med Revolut att göra.
Citera
2026-05-11, 03:34
Medlem
Går det att använda Revolut för alla vardagliga transaktioner, dvs. betala hyran, göra godtyckliga internetköp osv. (och därmed ersätta gammelbankerna)? Någon som har erfarenhet kring detta?

Jag är egenföretagare så löneutbetalningar är inget problem.
Citera
2026-07-25, 07:16
Medlem
Revolut Business, nån som har erfarenhet? Är det mindre problem med överföringar(betalning av fakturor) från svenska banker när det är företagskonto?
Citera
2026-07-28, 16:50
Medlem
bithaxs avatar
Tycker det suger.
Det går bara att stoppa in pengar med kreditkort (räknas som uttag) eller internationell banköveföring.
Båda dessa har en avgift hos Swedbank/Entercard.
Debitkort och swish går inte att använda. I alla fall inte på Swedbank. Paypal går inte att använda osv.

Sedan om något går fel. Revolut är mycket krångligare att göra dispyter med jämfört med ett vanligt kreditkort. De kräver mycket fler bevis, och processen involverar massaor av automatiska dialoger som verkar vara gjorda för köp på nätet, och ai mm. Jag har aldrig blivit nekad en dispyt med entercard, men nu har jag en med revolut. Uppenbarligen kan det ta upp till 30 dagar med visa eller 45 med mastercard.

Om det gick att betala in pengar med bankgiro eller swish hade det varit ok, men som det är nu betalar man extra avgift bara för att använda revolut. Och vad är då vitsen med det? Tanken var väl att undvika avgifter i terminaler och dylikt utomlands? Nu blir det massa avgifter ändå.
Senast redigerad av bithax 2026-07-28 kl. 16:53.
Citera
2026-07-28, 19:22
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Om det gick att betala in pengar med bankgiro eller swish hade det varit ok, men som det är nu betalar man extra avgift bara för att använda revolut.
Jag har kört med detta fria alternativ i många år (FB) Betal- och växlingstjänsten Revolut - Erfarenheter?
Tänk på att inte bara använda till insättningar.
Citera
2026-07-28, 20:58
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Jag har kört med detta fria alternativ i många år (FB) Betal- och växlingstjänsten Revolut - Erfarenheter?
Tänk på att inte bara använda till insättningar.

Bra tips!
Citera
2026-07-28, 22:00
Medlem
Citat:
Debitkort och swish går inte att använda. I alla fall inte på Swedbank. Paypal går inte att använda osv.

Skumt, använder mitt debetkort från LF Bank att sätta in (använder Revolut främst för reseutgifter och enstaka utlandsöverföringar LF Bank har en helt sjuk policy för sådana)
Citera
2026-07-29, 05:08
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Skumt, använder mitt debetkort från LF Bank att sätta in (använder Revolut främst för reseutgifter och enstaka utlandsöverföringar LF Bank har en helt sjuk policy för sådana)

När man försöker använda Swedbanks debit kort så får man ett felmeddelande i resolut. Antar att dom har blockat revolut.
Citera
2026-07-29, 09:04
Medlem
Citat:
När man försöker använda Swedbanks debit kort så får man ett felmeddelande i resolut. Antar att dom har blockat revolut.

Ja, undrar varför LF Bank tillåter det när de är så nojiga i övrigt. Att man måste ansöka om att få göra utlandsbetalningar och visa att man har ett återkommande behov, vad fan är det?
Men ja, skulle de börja blocka så får jag titta på någon annan huvudbank.
Citera
2026-07-29, 09:20
Medlem
Mohaves avatar
Bara att tack emot för dessa rev. points. Var i helgen i Madrid. Resa och hotell betalt av Revolut.
Citera
2026-07-29, 14:35
Medlem
bithaxs avatar
Asså revoluts bestridande process är helt värdelös. Man bollas runt mellan AI bottar och indier, och sen blev det nekat tillslut. Detta trots att jag har:
1. Kontaktat handlaren och fått kopia på kvitto samt bildbevis på att betalningen inte gick igenom i deras kortterminal
2. Har en utskrift från maskinen där det står ”transaction not found”
3. Laddat upp allt detta till revolut och förklarat hundra gånger men de fattar inte och eftersöker mer bevis.

Har aldrig haft problem med entercard.

Jag börjar tänka att problemet är inte hos handlaren eller hos deras kortbolag (som jag också ringt). Problemet är hos revolut som fått tillbaka dessa pengar men vägrar fixa så att de kommer tillbaka till mig.

Mitt tips är ju då att aldrig använda revolut till några stora summor, och absolut inte till att boka resor, hotell eller liknande transaktioner där man kan behöva få tillbaka pengarna.
Senast redigerad av bithax 2026-07-29 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in