Citat:
Ursprungligen postat av
John.Walker
Försöker du antyda invandring? Hur många barn i 7 års åldern har invandrare skadat eller gjort illa?
Det har mer med att föräldrar idag är överbeskyddande. Föräldrar idag curlar sina barn, barnet får inte leka fritt för risk att ramla och skada sig. Förr ansågs det som en del av att vara barn.
Samtidigt finns större risker i trafiken med mer vägar och bebyggelse. Samt pedofili har ökat då internet har gjort att dessa äckel finner och triggar varandra.
Jag skulle inte säga att pedofili har ökat, vi hade mordet på femåriga Kerstin Blom hände exakt 1955. Sådant är inte vanligare idag, då som nu händer det, men är extremt ovanligt.
Likaså att invandrare skadar 7-åringar, det är mycket ovanligt, trots att jag är intresserad av kriminalfall kommer jag inte på ett enda. Har säkert hänt någon gång, men är verkligen mycket ovanligt.
En till sak jag kom på, som tror ingen har nämnt. Människor i alla åldrar, från 0-100, befann sig utomhus en större del av tiden 1955 jämfört med nu, var inte bara innan internet, var också innan TV. Detta gjorde att 7-åringar var mer vana vid att befinna sig utomhus, och bättre på att hantera faror, än vad dagens 7-åringar år.