Citat:
Ursprungligen postat av [Roth]
Jag har spelat Clive Barker's Undying till pc, räknas det?
Nej, egentligen räknas det bara om du har spelat Jericho också.
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Gainman däremot...
Gaiman ja, en annan bra författare dock på ett helt annat stadium än vad Barker är, trots att båda skriver fascinerande fantasyberättelser med gott hjärta i. Däremot tror jag att Barker är mera åt King-hållet och att den första boken i Art-serien,
Den stora föreställningen lär påminna lite om The Dark Tower-serien.
Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl
Jag har länge letat efter böcker av Barker, allra mest Cabal då jag älskar filmatiseringen (går under namnet Nightbreed). Dock finns den inte utgiven på svenska.
Jag fyndade ett ex av novellsamlingen Ondskans väsen häromveckan, den innehåller en novell av Barker. Ska läsas så snart jag är färdig med alla andra bokprojekt
Ps. Du som är King-fantast känner till
Följeslagarna hoppas jag?
Cabal kommer jag att köpa tids nog, även om jag inte sett Nightbreed ännu. Men den finns i engelsk pocket billigt på Science-Fictionbokhandeln i Stockholm, Göteborg och Malmö. Kanske värt att kolla in!
Självklart känner jag till Följeslagarna, prenumererar på deras nyhetsbrev också.
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte99
Har varit nyfiken länge på Barker, som nybörjare, vad skulle ni rekommendera att jag kollade in?
Abarat tror jag är en bra inkörsport om man gillar trevlig och mysig fantasy, jag föll för den direkt då jag läste den första gången. Dock var det ett tag sedan, men skall ta igen den idag om jag hittar den i bokhandeln.