2026-07-27, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84
Håller med! Elsa kan banta hur mycket hon vill men fötterna och benen är och kommer alltid vara bastanta
Ja, hon var absolut mer proportionerlig förut. Nu ser hon ut som en sån där anime serie-karaktär med pytteliten överkropp och stor underkropp. Typ den gulhåriga med röd klänning har:
https://i.redd.it/9b2zox4ye3fd1.jpeg
Citera
2026-07-27, 13:39
Medlem
Trist med så nedlåtande kommentarer om hennes medfödda fysik. Fattar att man kan vilja yttra sig över hur någon uppträder eller hur man modifierat sin kropp, men känns ju lite under bältet att döma kroppsproportioner.

Följer inte henne på sociala medier men lyssnar ibland på podden. Nu senast var hon generös med att prata om sina rynkor och hennes eget åldrande. Tycker både hon och Sofia verkar trevliga och eftertänksamma, samt generösa när det kommer till att dela med sig utan sina småskavanker.
Citera
2026-07-27, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pr2023
Fast om du tänker lite längre. Det är ju "inne" att hata kvinnor, det grupper av män som har en sak gemensamt: att hata kvinnor. Vi går bakåt. Varför ska vi spä på detta genom att ha åsikt om kvinnors utseende, vilka val hon gör osv? Jag vet ju inte vilka det är som skriver här men att kvinnor är nedvärderande mot andra kvinnor är så otroligt osmakligt. Snacka om att gräva sin egen grop. Jag finner liksom inget lustigt i denna tråd.

Jag håller med om det förkastliga i att kommentera någons utseende (ben etc).

Men - varför ska kvinnor hålla andra kvinnor om ryggen bara för att de är ... kvinnor?

Dessutom och kanske lite långsökt (?), men den bild som Elsa målar upp på blogg och Insta är väl kvinnofientligt om något. Allt ska vara perfekt: man ska äta en perfekt frukost med ekologiska ägg från små producenter; dricker man Kombucha måste det vara ur en vacker flaska; ansiktskrämerna ska vara många och exklusiva etcetera etcetera. Är inte detta något som kan stressa (unga) kvinnor för att man känner att inget duger om det inte är perfekt.
Citera
2026-07-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pr2023
Fast om du tänker lite längre. Det är ju "inne" att hata kvinnor, det grupper av män som har en sak gemensamt: att hata kvinnor. Vi går bakåt. Varför ska vi spä på detta genom att ha åsikt om kvinnors utseende, vilka val hon gör osv? Jag vet ju inte vilka det är som skriver här men att kvinnor är nedvärderande mot andra kvinnor är så otroligt osmakligt. Snacka om att gräva sin egen grop. Jag finner liksom inget lustigt i denna tråd.

Du har helt rätt, det är precis det jag menar när jag skriver att den här tråden är 100% kvinnohat. Men de flitigaste skribenterna i den här tråden (och de lägger EXTREMT mycket tid på det här) tror att så länge de inte uttryckligen skriver ”jag hatar Elsa” så är det inte hat. Naivt och faktiskt rätt korkat tankesätt.
Citera
2026-07-27, 23:08
Medlem
Tycker vi att hon ser bra ut?
Citera
2026-07-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaktbjorn
Tycker vi att hon ser bra ut?

