2026-07-27, 17:47
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Jag undrar om folk börjar fatta att Musk kommer att merga Tesla och SpaceX för att öka sin egen kontroll?
Vilket vore dåligt för Tesla. SpaceX går med förlust.
Citera
2026-07-27, 17:48
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Har missat att Tesla rasat så sinnessjukt mycket . Hur förklarar analytikerna raset? Dom har ju lanserat Cybercab massivt nu i stort sett över allt och optimus börjar dom snart pumpa ut i floder. Ändå rasar kursen.
Och då har du inte ens fått med den senaste (löjeväckande) griften, trumvirvel...
Citera
2026-07-27, 18:12
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Vilket vore dåligt för Tesla. SpaceX går med förlust.
Så är det. Tesla är ett misskött och övervärderat företag men dom kan åtminstone visa upp en liten vinst. SpaceX är ett helt dödfött projekt som endast slukar enorma mängder pengar. En merger skulle nog sänka Tesla helt, nått som deras VD uppenbart skiter i.
Citera
2026-07-27, 21:17
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Jag undrar om folk börjar fatta att Musk kommer att merga Tesla och SpaceX för att öka sin egen kontroll?

Faktiskt en intressant analys. Nu rasar ju både Spacex och Tesla samtidigt dessutom. Tesla hade i alla fall en vinstmaskin och Musk minoritetspost. Inte omöjligt han får absolut majoritet om bolagen slås ihop.

Två bolag med orealistiska mål och produkter som aldrig kommer lanseras har sällan bra förutsättningar.
Citera
2026-07-27, 21:23
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKyoto
Mycket investeringar från Teslas sida som drar ner balansräkningen. Tyvärr är jag uppbunden med allt mitt kapital i annat för tillfället och kan inte sälja, svårt annars att tänka sig en bättre investering än Tesla nu i dippen. Kommer förmodligen att 10x'a de närmaste åren.

Inbillar mig att du har satsat rätt.
Strategy är gissningsvis ett bättre bet än Tesla.
Citera
2026-07-27, 21:23
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Och då har du inte ens fått med den senaste (löjeväckande) griften, trumvirvel...

Omg. Så teslas spin-doktorer har kommit på ännu ett säljargument för bilarna. Bilarna ska bli sedelpressar genom att sälja datakraft.
Citera
2026-07-27, 21:42
Medlem
Skit i tesla! Hysta in allt på Xpeng, ni kan tacka mig om några år.
Citera
2026-07-28, 09:15
Medlem
BästeHrMongolids avatar
En flotta av Robotaxis återvänder hem efter en dags arbete. Helt galet att vi får ytterligare ett köpläge under $300 med tanke på vad som är på gång.

https://x.com/i/status/2081935067954249755
Citera
2026-07-28, 12:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
En flotta av Robotaxis återvänder hem efter en dags arbete. Helt galet att vi får ytterligare ett köpläge under $300 med tanke på vad som är på gång.

https://x.com/i/status/2081935067954249755

tesla är guld att plocka in på dipparna. Köp och behåll gäller. När den går åt andra hållet då går det fort uppåt och man hänger inte med.
Citera
2026-07-28, 14:07
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
tesla är guld att plocka in på dipparna. Köp och behåll gäller. När den går åt andra hållet då går det fort uppåt och man hänger inte med.

Instämmer fullkomligt. Köplägena brukar dessutom korrelera med att antalet inlägg från oinformerade ökar.
Citera
2026-07-28, 14:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Instämmer fullkomligt. Köplägena brukar dessutom korrelera med att antalet inlägg från oinformerade ökar.

Precis så är det och när alla skulle hata Elon och så många uppmanade andra att sälja sina Tesla-bilar och aktier då var det egentligen köpläge. Nu händer snart samma sak igen. Det kan gå ner med förstås och botten hittar man aldrig.

Men men.. denna aktie är jag inte så orolig för i långa loppet så länge man inte bryr sig om rörelserna i den. Det får man vara beredd på.
Citera
2026-07-28, 15:19
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Nu har även Volvo insett att Lidar inte kommer funka och därmed kastat in handduken.

"Volvo is officially discontinuing the LiDAR-sensor on their cars. All customers with a LiDAR-equipped Volvo EX90 or ES90 in Norway will get a €1800 compensation for features that won’t arrive. There is no retrofit to remove it."

Väntar med spänning på dagliga inlägg från Rasken om hur Volvo "lovade" men aldrig levererade självkörande bilar.

https://x.com/RoamingNorway/status/2081954682696577184?s=20
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in