2016-09-07, 21:43
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrWit
Kul att få sammanfattningen! Blir intresserad av att läsa delen om cenobiterna.

Cenobiterna hade jag tänkt behandla särskilt. Enbart på grund av att det egentligen bara är dessa som gör att jag minns historien alls. Såg filmen när den kom på åttitalet och just cennobiterna var det jag fastnade för. Min redogörelse där kommer att vara helt skoningslös gentemot licenciaten. Nä, skojar bara, men licenciaten är där likdan som han är i övrigt. All form av problematiserande eller uppställande av alternativa teorier saknas helt. Ungefär.
Citera
2016-10-10, 13:05
Medlem
Läste precis igenom Coldheart Canyon, länge sedan jag läste något som jag hade så svårt att lägga ifrån mig. Har nog inte tagit mig igenom en bok så snabbt på flera år. Gillade verkligen hur man (i alla fall jag...), i samma anda som bokens karaktärer, blev fullständigt förälskad i Katya trots den relativa bristen på förmildrande drag.

Har någon läst The Scarlet Gospels? Som jag har förstått ska den vara någon form av reboot av Hellraiser, och om den håller måttet vore det ju fantastiskt med tanke på hur länge sedan det kom någonting bra ur det universumet.
Citera
2021-03-18, 10:12
Medlem
turbobusss avatar
Någon som läst den svenska översättningen på Hellbound Heart? Kände att den översatta titeln blev rätt bra ändå, härligt gotisk.
Citera
2026-06-23, 15:25
Medlem
Synd att så få på flashback läser böcker men vi är några som fungerar i samhället ändå här! =)

Blir förvånad att så få skriver i tråden då Clive Barker tilltalar oss lite nördiga som älskar skräck. Riktigt fin litteratur också.

Jag läste hans första bok som han skrev och som finns på svenska. Den heter De fördömdas spel. Riktigt bra!

Den var billig begagnad också. 4 av 5.
Citera
2026-06-23, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Synd att så få på flashback läser böcker men vi är några som fungerar i samhället ändå här! =)

Blir förvånad att så få skriver i tråden då Clive Barker tilltalar oss lite nördiga som älskar skräck. Riktigt fin litteratur också.

Jag läste hans första bok som han skrev och som finns på svenska. Den heter De fördömdas spel. Riktigt bra!

Den var billig begagnad också. 4 av 5.

+1

Har haft ögonen på honom länge. Ska nog också läsa honom snart. Återkommer isåfall till tråden o dig!
Citera
2026-07-28, 14:29
Medlem
Läste ut boken "Den stora föreställningen". Jag blev så besviken nu på att inte andra boken var översatt till svenska.
Citera
2026-07-28, 17:02
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Läste ut boken "Den stora föreställningen". Jag blev så besviken nu på att inte andra boken var översatt till svenska.

Hur är din engelska? Har du läst något av Barker på engelska tidigare?
Citera
2026-07-29, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Hur är din engelska? Har du läst något av Barker på engelska tidigare?

Min engelska är sådär. Jag har alltid läst och skrivit på utländska sidor så jag förstår hyffsat men har svårare för att skriva. Att läsa böcker på engelska är nog ett nästa steg för mig att ta. Jag har inte kollat upp hur jag bäst lär mig. Något tips? Är så hemskt sugen.
Jag har så många rariteter på engelska som jag gärna hade velat läsa. Tidiga Scifi böcker. Köper böcker flera gånger i veckan.
Även Sagan om Ringen på engelska hade jag föredragit att testa efter att ha läst kritiken på de svenska översättningarna.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in