Tycker oftare det diskuteras här i tråden sättet att framställas och fotas på för att framhäva en illusion av smalhet/ben. Det tycker jag är mer intressant fenomen än ”är hon snygg eller ful 🤪”
Citera
2026-07-28, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betre
Kommentarerna om hennes utseende är inte oskyldigt "skvaller" - det är grov mobbning. Och, kom ihåg, detta är inget slutet forum, utan vem som helst som googlar på Elsa kan komma hit och läsa det ni skriver. Unga, och kanske osäkra, kvinnor och män. Bara tänk lite, lite längre och ta en titt på er själva i spegeln.
Ingen har påstått att det är skvaller som skrivs här. Personers medfödda fysik behöver vi inte kommentera negativt nej. Men Elsa fejkar sin kropp och sitt utseende i sina kanaler och får finna sig i att det nagelfars. Influencers har stort inflytande på t ex unga och osäkra så det finns ett syfte med att granska och kommentera. Eftersom de flesta influencers blockar alla som ifrågasätter i deras egna kommentarsfält så fyller flashback ett syfte.
Citera
2026-07-28, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intig
Det är inte så att du är aktiv och dömande i andra flashbacktrådar om exempelvis Isabella Löwengrip, Cassandra Klatzkow och HairtalkbyEmelie? Take a look in the mirror 💛

Nix, där har jag ställt frågor. Inte kommenterat någons fysiska yttre på ett negativt sätt. Eller ens kommenterat .
Citera
2026-07-28, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Ingen har påstått att det är skvaller som skrivs här. Personers medfödda fysik behöver vi inte kommentera negativt nej. Men Elsa fejkar sin kropp och sitt utseende i sina kanaler och får finna sig i att det nagelfars. Influencers har stort inflytande på t ex unga och osäkra så det finns ett syfte med att granska och kommentera. Eftersom de flesta influencers blockar alla som ifrågasätter i deras egna kommentarsfält så fyller flashback ett syfte.

Jo, det är flera här som skrivit att man, i den här tråden, håller på med just ”skvaller” och att det därför är ok att skriva som man gör. Okej... Jag förstår det du skriver med syftet att granska och kommentera. Om hon hade plutat med fillers och botox och diverse lift. Möjligen (men inte ok det heller, i min värld). Men här menar jag att många här går för allt, alltför långt. De kritiserar hennes kropp, hennes fötter (?!?!) och ben. Hallå?!?
Jaja, whatever.
Senast redigerad av Betre 2026-07-28 kl. 08:39.
Citera
2026-07-28, 08:55
Medlem
Och DÄR kom det som vi alla vetat: Elsa vill göra ett stort omtag om hemmet i stan. Det ska förändras till oigenkännlighet.

Elsa outade det i podden (som hon tror är en safe space) att allt måste förändras. Så, mindre än ett år i nya lägenheten är Elsa uttråkad och trött på den. Det ska bli så spännande att se vilka enorma förändringar som ska ske. Ny soffa? En ny kudde? FÄRG???
Citera
2026-07-28, 09:41
Medlem
DenUnderbareMannens avatar
Citat:
Tycker oftare det diskuteras här i tråden sättet att framställas och fotas på för att framhäva en illusion av smalhet/ben. Det tycker jag är mer intressant fenomen än ”är hon snygg eller ful 🤪”

Jag tycker inte heller det handlar om utseendet i sig utan det märkliga att stå på tå eller ta bilder ur alla möjliga konstiga vinklar för att se så smal och lång ut som möjligt. För oss som följt Elsa länge blir det märkligt när det blivit stor förändring över tid och hon blivit ängsligare och ängsligare, både kring sitt utseende, sin personlighet och sist men inte minst boende. Jag tycker inte det är jättekonstigt att det är en populär tråd, det är väl fascinerande att analysera och diskutera. Sen är det Flashback så att någon öht förväntar sig en nivå eller regelrätt skvaller (läs: alla nystartade konton som säkert inte läst en enda annan tråd) är ju det som egentligen är märkligt. Elsa är som en bil som kör i hög hastighet mot en vägg, det är omöjligt att inte titta eller skriva om henne på ett internetforum.
Citera
2026-07-28, 10:19
Medlem
Citat:
Håller med, det är väldigt tydligt att Elsa endast lägger upp bilder där hon ser så smal ut som möjligt tex med synliga nyckelben, tydligt synlig bröstkorg osv. Det är stor skillnad om man ser rörligt material med henne. Det är både intressant och problematiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in