2026-07-28, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Både och. På många plan är Storbritannien betydligt värre ute än vad vi är med two-tier policing osv men samtidigt som du säger så är britterna ett folk, speciellt arbetarklassen, som är betydligt hårdare än sosse-svensson. Förr eller senare kommer skiten träffa fläkten ordentligt och jag sätter mina slantar på Storbritannien, vi har redan sett förspelet med stora kravaller i början av sommaren. Om vi har blivit överkörda av våra politiker har de blivit rövknullade i 50 år TROTS att folket gång efter annan röstat MOT massinvandring. Brexit skedde enbart pga invandringen men ändå lyckades Boris Johnson öka den ytterligare, remarkabelt...

Tycker nog Elon är ganska rätt ute här ändå, det kan inte fortgå hur länge som helst och när till och med protestanter och katoliker i Nordirland (som har mängder med vapen ska tilläggas) går samman som vi har sett så betyder det något.
Saken är den att, Brexit skedde pga invandringen ja,men pga EU-invandringen framförallt.Kravlös EU-invandring i stora drivor där EU under förhandlingarna postod att det bor 1 miljon europeér i Storbritannien,dock visade det sig senare att det bodde 3,5 miljoner minst eftersom så många hade ansökt om ett uppehållstillstånd efter att förhandlingarna blivit klara.Vad gäller Nordirland så kommer denna koloni "ryka" och tillfalla republiken inom loppet av max. tio år.
Citera
2026-07-28, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Elon har sett från första parkett hur svarta beter sig när de är i majoritet mot vita. Klart han inte vill att de ska bli majoritet i Europa eller Nordamerika. Vem fan vill det? De som vill det måste deporteras eller spärras in på psyket.

Svarta har väl alltid varit i majoritet i Sydafrika?

Vad tror du majortiet betyder?
Citera
2026-07-28, 09:08
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
En stor del av världen har historiskt fått utstå "invällning" av engelsmän genom kolonisering och imperialism. När invandring sker på hemmaplan så beskylls en otydlig vänster och jag i ett annat land som sedan ifrågasätter kritiker av invandring vilka sitter i ytterligare ett annat land är tydligen en del av samma vänster.

Patrioter kallade sig de som bröt med engelsmännen och grundade USA. Elon Musk är en sydafrikansk idiot, om du vill ha en benämning på honom.

Du envisas med att måla in dig i vänsterhörnet med ditt svammel om vår "arvssynd" kolonialismen och allmänna felbarhet.
Vi får väl se vilka som skriver historien, men det ligger inte i européers natur att betrakta sig som undersåtar till underlägsna kulturer. Såna som under lång tid har tillåtits etablera och sprida sig i våra länder. Därför hoppas och tror jag att de äkta européerna kommer att sätta stopp för förfallet, och kasta ut slöddret och deras medlöpare.
Senast redigerad av Fioehlbaerth 2026-07-28 kl. 09:11.
Citera
2026-07-28, 09:08
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OttovonHabsburg
Saken är den att, Brexit skedde pga invandringen ja,men pga EU-invandringen framförallt.Kravlös EU-invandring i stora drivor där EU under förhandlingarna postod att det bor 1 miljon europeér i Storbritannien,dock visade det sig senare att det bodde 3,5 miljoner minst eftersom så många hade ansökt om ett uppehållstillstånd efter att förhandlingarna blivit klara.Vad gäller Nordirland så kommer denna koloni "ryka" och tillfalla republiken inom loppet av max. tio år.
Delvis. Visst, det var mycket snack om alla polacker och bulgarer (jämför med vårt tiggarproblem typ) men de skulle givetvis hellre ta 10 polacker än de som nu väller in konstant och som sitter och häckar på asylhotellen när de inte skär halsen av någon britt eller är ute och våldtar. Vi får väl se om Andy Burnham kommer göra mer än Keir Starmer, han verkar vettigare men tillåt mig tveka. Reform och Restore UK kommer fortsätta rusa i opinionen är min gissning och nu är det verkligen sista chansen. Sker ingen förändring nu när topplocket redan gått kommer vi börja få se våldshandlingar.
Citera
2026-07-28, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OttovonHabsburg
Folkomröstningen i Skottland var bara en avledningsmanöver av MI6 dömd att misslyckas,Nordirland är vad det egentligen handlar om.
Citera
2026-07-28, 09:12
Medlem
bioaccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Skackars afrikaner. Kanske bäst att vi återkoloniserar dem? Vi måste ju ändå få stopp på flyktingströmmarna därifrån.

Elon har sett från första parkett hur svarta beter sig när de är i majoritet mot vita. Klart han inte vill att de ska bli majoritet i Europa eller Nordamerika. Vem fan vill det? De som vill det måste deporteras eller spärras in på psyket.
Tja, för att återgälda människorna på den utarmade kontinenten kan han ju alltid donera ett par Tesla Optimus till varje by. Som plåster på såren kan jag inte direkt föreställa mig en bättre gåva från storknarkaren. Med 10000 i IQ och utan gnäll eller protester kan Optimus springa runt där och hjälpa folket. Flyktingströmmarna minskar väl dramatiskt då också, skulle jag tro.
Tesla's new Optimus factory is going up quick
Citera
2026-07-28, 09:14
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298

Är inte så enkelt. I kapkolonin när Holländarna kom dit bodde det knappt någon och de som fanns där var väldigt utspridda. Visst, boerna höll slavar men 95% av de svarta som idag finns i Sydafrika invandrade EFTER att Europeerna kom dit. Afrikanderna är betydligt mer ursprungsbefolkning än dessa, de enda som varit där längre är stammar av jägare/samlare. Men visst, om man ser alla svarta som samma folk så ja, då har de varit där längst men är ungefär som att säga att en Islänning och nån från Armenien är samma folk.
Citera
2026-07-28, 09:19
Medlem
Elon kan inget alls om Europa, precis som de flesta amerikaner
Både Ryssland och USA hejar på olika motsättningar i Europa
Båda vill se en splittring för att gynna ekonomin i USA och kriget i Ukraina
Men det tycks vara betydligt värre i USA och Ryssland

EU och Europa har aldrig varit så enat som idag
Jag tror mer på ett inbördeskrig i USA, kanske också i Ryssland
Både Putin och Trump har utsatts för olika attentat
Senast redigerad av Max1494 2026-07-28 kl. 09:21.
Citera
2026-07-28, 09:20
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298

Vita borde återerövra Sydafrika. Där fanns bara lerhyddor och röksignaler innan vi kom.
Citera
2026-07-28, 09:45
Medlem
MyJustices avatar
Vilka länder i Europa har Musk inte dömd ut .?
Citera
2026-07-28, 09:49
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Vilka länder i Europa har Musk inte dömd ut .?
Sunda länder som Polen & Ungern.
Citera
2026-07-28, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Varför i hela friden skulle jag bry mig om vad han tycker om Storbrittanien? Han kan inte någonting i de områden han påstår att han är expert inom (programmering, för att nämna det som ligger närmst mitt intresse), så hans ord betyder ingenting här. Han försöker bara skapa rubriker.

Gäller det enbart Elon Musks åsikter eller andras också? Typ som Palestina demonstrerar osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in