2026-07-27, 19:11
Medlem
Elon Musk intervjuas av The Economist chefredaktör Zanny Minton Beddoes. Detta visar en intervjudel angående hans politiska ställningstaganden.

En cirka 6 minuter lång del av den totala intervjun (på ca 1,5 h) som har fått mycket uppmärksamhet.
https://www.youtube.com/watch?v=QTGCSYn0piw

Citat:
Elon Musk is no stranger to controversial claims. His political views, disseminated to his 240m followers on X, strike many as plain-speaking and strike many more as plainly bigoted. In an interview with The Economist, editor-in-chief Zanny Minton Beddoes challenges some of Musk’s more outlandish claims, including that civil war in Britain is “inevitable”. The Tesla and SpaceX CEO also responds to allegations that he’s racist and a supporter of the far right.

Här verkar man kunna se hela intervjun för den som har intresse.
https://www.youtube.com/watch?v=CxLkqfeK4lE

Vad tycker du om intervjun?
Håller du med Elon Musk?
Kan man se likheter mellan vad som sker i Storbritannien och det som sker i Sverige?
Senast redigerad av flashbackdasen 2026-07-27 kl. 19:13.
Citera
2026-07-27, 19:23
Medlem
Varför i hela friden skulle jag bry mig om vad han tycker om Storbrittanien? Han kan inte någonting i de områden han påstår att han är expert inom (programmering, för att nämna det som ligger närmst mitt intresse), så hans ord betyder ingenting här. Han försöker bara skapa rubriker.
Citera
2026-07-27, 19:26
Medlem
StormuftinMagdas avatar
Elon Musk har tillräckligt med kapital för att understödja en frihetsrörelse i Storbritannien på egen hand.
Han kan skicka lastfartyg fyllda med sprängmedel, drönare, raketgevär osv till öarna.

Efter hans guidade tur i Israel och hans korrespondens med Epstein så tror jag att hans utspel på sociala medier bara är retorisk teater och skådespel.
Citera
2026-07-27, 20:18
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Men bör se allting han säger i ljuset av att han försöker splittra och försvaga Europa. Så han gör nog själv sitt bästa för att försöka provocera fram inbördeskrig i England (vilket han iochförsig näppeligen kommer att lyckas med).
Citera
2026-07-27, 20:23
Medlem
Duvlorts avatar
Varför är han så besatt av Europa? Rent inbördeskrigsmässigt så ligger väl USA ännu närmre?
Trump sätter ju in Nationalgardet i Amerikanska städer?
Fokusförflyttning?
Citera
2026-07-27, 20:23
Medlem
Room531s avatar
Många, nog majoriteten länder i Europa gör det om inte gränserna stängs och återvandring börjar ske..jihad-attackerna har en stor risk för att både bli fler och mer omfattande. Det är inte bara Storbritannien. Många som invaderat, "migrerat", och släppts in av politiker och ledare som inte vill oss väl väntar bara på order.

Jag undrar om Irland, England eller något annat kommer vara första landet ut i öppen riktig konflikt. Finns fler kandidater men... Jag undrar om de jihadister som släppts in i hundratusentals i flera länder & miljontals i Europa, hur sammanvävda de är i kommando.

Det fredliga alternativet, som vi tyvärr inte har väldigt länge till är stängda gränser från problematiska regioner och rejäla tag för återvandring. Ut med alla invandrade välfärds plundrare, shariaförespråkare & varenda en som begått brott där det finns brottsoffer. Det andra alternativet, att fortsätta såhär - kommer bli riktigt illa.
Senast redigerad av Room531 2026-07-27 kl. 21:15.
Citera
2026-07-27, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Men bör se allting han säger i ljuset av att han försöker splittra och försvaga Europa. Så han gör nog själv sitt bästa för att försöka provocera fram inbördeskrig i England (vilket han iochförsig näppeligen kommer att lyckas med).
Fel. Det sköter europa så bra helt på egen hand. Likaså gör england samma sak helt på egen hand utan honom. Vakna upp för fan!
Citera
2026-07-27, 20:33
Medlem
Wajis avatar
Tror ju britterna har större chans att bryta ner invandrarna om det blir inbördeskrig än svenskarna

Britterna har stolthet och även media med sig i visa fall samt att de vågar göra uppror

Sverige vågar ingen sticka ut för då kommer rasiststämpeln och svartmålningen.
Citera
2026-07-27, 20:34
Medlem
gregersnegrers avatar
Jag var i Storbritannien i samband med protesterna i Belfast nu på sommaren, och jag kan säga att Musks mening delas av många. Många förbereder sig också - den nationella rörelsen är större än man kan tro och åtminstone den mer radikala delen har ju fått verka under jorden i ett decennium.
Citera
2026-07-27, 20:35
Medlem
gregersnegrers avatar
Tusen modiga nazister marscherade i Stockholm för tio år sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tror ju britterna har större chans att bryta ner invandrarna om det blir inbördeskrig än svenskarna

Britterna har stolthet och även media med sig i visa fall samt att de vågar göra uppror

Sverige vågar ingen sticka ut för då kommer rasiststämpeln och svartmålningen.
Citera
2026-07-27, 20:36
Medlem
Han har rätt som vanligt. Världens rikaste person och en av de mest intelligenta på jorden vet givetvis mer än en vänsterskadad journalist.
Citera
2026-07-27, 20:59
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Elon Musk intervjuas av The Economist chefredaktör Zanny Minton Beddoes. Detta visar en intervjudel angående hans politiska ställningstaganden.

En cirka 6 minuter lång del av den totala intervjun (på ca 1,5 h) som har fått mycket uppmärksamhet.
https://www.youtube.com/watch?v=QTGCSYn0piw

Här verkar man kunna se hela intervjun för den som har intresse.
https://www.youtube.com/watch?v=CxLkqfeK4lE

Vad tycker du om intervjun?
Håller du med Elon Musk?
Kan man se likheter mellan vad som sker i Storbritannien och det som sker i Sverige?
Intervjun är löjlig en övertygad snobbig engelsk kvinna tror hon är smartare än elon och vill verbalt sätta dit honom. Det funkade inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in