Citat:
Ursprungligen postat av
Fottiti
Var bättre förr. När jag var fem rände jag omkring ensam på den rödflaggade stranden på Mallorca, medan mamma knullade ett ragg på hotellet. Rände vidare till den lokala byn, och stortrivdes bland cigarrökande spanjorer.
När jag var tolv spenderade jag min tid på spelhallen i storstaden, och fick stryk av ett par finnar som sa att de hade rymt från något hem.
En annan gång fick jag stryk av en neger i skolan. Han sa att jag såg blek ut efter sommaren, och jag svarade att han inte behövde sola. Så han gjorde det som negrer kan bäst, tände till och började veva med armarna.
Hemma var inte alltid bättre. När plastfarsan söp kunde han terra hela familjen, och en gång fann jag för gott att rymma hemifrån. Hamnade på centralen mitt i natten, och där utsattes jag för gromning av pedofiler. Sov över hos en av dem, som försökte inviga mig i pederasternas värld.
Var alltid ett problem att möta boffebarnen i plugget.
Men som sagt, det var bättre förr, inte den otrygga tillvaro som barnen har nu!
Men att dina föräldrar var värdelösa individer är kanske inte en samhällsfråga om barns rörelsefrihet i stort? Du är ett extremfall om än tragiskt och beklagande inte så intressant för frågeställningen.
Det var inte din rörelsefrihet som var problemet så att säga.
Jag tror barnmorden efter Qvick-rättegångarna, Engla samt terrorbrott och vårt mer nervösa informationssamhälle med extremt kortsiktiga beteenden osv är orsaken.
Infrastrukturen är också mer avskiljande idag, mer staket, hinder osv. För ungdomar såklart oro för gängkriminalitet och allting omkring.