Citat:
Ursprungligen postat av
Queutard
En del av oss har faktiskt inherent kunskap och behöver inte ständigt ta hjälp av AI-kompisen…
Liv kan inte finnas utan universums expansion. Annars är det ett universum som kontrakterar och därmed är alldeles för kortlivat för att liv ska hinna uppstå, särskilt intelligent liv som frågar varför universum expanderar.
Du får höra med Claude om antropiska principen.
Oj vad bra vi har dig här på forumet!!
Ska spara dig som vän så jag har dig nära tillhands när jag har något annat abstrakt och helt oväsentligt för min vardag jag behöver veta, jag tror faktiskt detta är helt oväsentligt för hela mänskligheten att forska i. Saker är som dom är och vi lever mitt i det. Hade varit bättre om alla genier hade ägnat sig åt att fundera över vår överlevnad på vår döende planet istället för att försöka sig på att förstå något vi aldrig kommer först.
Inte så att jag tycker Pol Pot gjorde rätt som tog livet av alla intellektuella men jag är villig göra undantag.
Hälsa din mamma och säg att hon har all rätt att vara stolt över dig👍 hon ska inte lyssna på vad andra säger. Att bo på institution är ingen skam!