2026-08-01, 17:46
Medlem
Är det lagligt att handla krypto via en extern sida och sedan betala säljaren mellan konton i revolut?
Citera
2026-08-12, 00:53
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuevoEstocolmo
Är det lagligt att handla krypto via en extern sida och sedan betala säljaren mellan konton i revolut?

Ja varför inte?
Citera
2026-08-14, 05:53
Medlem
singelmannens avatar
Låt mig få recensera Revolut. Använder det dagligen. Men lita på Revolut gör jag inte. Spärrar alla mina kort hela tiden. Öppnar dom endast när jag ska använda att köpa något. Så många som försöker sno pengar från mitt konto genom att använda Amazon och andra online shoppar. Vet inte hur dom får tag på mitt kortnummer. Byter kort men ändå en kort tid efter så börjas det igen. Tror det är någon på Revolut som snor kortnummer. Så fort jag får in stora belopp så börjas det igen. Kan inte ha korten öppna utan spärrar alla. Har precis fått ett kryptokort. Köpte Bitcoins för att ansluta kortet med ett köp. Köpte ett relativt litet belopp. Dom tog 15 kronor för detta. När man tittar på resterande Bitcoins som är kvar där så händer inget. Varken går ner eller upp på flera dagar fast Bitcoins rör på sig rejält.
Citera
2026-08-14, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singelmannen
Låt mig få recensera Revolut. Använder det dagligen. Men lita på Revolut gör jag inte. Spärrar alla mina kort hela tiden. Öppnar dom endast när jag ska använda att köpa något. Så många som försöker sno pengar från mitt konto genom att använda Amazon och andra online shoppar. Vet inte hur dom får tag på mitt kortnummer. Byter kort men ändå en kort tid efter så börjas det igen. Tror det är någon på Revolut som snor kortnummer. Så fort jag får in stora belopp så börjas det igen. Kan inte ha korten öppna utan spärrar alla. Har precis fått ett kryptokort. Köpte Bitcoins för att ansluta kortet med ett köp. Köpte ett relativt litet belopp. Dom tog 15 kronor för detta. När man tittar på resterande Bitcoins som är kvar där så händer inget. Varken går ner eller upp på flera dagar fast Bitcoins rör på sig rejält.
Kan nog mer vara så att du har en keylogger på din dator eller så.

Hade det varit någon på Revolut som snor kortnummer hade ju alla Revoluts kunder åkt dit på detta.
Citera
2026-08-14, 10:44
Medlem
singelmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Kan nog mer vara så att du har en keylogger på din dator eller så.

Hade det varit någon på Revolut som snor kortnummer hade ju alla Revoluts kunder åkt dit på detta.
Använder Mac och det finns ingen Revolut app till mac. Det började med att det var en Donation Foundation i Spanien som försökte dra belopp från mitt konto. Det gick inte att spärra dom som det går med typ Amazon. Först 80 euro. Sedan mindre belopp. Inget hände när kontot va tomt utan direkt när pengar kom in på kontot så började det igen. Spärrade funktioner på korten så att det inte skulle kunna gå att göra online betalningar. Men när jag kollar på kontot och korten så har den funktionen öppnats igen. Så nu spärrar jag korten och endast öppnar dom för köp och sedan efteråt spärrar dom igen. Kan också vara så att jag använder Revolut lite mer än andra. Tror fortfarande att någon på Revolut som gör detta.
Om du söker och tittar på deras forum så är det en hel del som råkar ut för detta.
Sedan är det ju fler än bara Flashback som använder Revolut. 40-50 000 000 använder det tror jag. Inte konstigt att du har klarat dig.
Lågt räknat av mig 75 000 000 använder Revolut enligt Revolut.
Senast redigerad av singelmannen 2026-08-14 kl. 11:19.
Citera
2026-08-14, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av singelmannen
Så många som försöker sno pengar från mitt konto genom att använda Amazon och andra online shoppar. Vet inte hur dom får tag på mitt kortnummer. Byter kort men ändå en kort tid efter så börjas det igen. Tror det är någon på Revolut som snor kortnummer.

Tror mer på att du är slarvig med var du använder det. Har haft Revolut sen 2018 och har aldrig råkat ut för detta. Man får ju i regel godkänna internetköpen (Verified By Visa) i appen?
Citera
2026-08-19, 19:37
Medlem
Har mest användt revolut för krypto och nej, har inga bra erfarenheter.
Dom ska veta hela tiden vem som ska ha pengarna och spärrar uttag och köp rätt ofta.

Lika bra att regga sig på en exchange och göra banköverföring1 gång i månaden istället och köpa krypto.
Vet många som lämnat revolut och deras kryptotjänster pga sånt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in