2026-07-28, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cockatrise
Du har helt rätt, det är precis det jag menar när jag skriver att den här tråden är 100% kvinnohat. Men de flitigaste skribenterna i den här tråden (och de lägger EXTREMT mycket tid på det här) tror att så länge de inte uttryckligen skriver ”jag hatar Elsa” så är det inte hat. Naivt och faktiskt rätt korkat tankesätt.
Intressant, vill du utveckla vad du menar i tråden som är 100% kvinnohat?
Citera
2026-07-28, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harlekina
Och DÄR kom det som vi alla vetat: Elsa vill göra ett stort omtag om hemmet i stan. Det ska förändras till oigenkännlighet.

Elsa outade det i podden (som hon tror är en safe space) att allt måste förändras. Så, mindre än ett år i nya lägenheten är Elsa uttråkad och trött på den. Det ska bli så spännande att se vilka enorma förändringar som ska ske. Ny soffa? En ny kudde? FÄRG???

Det är ju hennes enda intresse och sysselsättning att shoppa. Inte ens Elsa överlever på att bara spegla sig hela dagarna, hon måste ju ha något att visa upp också.
Citera
2026-07-28, 11:37
Medlem
Det är så kul att Elsa och Sofia sitter och flämtar över inredning på en liv och död-nivå och ser sig själv som nördar som är där för att utbilda allmänheten. De är liksom såååå basic haha! Det är som att H&M Home skulle stå och hävda sig på möbelmässan i Milano. Elsa och Sofia är verkligen Trinny & Susannah men de tror att de är unika gurus. Never forget när Elsa hävdade att hon var först med att ha ljusblått hemma hahahahaha.
Citera
2026-07-28, 11:56
Medlem
Citat:
Och DÄR kom det som vi alla vetat: Elsa vill göra ett stort omtag om hemmet i stan. Det ska förändras till oigenkännlighet.

Elsa outade det i podden (som hon tror är en safe space) att allt måste förändras. Så, mindre än ett år i nya lägenheten är Elsa uttråkad och trött på den. Det ska bli så spännande att se vilka enorma förändringar som ska ske. Ny soffa? En ny kudde? FÄRG???
Härligt, då ser jag fram emot mörkt och murrigt, mycket mörkblått och vinrött, spännande!
Citera
2026-07-28, 13:04
Medlem
Vad tjänar Pontus pengar på? Är han en lirare som Björn Werner?
Citera
2026-07-28, 14:25
Medlem
Citat:

Haha hon är så rolig, hon har väl fått för sig kanske att hennes dåliga mående i stan är direkt kopplat till deras kala showroom aka lägenheten. Hon kommer väl sälja svarta faran (Zara home fåtöljen) först och främst och byta ut soffan (såklart). Ska bli spännande att följa. Pengar kommer att spenderas…
Citera
2026-07-28, 14:44
Medlem
Får ganska ofta hjärnblödning på Elsa och Sofias podd, men tyckte ändå att senaste avsnittet var ganska roligt, framförallt när de diskuterar inredning de inte gillar. Den Elsa som kom fram där verkade väldigt sympatisk och rolig, inte alls så ängslig och navelskådande som annars. Önskar att hon kunde lita mer på sin egen smak och inte snegla så mycket på andra hela tiden. Man får tycka att nya Slussen är ful utan att vara arkitekt och man får gilla Yesteryear även om andra tycker att den var dålig.
Citera
2026-07-28, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-Graddhyllan
Håller med, det är väldigt tydligt att Elsa endast lägger upp bilder där hon ser så smal ut som möjligt tex med synliga nyckelben, tydligt synlig bröstkorg osv. Det är stor skillnad om man ser rörligt material med henne. Det är både intressant och problematiskt.

Exakt.. jag har inte emot henne som enskild person och hon får se ut precis hur som helst, gör noll värdering av det, men när influencers håller på med någon slags pro ana och tjänar massvis med pengar på det är det ganska vidrigt.
Citera
2026-07-28, 16:58
Medlem
Det här väl ändå en oroväckande smal arm? https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55421250799/in/photostream/
Citera
2026-07-28, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obstinatobstinat
Det här väl ändå en oroväckande smal arm? https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/55421250799/in/photostream/

Ser helt normal ut?
Citera
2026-07-28, 19:29
Medlem
Citat:
En normal arm,min ser likadan ut.Och jag är inte ens smal.
Citera
2026-07-28, 22:27
Medlem
Citat:

Ja överarmen ser väldigt smal ut men tror det är vinkeln. Hon är säkert jättenöjd med den haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in